2I/Borisov

Drugi međuzvjezdani posjetitelj dobio novo ime: Upoznajte komet koji nam je stigao izvan Sunčevog sustava

• Autor: Mladen Smrekar
  • Zadnja izmjena 25.09.2019 10:38
  • Objavljeno 25.09.2019 u 10:38
Opservatorij Gemini snimio je višebojnu sliku međuzvjezdanog kometa Borisov

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Gemini Observatory / NSF / AURA

Drugi međuzvjezdani komet otkriven u našem Sunčevom sustavu dobio je ime prema amaterskom astronomu s Krima koji je ga je prvi uhvatio svojim teleskopom 30. kolovoza ove godine

Kometu 2I/Borisov, objektu prethodno poznatom kao C/2019 Q4 ime je nadjenula Međunarodna astronomska unija, organizacija koja službeno imenuje gotovo sve što se nalazi u svemiru. Ono 2I u imenu odnosi se na činjenicu da su istraživači uvjereni kako je riječ o drugom međuzvjezdanom objektu otkrivenom u našem Sunčevom sustavu.

Istraživači ga prate otkad ga je 30. kolovoza na Krimu otkrio amaterski astronom Genadij Borisov. A otud dolazi i drugi dio imena ovog objekta. Naime, objekt koji je Borisov pratio svojim domaćim teleskopom promjera 0,65 metara izgledao je poput kometa. A kometi, za razliku od asteroida, mjeseca ili drugih svemirskih tijela, obično dobivaju ime po onome tko ga otkrije, piše The Verge.

Komet C/2019 Q4, odnosno 2I7Borisov, snimljen teleskopom Canada-France Hawaii (CFHT) na planini Mauna Kea 10. rujna 2019.

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Canada-France-Hawaii Telescope

Jedini dosad poznati međuzvjezdani objekt nazvan je 1I/'Oumuamua. Otkriven je 2017. i za njega se u početku mislilo da je komet, a potom da je asteroid. Otkrio ga je tim s Havaja i nazvao ga 'Oumuamua, što na havajskom znači 'prvi glasnik iz daleka'. Kasnija zapažanja pokazala su da je ipak riječ o kometu, no ime mu je ostalo.

Drugi međuzvjezdani posjetitelj, komet 2I/Borisov

Izvor: Društvene mreže / Autor: Event Horizon

2I/Borisov je komet s kratkim repom, vidljiv astronomima. Najvjerojatnije širok nekoliko kilometara, približit će se Suncu 7. prosinca ove godine i nastaviti svoj put dalje iz Sunčevog sustava. To astronomima daje dovoljno vremena da prouče ovog međuzvjezdanog posjetitelja i pokušaju saznati odakle dolazi i od čega je napravljen, prije nego što nam zauvijek nestane iz vidika u beskraju svemira.