ASTRONOMIJA

Hubble je snimio kozmičke jaslice nastale nakon sudara dviju galaksija

• Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 17.05.2019 12:16
  • Objavljeno 17.05.2019 u 12:16
tportal

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Space Telescope Science Institut

Neuobičajeni prizor kozmičkog sudara koji je snimio svemirski teleskop Hubble svjedoči o svemiru kakav je bio prije nekoliko milijardi godina

Neobična galaksija upečatljivog imena NGC 4485 pokazuje apsolutno sve simptome sudjelovanja u sudaru s drugom galaksijom. Umjesto masivnog uništenja, doduše, rezultat je nastanak nove generacije zvijezda i planeta.

Sva ljepota svemira zabilježena teleskopom Hubble

Izvor: Ostale fotografije / Autor: NASA/Hubble

S desne strane slike tako možemo vidjeti galaksiju koja doslovno gori zbog nastanka novih plavih zvijezda koje se kupaju u kozmičkim maglicama. Na lijevoj strani galaksija u drugu ruku izgleda netaknuto - vidljiva je njezina spiralna struktura koja je nekad davno nesmetano plovila svemirom.

ASTRONOMIJA

Svemir snimljen kroz oko teleskopa Hubble oborit će vas s nogu

13
tportal

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Space Telescope Science Institut

Krivac za sudar je obližnja galaksija NGC 4490 koju možemo vidjeti na dnu fotografije. Dvije galaksije su se mimoišle i sudarile prije nekoliko milijuna godina i trenutno se nalaze na međusobnoj udaljenosti od oko 24.000 svjetlosnih godina. Gravitacijsko razvlačenje među njima stvorilo je područja zgusnutog plina i prašine unutar obje galaksije što je uzrokovalo nastanak zvijezda.

Galaksija koju upravo gledate savršen je primjer kozmičkog naguravanja koje se odvijalo prije nekoliko milijardi godina kada je svemir bio puno manji i kada su galaksije bile puno zbijenije.

Ako planirate posjetiti mjesto kozmičkog sudara, spremite dodatne sendviče zato jer se NGC 4485 nalazi 25 milijuna svjetlosnih godina od sazviježđa Canes Venatici. Na novoj slici koju je snimio Hubbleova kamera širokog kuta Wide Field Camera 3 (WFC3) pruža dodatni uvid u fascinantnu složenost galaktičke evolucije.