STARTUP PROJEKT U USPONU

Juvo je domaća igračka koja vam čuva dijete

07.11.2016 u 13:42

Bionic
Reading

Pokretač jednog od najzanimljivijih domaćih startup pokriva razvoj uglavnom ušteđevinom koju je stekao radeći studentske poslove kao programer i primajući stipendiju Hrvatskog Telekoma

Juvo - Home Friend sustav je koji se sastoji od pametnih senzora koje roditelj postavlja na strop ispred manje sigurnih dijelova doma (poput kuhinje, kupaone, balkona, police za knjige), plišane igračke koja svojim pjevanjem ili snimljenim glasom roditelja zaokuplja djetetovu pažnju te mobilne aplikacije za upravljanje sustavom i primanje obavijesti o neplaniranom kretanju djeteta.

Roditelji sami odabiru gdje postavljaju senzore. To su mjesta za koja smatraju kako bi mogla biti opasna za dijete i ne žele da im se dijete približi a da nisu prisutni tada.

Senzori na stropu kombinacija su senzora kretnje i senzora za procjenu udaljenosti. Kada senzor kretnje registrira kretnju, aktivira senzor udaljenosti koji na temelju izmjerene udaljenosti do objekta ispod sebe radi procjenu visine.

Kada senzori primijete kretnju, procjenjuju temeljem visine radi li se o djetetu. Ako se radi o djetetu, poslat će obavijest roditeljima putem mobilne aplikacije ili pametne narukvice/sata. Način obavještavanja roditelj bira sam.

Istovremeno se aktivira i plišana igračka u kojoj se nalazi zvučnik koja se nalazi u prostoriji s djetetom, koja počinje pjevati ili govoriti snimljenim glasom roditelja kako bi djetetu zaokupila pažnju na nekoliko trenutaka dok se roditelj ne pojavi.


Prva verzija senzora bila je realizirana na Microsoftovom Azureu, a trenutačna verzija testira se na Microsoft Azureu i Amazon Web Servicesu (AWS).

'Ideja se pojavila nakon što sam vidio video o kojem je u to vrijeme brujao cijeli SAD – video u kojemu dječak priča da kada odraste želi naučiti voziti bicikl, letjeti, vjenčati se, ali nije imao priliku jer je poginuo u slučajnoj nesreći u kućanstvu.

Video je emitiran u poluvremenu Super Bowla 2015 i zbog emocija koje je izazvao, potaknuo me na razmišljanje i istraživanje. Nakon provedenog istraživanja i provjeravanja statistika, ispostavilo se da se takve nesreće stvarno događaju i da samo u Sjedinjenim Državama nekoliko milijuna djece godišnje bude ozlijeđeno u njima', objašnjava Matija Srbić, pokretač startup projekta Juvo - Home Friend.

Kako je Juvo zaštićen od neovlaštenog praćenja i nadzora? 'Sigurnost djece nam je vrlo bitna. Prije plasiranja proizvoda na tržište učinit ćemo sve što možemo da do nekog neovlaštenog pristupa sustavu ne bi došlo. Zato ni ne koristimo kamere kao sustav za praćenje kretnji djeteta.

Jedna od ideja na kojoj sada radimo je ta da se senzori nakon prvog paljenja međusobno povežu i zapamte te daljnje spajanje onemoguće. Naravno, korisniku će biti omogućeno da iz sigurnosti svoga doma isti proces ponovi te naknadno doda novi senzor u sustav, ali bilo kakvo podešavanje sustava izvana neće biti dozvoljeno', objašnjava Srbić.

Aplikacija će biti dostupna na Androidu i iOS-u, a razvit će i aplikacije za popularnije pametne narukvice i satove.

'Od ideje do plasmana u finale Imagine Cupa prošlo je četiri mjeseca. U finalu Imagine Cupa smo prezentirali istu ideju na kojoj i danas radimo, ali drugačijom tehničkom realizacijom. Također, tamo smo bili među najmlađim timovima (što se tiče dužine trajanja projekta)', kaže Srbić.

Razvoj proizvoda i dalje traje. Gotov prototip trebao bi biti dovršen krajem siječnja 2017. Srbić razvoj pokriva uglavnom ušteđevinom koju je stekao radeći studentske poslove kao programer i primajući stipendiju Hrvatskog Telekoma.

U projekt je u početku krenuo sam. Sudjelujući na nekoliko natjecanja, shvatio je kako Juvo ima potencijala, pa je odlučio oformiti tim. Ubrzo je na Juvu radilo deset ljudi različitih profila, gotovo svi studenti. Bilo je programera, osoba koje bave marketingom, financijama, grafičkim dizajnom, socijalnom pedagogijom...

Nakon prvih većih ponuda i poziva u akceleratore (slovenski ABC i nizozemski HighTech XL) dio tima shvatio je kako ne može projektu posvetiti toliko vremena koliko je potrebno, pa je broj članova smanjen na sadašnjih šest, plus grafička dizajnerica koja pomaže koliko stigne.

