DRUŠTVENE MREŽE

Facebook i Instagram uvode niz dobrodošlih promjena u pravila reklamiranja, no je li to dovoljno?

10.11.2021 u 13:57

Bionic
Reading

Meta će vas, unatoč novim regulacijama koje definitivno daju nadu, nastaviti pratiti na osnovi vašeg spola, lokacije i starosti

Meta, kompanija također poznata kao Facebook, odlučila je biti poštenija prema korisnicima. Prema najnovijoj službenoj objavi na blogu Meta for Business, kompanija će blokirati oglašivače koji traže ciljane reklame temeljene na korisničkoj interakciji s 'osjetljivim' sadržajima poput rase ili etniciteta, religijskih stavova, političkih uvjerenja, spolne orijentacije, zdravlja i mnogo toga drugog.

'Čuli smo za zabrinutosti vezane uz naše ciljano oglašavanje te načine na koje bi se ono moglo iskoristiti za negativna iskustva ljudi koji pripadaju manje predstavljanim skupinama', napisao je Graham Mudd, Metin potpredsjednik marketinga i oglašavanja.

Meta ističe da detaljne opcije za personalizirane reklame nisu temeljene na fizičkim karakteristikama i osobnim izjavama. One predstavljaju ono što oglašivači misle da bi vas moglo zanimati temeljeno na vašim dosadašnjim aktivnostima. Čak i u tom slučaju one, doduše, mogu biti opasne. Takve reklame mogu zvučati kao da vas diskriminiraju, poticati ovisnosti, negativno utjecati na vaše ponašanje i ponekad uzrokovati duševni nemir, piše Verge.

Meta tako planira ugasiti opcije za 'targetiranje' koje smatra 'osjetljivima' - nakon što je Facebook u nekoliko navrata morao micati kontroverzne kategorije. Oglašivači su mogli, primjerice, svoje oglase doslovno usmjeriti antisemitima i pratiteljima pseudoznanosti. Također su dozvoljavali oglašavanje stambenih prostora, poslova ili kreditiranja samo prema specifičnim 'kulturalnim afinitetima', što otprilike znači da ste (ako ste tako htjeli) doslovno mogli naručiti reklamu za bijelce. Tek nakon kaosa koji je uzrokovao skandal s Cambridge Analyticom Facebook je nevoljko blokirao kompanije koje oglašivačima prodaju podatke poput vaše povijesti kupnje.

'Ovo nije bila laka odluka', na Twitteru je objavio Roy Austin Jr., Metin potpredsjednik odjela za civilna prava. 'Neki od naših oglašivača izrazili su zabrinutost zbog micanja ovakvih opcija za ciljano oglašavanje zato što su uz njih mogli poticati pozitivne društvene promjene. Znamo da će ova odluka negativno utjecati na neke kompanije i organizacije', dodao je.

Razlog za nedavnu promjenu možda ima veze s poboljšanjem duševnog zdravlja, no ako pogledamo što se zapravo događa, izvjesno je to da se Meta sprema za neminovne odluke Europske unije o stvaranju regulativa koje zabranjuju oglašavanje temeljeno na praćenju. Metin sustav za oglašavanje ne može 'filtrirati' određene dijelove svijeta, što znači da će morati uvesti promjene na globalnoj razini.

Facebookova zarada na oglašavanju samo u trećem kvartalu 2021. iznosila je 28,2 milijarde dolara, što donekle objašnjava zašto ova odluka, citiramo tvit, 'nije bila laka'. Ovo, doduše, Metu neće zaustaviti u praćenju korisnika na temelju njihove starosti, spola i lokacije - samo će prestati pratiti vaše afinitete unutar nekolicine specifičnih kategorija.