Sunset Sports Media Festival

Damjan Rudež: Želimo izgraditi jedan od najvećih svjetskih sportskih festivala

19.10.2023 u 12:10

Bionic
Reading

Sunset Sports Media Festival, jedinstveni projekt koji okuplja vrhunske sportaše i istaknute sportske stručnjake iz područja medija, marketinga i poslovanja, nakon prva dva uspješna izdanja, dobiva svoj treći nastavak. A novosti o tome otkrio je direktor festivala Damjan Rudež

Sljedeće godine od 6. do 8. lipnja, ponovno u Zadru publiku čeka još atraktivniji sadržaj i zvjezdanija postava, ali i novosti koje donosi novi strateški partner Festivala - Sofascore, domaća tvrtka koja je razvila jednu od najuspješnijih svjetskih aplikacija za praćenje i analizu sportskih rezultata.

>> Sofascore novi strateški partner Sunset Sports Media Festivala

O tome kako je došlo do suradnje i što to znači za Festival, ali i promociju Hrvatske, razgovarali smo s Damjanom Rudežom, direktorom Sunset Sports Media Festivala i bivšim NBA košarkašem, te sa suosnivačem Sofascorea, Ivanom Bešlićem.

Kako je došlo do suradnje Sofascore i Sunset Sports Media Festivala, koji je razlog ulaska Sofascorea u partnerstvo i što to znači za Festival nakon prva dva uspješna izdanja?

Ivan: Sofascore se nalazi na jednom vrlo specifičnom mjestu na tržištu, u suštini smo IT kompanija, a sport je ono što nas pokreće i što udahnjuje život aplikaciji koju milijuni ljudi diljem svijeta koriste i vole. Zbog tog spoja, često smo drugačiji od svega uobičajenog u tradicionalnom IT svijetu, ali i u sportskom. Već smo na prvom sudjelovanju na Sunset Sports Media Festivalu, prije samo par mjeseci, shvatili da se vizije festivala idealno slažu s našim vizijama. Kroz razgovore s Damjanom smo to i potvrdili, kao i da je partnerstvo idealan spoj za obje strane. Naša je ideja ovakvim partnerstvom povezati dvije pozitivne hrvatske priče koje zajednički okupljaju najveće profesionalne sportaše te znalce iz svijeta sportskih medija, marketinga i biznisa na globalnoj razini.

Damjan: Uključivanje Sofascorea u Sunset Sports Media Festival je u ovom trenutku za nas prije svega jedno veliko priznanje, stvarno je čast da se tako velika hrvatska kompanija koja radi fenomenalne stvari na internacionalnom nivou uključila u našu priču. Oni su strateški partner kakvog smo htjeli od početka i drago mi je da je samo nakon dvije godine naš projekt prepoznat od njihove strane. Sada skupa krećemo u stvaranje jedne još veće i bolje priče.

Što jedno takvo partnerstvo znači za Sofascore, a što za Sunset i koji su glavni ciljevi suradnje?

Ivan: Naši korisnici dolaze iz cijeloga svijeta, a među njima su i vrhunski profesionalni sportaši, njihovi treneri i menadžeri, kao i širi timovi. Cilj nam je okupiti u Zadru najveće među njima, a to će nam pomoći u osnaživanju svoje uloge kao najboljeg proizvoda za praćenje sportskih rezultata uživo. S obzirom na to da smo i kao kompanija prisutni na nekoliko svjetskih tržišta, planiramo organizirati jedno interno događanje neposredno prije Sunset Sports Media Festivala s kolegama iz Brazila, Argentine, Malezije s ciljem da u predivnom okruženju potaknemo razmjenu iskustava skupljenih na različitim tržištima.

Damjan: Glavni cilj ovog partnerstva je zajedničkim snagama izgraditi jedan od najvećih svjetskih sportskih festivala u Hrvatskoj. Želimo ovdje dovesti sportski svijet i na hrvatskoj obali okrupniti relevantne igrače iz svijeta sportskog biznisa, sportskih medija, sportskog marketinga, sport techa te sve ostale iz sportskog ekosustava. Sofascore kao internacionalna kompanija i mi kao domaći festival koji se ponosi činjenicom da smo već sad doveli niz svjetskih stručnjaka u Hrvatsku je logičan i savršen fit koji može napraviti fantastične stvari za pozicioniranje Hrvatske kao sport biznis destinacije i prilika da svi vide kako Hrvatska ima puno toga ponuditi.

Ugovor je potpisan na tri godine, što možemo očekivati u godinama koje dolaze – kako vi kao partner gledate na razvoj festivala i kako treću godinu za redom privući i zainteresiranu svjetsku publiku?

