PITANJE JE SAD

Info Restart - podbačaj ili prilika?

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 01.08.2012 15:21
  • Objavljeno 12.11.2011 u 08:00
Info Restart - okrugli stol

Info Restart - okrugli stol

Izvor: tportal.hr / Autor: Lucija Bušić

Već je uspjeh to što opet imamo informatički sajam. Nije oduševio, muče ga dječje bolesti, ali barem nudi temelj za gradnju nečeg boljeg

Uspjeh je, kao i ljepota, često u oku promatrača. Naš je doživljaj uvjetovan onime što očekujemo i priželjkujemo, čemu se nadamo.

Info Restart uspješan je utoliko što se uopće dogodio. Ako mislite da to baš i nije nešto, razmislite o tome da je pet godina prošlo od održavanja zadnjeg sajma tog imena.

Tijekom tog razdoblja pojavila su se mnoga manja informatička događanja, a veća su (manje-više) potvrdila svoj status i renome. Ali, nitko nije došao ni blizu stvaranja ICT sajma općeg tipa i svrhe, namijenjenog podjednako širokoj publici koliko i zainteresiranoj branši. Nismo dobili dostojnog nasljednika.

Da se razumijemo, neće to biti ni ovogodišnji Info Restart. Ponudom, sadržajem i logistikom taj je sajam još daleko od onog što bi informatičko okupljanje te vrste trebalo, a kamoli moglo biti.

Bravo, Dejanoviću!


No Radoslavu Dejanoviću i ekipi koja mu je pomogla podići projekt ipak treba čestitati. I nadati se da neće stati na jednom pokušaju. Nekoliko je razloga zašto.

Prvo, sajam je pokrenut u vrlo kratkom roku, ponajviše zahvaljujući Dejanovićevoj volji, zalaganju i upornosti. Pati od brojnih manjkavosti i dječjih bolesti, ali ostaje činjenica da smo dobili temelj na kojem se može početi graditi nešto kvalitetnije. To još do prije koji mjesec nismo imali.

Drugo, stvari su se pokrenule s mrtve točke. Dejanović je pokazako kako je moguće pridobiti Zagrebački velesajam na promjenu politike previsokih cijena, što je samo za sebe pothvat vrijedan poštovanja. Štand za sto eura trebao bi biti dostupan bilo kome tko misli ozbiljno poslovati.

Istina, bilo je izlagača koji su gunđali zbog veličine štandova i neodgovarajuće logistike. Iako je odustao od deranja kože, Velesajam se doista prema informatičkom sajmu ponio pomalo maćehinski, ne osiguravši u nekim aspektima ni osnovnu podršku, zabavljen valjda popularnijim Interliberom.

Ipak, presedan je uspostavljen. Ako će sajam poslovati bez gubitka, Dejanoviću će biti lakše nagovoriti odgovorne u Velesajmu da isti model primijene i idući put.

Nejak koncept


Treće, pokazalo se kako zanimanja za sajam ove vrste ima. U paviljon sedam nisu nagrnule rijeke ljudi kao u susjedna dva, gdje se na trenutke činilo da gužvi oko knjiga neće biti kraja.

Gotovo pola posjetitelja bili su klinci, koji su pohrlili vidjeti kako su to izgledala računala i video igre prije no što su se oni rodili, pa potom otprašiti partiju boksa na Wiiju.

Većini izlagača takav sastav publike nije bio naročito koristan. Radije bi vidjeli nekog s kime bi mogli poslovati, ponuditi svoje proizvode i usluge.

Pa ipak, nepovoljnom omjeru unatoč, sklapani su kontakti, dogovarani poslovi, pribavljani novi korisnici. Daleko od idealnog i očekivanog, naravno, ali od nečega treba krenuti.

Četvrto, pokazalo se Dejanovićev koncept predstavljanja manjih tvrtki ima preslaba pleća da bi na sebi nosio kompletan sajam. Jednostavno, ponuda je bila previše fragmentirana, a izlagači previše povučeni da bi to moglo funkcionirati.

No to ne znači da ideja nema potencijala. Uz drukčiji pristup, kako organizatora tako i samih tvrtki, mogao bi se pretvoriti u jedan od glavnih oslonaca sajamske ponude.

Kako dobiti bolji Info?

Lucija Bušić

Lucija Bušić

Izvor: tportal.hr / Autor: Lucija Bušić


Svakako treba ojačati poslovni segment sajma, kako kroz porast broja i kvalitete izlagača, tako i stvaranjem sadržaja posebno namijenjenih olakšavanju i poticanju stvaranja poslovnih kontakata.