Osim Srbića, koji je zadužen za razvoj u oblaku i vođenje projekta, u timu su Igor Armuš (završio FER, radi na razvoju mobilne aplikacije), Sara Bajlo (završila Ekonomski fakultet u Zagrebu, mama dvoje djece, zadužena za izgradnju zajednice roditelja i marketing), Stanko Krtalić Rusendić (student na FER-u, zadužen za razvoj senzora), Ivor Turčin (student na FSB-u, vrlo različita zaduženja i digitalni marketing) i Viktor Viljevac (student Ekonomskog fakultetu, zadužen za financije i planiranje crowdfunding kampanje).

'Trenutno smo na inkubaciji u Hubu385 i SPOCK-u na FER-u, koji nam osim prostorom za rad pomažu i u obliku različitih radionica, poziva na događanja, opreme, ali i velike mreže mentora što nam trenutno najviše i treba', kaže Srbić

Što za takve projekte znači sudjelovanje u inkubatorima poput Startup Campa u Rijeci i natjecanjima kao što je Imagine Cup

'Kao i za svaki startup, svako veliko natjecanje na koje se uspijemo plasirati je ogroman uspjeh i priznanje da ono što radimo zaista vrijedi. Još kada na takvom nekom natjecanju pobijedimo kao što smo mi na Startup Campu u Rijeci to nam daje dodatan vjetar u leđa, samopouzdanje i motivaciju.


Imagine Cup je najveće studentsko natjecanje na svijetu. Neopisiv je osjećaj kada shvatite da je upravo vas Microsoft odabrao kao jedan od tima s vrlo perspektivnom idejom za poboljšanje svakodnevice i pomaganja zajednici. Također, Microsoft se uvijek potrudi da pripremi odličan program što daje dodatno uzbuđenje prilikom sudjelovanja.

Za nas je Imagine Cup značio puno, pogotovo zato što smo izabrani svega nekoliko mjeseci nakon početka projekta, ali smo također tek tada postali svjesni da sam projekt postaje vrlo ozbiljan i da su svi izazovi tek pred nama', napominje Srbić.

Prvi poziv u ABC akcelerator je došao nakon pobjede na Startup Campu u Rijeci. Iako je prvotno bio planiran za 2017., odlučili su ih pozvati u program koji je počinjao za desetak dana.

'Poziv smo na žalost morali odbiti jer nismo mogli u tako kratkome roku preseliti u Ljubljanu na šest mjeseci. Dogovorili smo se da ćemo ostati u kontaktu i prijaviti se za sudjelovanje u njihovu programu 2017. godine.

O ABC-u smo čuli puno lijepih stvari i kada ćemo sljedeće godine biti u toj fazi u kojoj nam oni mogu najviše pomoći, nadam se da ćemo se priključiti programu akceleracije. Od programa akceleracije očekujemo izgradnju mreže mentora i pomoć u određenim poslovnim područjima u kojima nemamo iskustva (kao npr. upravljanje lancem nabave)', kaže Srbić.

Ljetos su završili crowdfunding akademiju u Zagrebačkom inkubatoru poduzetništva. Proučavajući uspješne projekte koji su se u svome početku financirali na isti način, shvatili su kako imaju dosta sličnosti s tim projektima i da su ljudi voljni financijski podržati projekte koji će njima ili njihovim prijateljima olakšati svakodnevicu.

'Uz to, crowdfunding kampanjom ćemo dobiti vrlo potrebnu medijsku pozornost, ali i pokazati da postoji potreba za našim proizvodom. Kada se pokaže da postoji puno potencijalnih korisnika, lakše ćemo u budućnosti naći investitora', ističe Srbić.

Do sada je bilo interesa klasičnih investitora, ali njegov pokretač smatra kako za tim još nema ni potrebe u ovoj fazi razvoja. Programi akceleracije u slovenskom ABC-u i nizozemskom HighTech XL-u također osiguravaju početnu investiciju od 15 tisuća eura, ali za njih će se ponovo prijaviti za nekoliko mjeseci kada budu u fazi za sklapanje partnerstva.

Juva će u početku proizvoditi u Hrvatskoj. Trenutačno istražuju koje se kompanije u Hrvatskoj bave proizvodnjom igračaka kako bi mogli krenuti u pregovore.

Primarno ciljaju na tržište Sjedinjenih Država zbog drugačijeg načina života, većih, prostranijih kuća i stanova koji često uključuju i bazene i veću kupovnu moć stanovnika.

'Dakako, ni u kojem slučaju ne želimo isključiti Hrvatsku jer smo dobili već podosta upita od roditelja gdje je proizvod moguće kupiti.

Proizvod ćemo prodavati preko našeg web-shopa gdje se već sada roditelji mogu predbilježiti, a prvotno će biti dostupna u veljači 2017. putem jedne od crowdfunding platformi po sniženoj cijeni za naše prve korisnike i rane supportere', kaže Srbić.