više od glasine

Ovo nije 'fake news': Facebook je spreman plaćati novinskim izdavačima objavu vijesti na društvenim mrežama

09.08.2019 u 11:21

Bionic
Reading

Neimenovani izvori tvrde da je kompanija dosad kontaktirala ABC News, Dow Jones, The Washington Post i Bloomberg i ponudio mi do tri milijuna dolara godišnje u zamjenu za objavu njihovog sadržaja na Facebooku

Facebook sprema pokretanje news taba, a mediji bi mogli zaraditi milijune dolara u zamjenu za njihov sadržaj. Prva vijest da bi se to moglo dogoditi objavljena je jučer u Wall Street Journalu, a kasnije ju je potvrdio i Digital Trends. Sam Facebook zasad i dalje mudro šuti, ne otkrivajući konkretne detalje o ovoj inicijativi.

Neimenovani izvori tvrde da je Facebook dosad kontaktirao ABC News, Dow Jones, The Washington Post i Bloomberg kojima nudi do tri milijuna dolara godišnje u zamjenu za objavu njihovog sadržaja. Ostalo je nejasno bi li se ta svota podijelila svim izdavačima ili bi svaki od njih dobivao toliko.

Veliki odmah od dosadašnjeg modela

Bilo kako bilo, riječ je o velikom odmaknuo od dosadašnjeg modela Instant Articlesa po kojem Facebook objavljuje članke, a izdavačima se time smanjuje prihod koji generiraju oglasi prikazani uz članke.

Ideja je da se ubuduće medijskim kućama ostavi mogućnost da same odaberu što će se objavljivati. Drugim riječima, na Facebooku bi se mogao pojaviti čitav članak, samo naslov ili sažetak s linkom na originalni tekst.

Nova značajka očekuje se na jesen i dio je napora koji Facebook ulaže kako bi prigušio kritike da kompanija upropaštava medijske kuće, isisavajući im prihode od oglašavanja. Ista se stvar zamjera i Googleu. Valja znati da ove dvije internetske kompanije povlače oko 60 posto svih prihoda od digitalnih oglasa u Sjedinjenim Američkim Državama.

Evo pet zgodnih trikova za Facebook koje vjerojatno ne znate Izvor: Profimedia / Autor: NN

Olakšan pristup kvalitetnim vijestima

Šef Facebooka Mark Zuckerberg svojedobno je ideju o plaćanju medijima spomenuo u razgovoru s Mathiasom Döpfnerom, izvršnim direktorom njemačke izdavačke kuće Axel Springer.

Zuckerberg je tada rekao kako treba 'pomoći ljudima da dobiju vjerodostojne vijesti i pronađu rješenja koja pomažu novinarima širom svijeta da obavljaju svoj važan posao'. On sam, rekao je tada, želi u Facebook ugraditi značajke koje će korisnicima olakšati pristup 'kvalitetnijim vijestima'.