Sad se to vjerojatno nije stiglo napraviti zbog iznimno kratkog roka u kojem je Info organiziran. No već bi na idućem trebalo prirediti zasebnu poslovnu zonu i u njoj prirediti odgovarajuće sadržaje. Mnogim je izlagačima to puno važnije čak i od velikog broja posjetitelja.

Iako to nikako nije cilj kojeg treba zanemariti. Info bi trebao pronaći način kako privući i publiku koja nije neposredno zainteresirana za ICT.

Spektakularne premijere hardvera (čitaj: potrošačke elektronike) i softvera (čitaj: igara) vjerojatno nije realno očekivati u dogledno vrijeme, ako će ih ikada i biti. No recept za masovku bi se moglo preuzeti od Interlibera.

Interliberov recept


Dobra posjećenost tog sajma, naime, nije posljedica naglo probuđene gladi puka za čitanjem, već činjenice da se do štiva, stručnog ili za razbibrigu, može doći po znatno povoljnijim cijenama nego u knjižarama.

Koliko god hvale vrijedan bio Dejanovićev koncept predstavljanja manjih tvrtki, Info treba imati bar neke od 'teškaša', koji će moći ponuditi nešto slično. Recimo, telekome ili proizvođače softvera, kojima neće kruna s glave pasti ako razriješe kesu za promotivni sajamski popust.

Za postizanje istog cilja treba radikalno promijeniti pristup kreiranju sadržaja.

Bliže običnom čovjeku


Predavanja i predstavljanja tvrtki koje se moglo čuti tijekom prva dva dana možda su primjerena nižem stupnju stručnosti na nekoj tehnološkoj konferenciji. No i takva su uglavnom potpuno nerazumljiva prosječnom posjetitelju Velesajma.

Umjesto inzistiranja na povijesti tvrtke i opisivanja proizvoda/usluge, bilo bi bolje nastojati pronaći poveznicu sa svakodnevicom. Krajnje jednostavnim rječnikom objasniti zašto su relevantni i važni za običnog čovjeka. Kako mu mogu promijeniti i olakšati život.

To će tražiti više truda oko prezentacija, ali moglo bi se isplatiti.

Općenito, aktivniji pristup, s više interaktivnih sadržaja, bio bi više nego poželjan. Dakle, dragi izlagači, nemojte samo čekati da se netko zainteresira za to što nudite.

Omogućite isprobavanje proizvoda/usluge (ili barem pristojan demo, koji će pokazati kako stvar funkcionira) te povucite ljude za rukav. Puno onih koji zalutaju na Info teško će se sami odlučiti na ispitivanje jer ne razumiju u dovoljnoj mjeri o čemu se radi. Olakšajte im život. Dobro obučite osoblje i prionite na posao.

Osim toga, već od idućeg sajma treba pustiti pipke u regiju. Primarno izlagače, i time također učiniti poslovni segment sajma privlačnijim.

Što se nikako ne smije ponoviti?


Izlagačima je na raspolaganju bila sramotno slaba veza s internetom. Takav propust si tehnološki sajam koji iole drži do sebe, ali ni njegov domaćin i partner, nikako ne smiju dopustiti.

I to bez obzira na razmjerno nisku cijenu zakupa. Stabilan i pouzdan širokopojasni pristup nije pitanje luksuza, već temeljnog standarda. Osnovne infrastrukture, u ovom slučaju podjednako važne, a nerijetko i važnije od štandova.

Dalje, sajam je gotovo u potpunosti utonuo u gužvu oko Interlibera. Nitko razuman nije očekivao da će se s njime moći nositi po veličini ili posjećenosti, ali to ne znači da se nije moglo (i trebalo) više poraditi na promociji. Pa čak i na banalnostima poput postavljanja oznaka koje bi potencijalno zainteresirane posjetitelje Interlibera usmjerile na Info.

Kad smo već kod toga, valja razmisliti i o mogućnostima tješnjeg sadržajnog povezivanja ta dva sajma. Informatičko izdavaštvo, e-knjige i čitači... Sigurno se može naći zajednički interes za suradnju.

Konačno, ukinite okrugle stolove. Bolje je posjesti nekog za mikrofon i pustiti ga da sat vremena odgovara na pitanja iz publike nego slušati beskonačna naklapanja na zadanu temu. Interaktivnosti, interaktivnosti dajte! Jer utjehe u predavanju nema.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi