Grow a Garden, videoigra unutar platforme Roblox, lansirana prije samo dva mjeseca, zasjenjuje gigante poput Counter-Strikea i PUBG-a. Na vrhuncu, 24. svibnja, čak 8,7 milijuna ljudi igralo ju je istodobno – a ta brojka parira populaciji Švicarske, prema podacima neovisnog analitičkog servisa RoMonitor Stats
Tko bi rekao da će mrkve nadmašiti pucnjave? Grow a Garden, šarena i opuštajuća simulacija farme na Robloxu, trenutačno je među najigranijim igrama na planetu. Kreacija 16-godišnjeg developera pretvorila se u globalni hit koji ruši rekorde i pokazuje snagu jednostavne ideje kada se spoji s pravom publikom.
Igru je od tinejdžera otkupio Janzen Jandel Madsen iz novozelandskog studija Splitting Point Studios. 'Doslovno je napravio igru u tri dana', rekao je Madsen za GameDiscoverCo.
Od skromnog početka do megauspjeha
Igra je objavljena 25. ožujka 2025., a od tada ju je posjetilo više od 3,4 milijarde igrača. Prošlog vikenda zabilježeno je čak 8,8 milijuna istovremenih igrača – više nego što su ikada imali Counter-Strike 2 (1,86 milijuna) i PUBG (3,25 milijuna).
Za razliku od većine Robloxovih najpopularnijih igara, koje se često oslanjaju na borbu, anime estetiku ili frenetičnu akciju, Grow a Garden je miran, estetski privlačan i strateški jednostavan. Svaki igrač počinje s komadom zemlje i 20 šekela, valute u igri, da bi posadio osnovne usjeve. S vremenom uzgajivači mogu prodavati proizvode, kupovati rjeđe sjemenke i širiti svoje virtualne vrtove. Progresija se nastavlja čak i kada igrači nisu online, što potiče ovisnost i povratak igri.
Neka sjemena kriju i iznenađenja, poput neobičnih kombinacija (npr. dugina mrkva).
Zašto je ovo postalo globalni fenomen?
'Grow a Garden se savršeno uklapa u ukus generacije Alfa: nježno je, zabavno, društveno i nagrađujuće. Nema nasilja, nema kompleksnih mehanika, samo čisto zadovoljstvo gledanja kako raste vaš virtualni vrt.
Veliku ulogu u uspjehu imala je i podrška velikih studija. DoBig Studios i Splitting Point (pod vodstvom poznatog kreatora Janzena Madsena) prepoznali su potencijal dok je igra imala tek 2000 istovremenih igrača. Ubrzo su uskočili s boljim upravljanjem, redovitim ažuriranjima i marketingom, pretvarajući projekt jednog tinejdžera u pravi fenomen, piše India Times.
Siva zona virtualne trgovine
Igrači mogu kupovati sjeme i jaja u igri koristeći Robloxovu valutu robux ili internu valutu igre, sheckles. Međutim tisuće oglasa na internetskim tržištima, kao što je Eldorado.gg, i društvenim mrežama nude virtualne predmete – od grožđa i manga do rijetkih životinja – za stvaran novac. Naprimjer, patlidžan se prodaje za pet centi dok polarni medvjed doseže cijenu od 200 dolara.
'Uvijek će postojati igrači koji imaju predmete što ih ne trebaju i oni koji ih žele, ali ih nemaju', kaže za Bloomberg izvršni direktor Eldorada, Vladas Jurkevičius. Po njegovim podacima, Grow a Garden generira milijune dolara tjedno putem tih neovisnih transakcija.
Ovakva trgovina tehnički krši Robloxova pravila korištenja, a koja zabranjuju kupnju i prodaju virtualnih predmeta za novac. Tvrtka se nije oglasila po ovom pitanju.
Igrači kao virtualni farmeri i paralelna tržišta
Igrači koji žele brže napredovati rijetko kupuju sjeme izvan platforme, a životinje pomažu pronalaženjem vrijednih plodova. Jedan od korisnika putem chata Discord prodaje svoje 'digitalne vilinske konjiće' po cijeni od 12,50 dolara svaki, reklamirajući ih svakih nekoliko minuta. Analitičari iz TD Cowena procjenjuju da igra trenutačno čini do 30 posto ukupne aktivnosti na Robloxu, što je presedan za tu platformu.
Roblox nije prva ovakva platforma na kojoj se stvaraju paralelna tržišta: tijekom pandemije korisnici su zarađivali u NFT igri Axie Infinity, a u Kini su zatvorenici igrali World of Warcraft da bi zaradili za stražare. No za razliku od njih, Roblox eksplicitno zabranjuje ovakve prakse, što otvara brojna pitanja o regulaciji, pravima igrača i budućnosti digitalnih dobara.
Što dalje?
S obzirom na to da Grow a Garden cilja brojke koje inače viđamo kod Fortnitea (15,3 milijuna istovremenih igrača), jasno je da ova igra nije samo trenutni hit, već potencijalni dugoročni Robloxov klasik. U vremenu u kojem se gejming često vrti oko brzine, refleksa i agresije, ova igra dokazuje da ponekad jednostavnost i malo pikseliziranih mrkvi mogu osvojiti svijet.