znakovi života?

Zanimljivo otkriće: Ispod Marsova Južnog pola kriju se superslana jezera

30.09.2020 u 07:24

Ako je na Marsu bilo života u obliku mikroba, moguće je da se povukao pod zemlju kako je vode ponestajalo i završio u jezerima poput upravo otkrivenih

Niz jezera slane vode otkriveno je ispod glečera koji prekrivaju Južni pol planeta Mars.

Znanstvenici prepostavljaju kako se tekućina u tim jezerima ne smrzava, usprkos niskim temperaturama u tom dijelu Crvenog planeta, zbog toga što sadrži iznimno visoke koncentracije soli.

Svemirska letjelica Mars Express, koja istražuje taj planet od 2005. godine, već je bila otkrila znakove jezera ispod glečera pod Južnim polom Marsa, ali nije bilo jasno jesu li u tekućem stanju i što se u njima nalazi.

Skupina znanstvenika iz Australije, Italije i Njemačke upotrijebila je tehniku radio eha koju sateliti oko Zemlje koriste za oktrivanje jezera pod površinom Antarktike.

Skenirali su Marsov Južni pol više puta od 2010. do 2019. godine i rezultate istraživanja objavili u časopisu Nature Astronomy.

Analiza je potvrdila kako je u jezerima na Marsu tekuća, vrlo slana voda. Uz veliko jezero također su otkrivene i brojne nakupine vode koje ga okružuju.

Utočište za mikrobe

Ovo otkriće dodatni je dokaz u prilog teoriji kako bi na Marsu moglo biti života.

Znanstvenici pretpostavljaju kako je površina Marsa nekad bila bogata rijekama, jezerima i morima. Ali, površinska je voda isparila nakon što su solarni vjetrovi otpuhali atmosferu tog planeta. Na Zemlji se to nije dogodilo zbog snažnog magnetnog polja kojim raspolaže matični nam planet.

Ako je na Marsu bilo života u obliku mikroba, moguće je kako se povukao pod Zemlju kako je vode ponestajalo i završio u jezerima poput upravo otkrivenih.

To što je riječ o sustavu jezera upućuje na zaključak kako je njihov nastanak bio razmjerno jednostavan i moguće uobičajena pojava. Ipak, znanstvenici poput planetologa Jacka Holta upozoravaju kako je moguće da je riječ tek o vlažnom sedimentu u najboljem slučaju, piše Business Insider.

Na putu prema Marsu je Perseverance, rover američke svemirske agencije NASA-e čija je zadaća, između ostalog, pronaći dokaze o postojanju života na tom planetu. Trebao bi sletjeti 18. veljače iduće godine i početi prikupljati uzorke tla.