KAKAV PRIZOR

NASA objavila prekrasnu sliku nastalu u sjeni mlade zvijezde

• Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 05.11.2018 14:58
  • Objavljeno 05.11.2018 u 14:58
tportal

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA

Sjena u obliku siluete šišmiša nadvija se nad 1300 svjetlosnih godina udaljenom zvijezdom koju je nedavno uslikao teleskop Hubble

Dok sjene koje vidimo na zemlji izgledaju tajnovito, one u svemiru otkrivaju nam nove informacije koje inače ne bismo mogli primjetiti. U udaljenoj jaslici za zvijezde bolje poznatoj pod imenom Maglica Serpens, moguće je vidjeti sjenu koja nastaje zahvaljujući nevidljivom disku tvari iz kojeg nastaju planeti, piše NASA.

Zvijezde u nastajanju

Slika je snimljena pomoću infracrvenog senzora na NASA-inom teleskopu Hubble. Ova zvijezda nalik Suncu nosi ime HBC 672 i okružena je oblacima prašine, kamenja i leda - pojavom koja je premalena da bi ju se zabilježilo - čak i uz pomoć Hubblea, no stvar je u tome da se zbog svjetla i sjene ta pojava može vidjeti projecirana na okolne oblake tvari.

ZNANOST NAKON CASSINIJA

Ovo su najuzbudljivije svemirske misije današnjice

9

Na slici snimljenoj Hubbleom možemo vidjeti sjenu površine dvjesto puta većoj od našeg sunčevog sustava. Ona se nalazi na gornjem dijelu slike.

Ove predivne slike svemira snimljene su zahvaljujući Hubbleu i Chandri

Izvor: Screenshot / Autor: NASA

'Ovo je nešto slično prizoru koji bismo zatekli prolazeći pokraj našeg sustava dok je bio u 'mlađim danima', odnosno svega 1 do 2 milijuna godina nakon njegovog nastanka' rekao je Klaus Pontoppidan, astronom na Institutu za svemirske teleskope u Baltimoreu. 'Ova slika daje nam ideju kako bi mogao izgledati naš sunčev sustav neposredno nakon nastajanja. Tko zna, možda je i on nekad davno stvarao sjenu poput ove.