TEST

Model: Espace Initiale Paris 1.6 dCi

21.12.2015 u 12:16

  • +9

Renault Espace Initiale Paris 1.6 dCi

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Bionic
Reading

Renault je začetnik klase monovolumena preko Espacea i Scenica te kao proizvođač avangarde u obliku nekadašnjeg Avantime i Vel Satisa koji su se krasili potpuno drugačijim dizajnom i filozofijom izrade. No ma koliko ova dva modela bila Renaultov financijski promašaj, kada smo ugledali novi Espace, postalo je jasno da su ti modeli zapravo bili samo ispred svog vremena

Novi Espace nalazi se negdje na pola puta između upotrebljivosti klasičnog monovolumena i futurističnosti Avantimea. Ako je stari model više naginjao kombiju, onda novi svakako više naginje Crossoveru. Dizajneri su uspjeli izvana stvoriti dojam kako im nije svaki centimetar važan kao na prijašnjim modelima. Takvim pristupom i velikim kotačima, novi Espace djeluje čak i manji nego što uistinu i jest. Ako želite pravo mjerilo veličine, najbolje je da stanete kraj njega. Tada ćete shvatiti da se radi o prostranom monovolumenu sa sedam sjedala. Ovo je efekt koji svaki dizajner sanja. 

Espace izgledom prati trenutačne dizajnerske smjernice Renaulta. Sprijeda automobil izgleda agresivno i ljutito. Prednja svjetla kompletno su napravljena u LED tehnologiji. Velike limene površine prošarane su kromiranim linijama, a staklene površine mnogo su manje nego na prijašnjem modelu što daje veći osjećaj privatnosti. Stražnji dio automobila originalan je i nov te više sliči rasnom sportašu nego prostranom monovolumenu sa sedam sjedala. 

Prava priča počinje ulaskom u vozilo. Između vozača i suvozača nalazi se centralna konzola koja više sliči upravljačkom grebenu svemirskog broda. U biti se radi o zgodno dizajniranom komadu plastike na kojem se nalazi mjenjač, nekakav pretinac i gomila gumbića, no kad se Francuzi razmeću svojim talentom, onda to ne može izgledati rudimentarno. Ispod rubova centralnog grebena te po vratima i podu čitavog automobila razvučena je ambijentalna rasvjeta čiju boju možete mijenjati po želji. Naravno, pravi ugođaj nastaje kada se vozite po noći. Između vozača i suvozača nalazi se veliki multifunkcionalni displej koji služi za sveopću kontrolu dodatne opreme. Popis je velik, pa preko velikog ekrana upravljate standardnim stvarima, poput biranja radiostanice, klimatizacije i navigacije, do odabira režima rada automobila, dizajna digitalne instrument ploče, pa čak i preklapanja stražnjih sjedala. Za vrijeme vožnje na centralnom displeju možete kombinirati ekološkog trenera s navigacijom, radiom i pratnjom zagađenosti vanjskog zraka u realnom vremenu. 

Naravno, to nije sve. Espace nudi fantastičnu udobnost na svim sjedištima. Uz električno podešavanje, ova sjedala imaju i masažu za vozača i suvozača s nekoliko programa rada, upravljivih naravno preko centralnog displeja. U teoriji to sve zvuči vrlo bogato, a u prvih nekoliko kilometara i komplicirano, no na dobro se lako naviknuti, pa smo već nakon nekoliko kilometara bez problema gospodarili svim razinama udobnosti i informacija koje nam daje Espace. Da skratimo, ljubiteljima gadgeta novi Espace će predstavljati pravo otkriće. Nama se automobil po tom pitanju dopao i zbog toga što je sve te dodatne informacije moguće ukloniti s ekrana i koncentrirati se na vožnju. 

Iako smo često skeptični kod drugačijih automobila, ovoga puta ništa nije prepušteno slučaju, pa je Espace izuzetno upravljiv automobil, i to iz nekoliko razloga. Prvi je na listi ovjes podobne tvrdoće. Od udobne limuzine do direktnog sportaša surfate laganim potezom ruke po centralnom displeju. Drugi su razlog svakako veliki kotači od 19 cola koji mu daju upravljivost. Treći je razlog niže težište od očekivanog i upravljivost na sva četiri kotača što mu, osim stabilnosti pri većim brzinama, daje i okretnost u gradu. Od vožnje ipak ne treba previše očekivati, jer je samom pojavom Espace više krstarica nego sportaš. Na to upućuje i automatski mjenjač koji je kompliciran za manualnu upotrebu. U vožnji Espaceom najbolje se opustiti i prepustiti elektronici da bira stupanj prijenosa. Budući da ima duplu spojku, promjene brzina nećete ni primijetiti pa će ubrzanja biti jednolična i tiha, bez cukanja ili turbo eksplozija. Tome doprinosi i snažan 1.6-litarski dCi motor snage 160 konja. Iako mu je kubikaža manja, ni u jednom trenutku nismo osjetili pomanjkanje snage, buku ili vibracije. Dovoljno je reći da se kompletna pogonska grupa nalazi na visini zadatka. Pri tome svakako treba istaknuti i nisku potrošnju. Pri umjerenoj vožnji trošit ćete do 7,5 litara što je skromno za 1.660 kilograma teško vozilo. Ovaj podatak ne iznenađuje ako se u obzir uzme to da je prijašnji model bio teži za punih 250 kilograma. Francuzi su novi model stavili na dijetu pažljivom upotrebom aluminijskih i plastičnih karoserijskih dodataka te, naravno, lakšim elementima ovjesa. 

I za kraj treba spomenuti užitak vožnje na otvorenoj cesti, a to je ono za što je Espace stvoren. Odlično ležanje, ubrzanje i kočenje uz minimalno umaranje u odličnim sjedalima nešto je što svatko tko se smatra vozačem jednom mora probati.

Za kraj, nije teško zaključiti kako je Renault novim Espaceom postavio letvicu izuzetno visoko, i to na domaćem terenu u klasi velikih monovolumena. Upravo zato će Espace i dalje biti klasa za sebe.

Model: Espace Initiale Paris 1.6 dCi
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 118/160 @ 4.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 380 @ 1.750 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 6,7/7,5/8,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,9 s
Maksimalna brzina: 202 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.862/1.892/1.688
Cijena do registracije: 409.840 kuna