POČELA COMBISOVA KONFERENCIJA

Hrvatsku čekaju veliki izazovi u zaštiti privatnosti

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 28.09.2017 07:11
  • Objavljeno 27.09.2017 u 23:02
Robert Kopal

Robert Kopal

Izvor: Combis / Autor: Combis

Matematičkim modelima socijalne fizike moguće je pronaći načine kako motivirati klijente primjenom mrežnih poticaja, klasificirati ponašanje potrošača, prepoznati osobine ličnosti iz strukture mreže, u realnom vremenu saznati zainteresiranost korisnika za uslugu koja se nudi...

Jedanaesto izdanje Combisove konferencije, jedne od najvećih regionalnih tehnoloških konferencija, otvoreno je u srijedu, 27. rujna,  u novom Konvencijskom centru Solaris Beach Resorta u Šibeniku.

Uz moto Challenge the Future cilj konferencije je potaknuti raspravu o budućnosti tehnologije i izazovima u procesu razvoja naprednih rješenja i usluga.

Tijekom tri dana konferencije, niz stručnjaka predstavit će studije slučaja, nova znanja i trendove te uvid u rezultate projekata kompanija vezanih uz digitalnu transformaciju.

Konferenciju koja bi trebala okupiti oko 500 sudionika otvorio je Mario Vojvoda, član uprave i glavni direktor za razvoj aplikativnih i sistemskih rješenja u Combisu.

Istaknuo je kako je iza te tvrtke najbolja poslovna godina u povijesti, tijekom koje su ujedno pokrenuli niz razvojnih projekata koji će rezultate davati u godinama koje dolaze.  

Luka Markota iz tvrtke Cisco naglasio je kako će sve industrije u idućih pet godina biti pod utjecajem tehnologije i izložene sve bržim promjenama.  'Izazovite budućnosti prije no što ona izazove vas', poručio je okupljenima dodavši kako s transformacijom poslovanja prema digitalnom ne treba čekati jer će biti kasno hvatati priključak za konkurencijom koja je to već učinila.

Mario Vojvoda (Combis)

Mario Vojvoda (Combis)

Izvor: Combis / Autor: Combis

Analiza mreža može puno više no što mislimo

Glavno uvodno predavanje održao je državni tajnik u Ministarstvu unutarnjih poslova i prodekan za istraživanje i razvoj u Visokom učilištu Algebra Robert Kopal, koji je pokazao mogućnosti koje nude analize socijalnih mreža kroz praktične primjere primjene u telekom industriji, bankarstvu, prevenciji i suzbijanju korporativnih prijevara. 

'Mreže oblikujemo sami, odlučujući primjerice o broju osoba s kojima ćemo se povezati, s kime ćemo raspravljati o važnim stvarima i provoditi slobodno vrijeme. No, mreže ujedno oblikuju i nas, određujući naše ponašanje, utjecaj i njegov doseg', naglasio je Kopal.

Mreže nam mogu puno toga reći o potencijalu svakog njezinog dijela, kolikim socijalnim kapitalom raspolaže neki pojedinac, je li bolje nagrađivati izravno pojedinca ili s njime povezane osobe (potonje je višestruko bolji pristup, ustvrdio je Kopal).

Robert Kopal tijekom otvorenja 11. Combisove konferencije

Robert Kopal tijekom otvorenja 11. Combisove konferencije

Izvor: Combis / Autor: Combis

Ali, moguće je koristiti i za simulacije prije puštanja proizvoda ili usluge u prodaju kako bi prepoznali i popravili greške i prije no što se pojave, predvidjeti kolaps banaka te pomoći u praćenju i otkrivanju terorističkih ćelija, između ostalog.

Moguće je iskoristiti matematičke modele socijalne fizike za pronalazak najboljih ideja u organizaciji te načina kako motivirati klijente/korisnike primjenom mrežnih poticaja, kako klasificirati ponašanje potrošača koristeći socio-mobilne podatke, kako prepoznati osobine ličnosti iz strukture mreže ili kako u realnom vremenu saznati zainteresiranost korisnika za uslugu koja se nudi...

Kako bi dobili korisne podatke i informacije temeljem promatranja i analiza mreža, istaknuo je Kopal, mreže treba znati izmjeriti i modelirati.

Odgovarajući na pitanje iz publike rekao je kako se metode i alate koje je opisao u Hrvatskoj koristi, ali ne u dovoljnoj mjeri. 

Veliki izazov i za Hrvatsku i za Europu bit će usklađivanje s regulativom opće zaštite podataka (General Data Protection Regulation, GDPR), odnosno kako koristiti i monetizirati podatke, a da pritom sačuvamo privatnost, dodao je.

Combisova konferencija nastavlja s radom u četvrtak, 28. rujna.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!