PROJEKT STOGODIŠNJI SVEMIRSKI BROD

NASA stvarno šalje ljude na Mars bez povratka

28.10.2010 u 10:38

SAD će uskoro izgraditi svemirski brod koji će povesti astronaute na jednosmjerno putovanje na Crveni planet, a ako je potrebno, ljudi se mogu genetski modificirati za preživljavanje, kažu u NASA-i

Direktor NASA-inog istraživačkog centra Ames Simon Worden kaže da su svemirska agencija i Pentagon pokrenuli projekt nazvan 'Stogodišnji svemirski brod' kojim bi ljudi mogli putovati na druge planete. 'Svemirski program sada je stvarno okrenut putovanjima u druge svjetove', rekao je Worden prošli vikend na skupu u San Franciscu.

Dr. Dirk Schulze-Makuch, profesor na Državnom sveučilištu Washington, i dr. Paul Davies, kozmolog s Državnog sveučilišta Arizona, prošli tjedan su u časopisu Journal of Cosmology ustvrdili da je jednosmjerna misija na Crveni planet puno realnija opcija od dvosmjerne, jer bi značajno smanjila troškove. Naime, povratak s Marsa bio bi višestruko skuplji od samog leta onamo.

Budućnost je Tesla u zraku

Iako NASA ne iznosi detalje projekta, Worden kaže da planira zamijeniti teški raketni sustav električnim ili termalnim pogonskim sustavom koji bi ujedno predstavljao rješenje i za zračni prijevoz na Zemlji.

'Dugoročno rješenje je Tesla u zraku. Letjelice bi pokretao električni pogon, a baterije velike gustoće punile bi se iz mreža solarnih ćelija na tlu. Za 10 godina imat ćemo prve manje modele, a za 20 prave zrakoplove. Ako nam to ne pođe za rukom, zračni prijevoz će propasti.'

NASA radi i na mikrovalnom termalnom pogonu u kojem bi se energija sa Zemlje zrakama frekvencije 140 GHz prenosila na svemirske brodove. Također istražuje sintetičku biologiju koja bi trebala omogućiti ljudima preživljavanje na drugim planetima.

'Na Marsovim satelitima bit ćemo do 2030. godine', uvjeren je Worden. Na pitanje kako će ljudi  preživjeti na Marsu, kaže da 'nema pojma'. 'No mislim da ima više smisla genetski modificirati ljude, ako to bude neophodno, nego mijenjati okoliš Marsa  u zemaljski. Ako ste konzervativni, brinut ćete se hoće li on ubiti nas, a ako ste liberalni, hoćemo li mi ubiti njega.'

Googleov čelnik zainteresiran za projekt

'Nadamo se da će taj projekt privući neke milijardere', rekao je Worden naglasivši da je jedan od vodećih ljudi Googlea, Larry Page, već izrazio zanimanje.

'Larry me je prije nekoliko tjedana pitao koliko bi koštalo slanje ljudi na jednosmjerno putovanje na Mars, a ja sam mu rekao oko 10 milijardi dolara. Zanimalo ga je možete li se cijena smanjiti na jednu do dvije milijarde. Dakle, već se pogađamo oko iznosa', objasnio je šef Amesa.

A ako je vjerovati Schulze-Makuchu i Paulu Daviesu, kandidata za jednosmjerno putovanje već ima napretek.

Američki predsjednik Barack Obama nedavno je predstavio planove za buduće NASA-ine misije kojima je prioritet osvajanje drugih planeta i asteroida.