Ivan: Želimo aktivno sudjelovati u razvoju festivala. Već smo zajednički došli do brojnih novih ideja koje će podići festival na novu razinu. Naše iskustvo i suradnje sa svjetskim medijima kakvi su primjerice Mundo Deportivo, The Daily Mail, La Gazzetta dello Sport i slični, sadrže mnoge zanimljive priče koje će tek biti ispričane na Sunset Sports Media Festivalu u lipnju 2024. Zagriženim nogometnim fanovima poznato je da Sofascore već godinama dodjeljuje nagrade najboljim igračima najvećih svjetskih liga, a u budućnosti nam je cilj takve pozitivne povratne reakcije premjestiti na pozornicu u sklopu Festivala, na dodjeli nagrada uživo.

Damjan: Kvalitetan festival se ne može izgraditi preko noći, no mi smo za sada jako zadovoljni internacionalnim odjekom i načinom na koji su ljudi u hrvatskom sportskom svijetu prepoznali naš projekt. Već smo do sad izgradili respektabilnu zajednicu govornika, partnera i sponzora koji se žele vezati uz festival i koji će nastaviti biti uključeni u njegov rad tako da sam siguran da ćemo s takvim kvalitetnim rastom doći do sve većeg broja najrelevantnijih ljudi s internacionalne scene koje želimo okupiti u Zadru.

Imali smo već primjera u Hrvatskoj o suradnji uspješnih tvrtki i festivala (op.a. Infobip i Shift), je li to prirodni spoj?

Ivan: Spojevi ovog tipa su potpuna sinergija. Brendovi se na ovaj način potpomažu i zajednički kreiraju još veću vrijednost. Pozamašan je broj letova kojima smo posjećivali konferencije u svjetskim metropolama, ali sad je vrijeme da stranci krenu dolaziti nama. Ali i da označimo Hrvatsku na karti unikatnih sportskih evenata.

Dosadašnja lokacija, Zadar pokazao se kao prirodan spoj sporta i turizma, može li Zadar postati centar sportske elite uz Sunset i koja je vrijednost ove suradnje za Hrvatsku?

Ivan: Vjerujemo kako će Sunset Festival postati globalno prepoznatljiv event koji Hrvatsku označava posebno jarkom bojom kada se priča o sportskom biznisu, sportskim medijima i vrhunskim sportašima. Imamo prekrasnu obalu, koju već sada posjećuju brojne slavne osobe tijekom svojih odmora. Ovo će biti razlog više da povežu užitak s obitelji s jedinstvenim mjestom susreta s različitim stručnjacima s kojima ih povezuje - sport.

Svi su mediji brujali o susretu našeg Luke Modrića i Davida Beckhama, a ovakvih susreta će biti još više u narednim godinama jer ćemo na Festival dovesti neke od najutjecajnijih sportaša i medijskih djelatnika.

Damjan: 'Zadar se kao jedan od najsportskijih i najljepših gradova u Hrvatskoj pokazao kao fantastičan domaćin za prva dva izdanja Sunset Sports Media Festivala te ovim putem želim zahvaliti Turističkoj zajednici Grada Zadra, Gradu Zadru i županiji, te Hrvatskoj turističkoj zajednici na njihovoj potpori i tome što su prepoznali priliku. Vijesti s konferencije poslane su i odjeknule na više milijuna adresa diljem svijeta, sjetimo se samo vijesti da se legendarni Julian Edelman vraća u američki nogomet, a to je izgovorio baš na našoj konferenciji u Zadru. To je fantastična promocija Zadra te može samo pozitivno utjecati na daljnji razvoj grada i turizma. Stoga je Zadar logična lokacija za daljnje održavanje Festivala.'

Damjane, vaša sportska karijera - a igrali ste košarku i u NBA ligi - je gotova. Poslovnim vodama dobro plivate već neko vrijeme, kako se vama čini taj prijelaz?

'Prijelaz iz sportske karijere u poslovni svijet nije nešto što se dogodilo preko noći. Jako sam zahvalan svojim partnerima što me podržavaju i vode kroz taj proces. Naravno da prekid karijere uvijek dolazi kao svojevrsni šok, ali meni je trenutno svaki dan u poslovnom svijetu uzbudljiv i svakog dana učim nešto novo. Izazovno je, ali najvažnije je da sam okružen fantastičnim timom koji ima bogato iskustvo i od kojeg mogu učiti po putu.'

Na pitanje što možemo očekivati na festivalu sljedeće godine, Damjan i Ivan su se složili da planiraju zadržati sličan koncept kao i sada, sa što više pokrivenih najzanimljivijih i aktualnih tema iz svijeta sport biznisa kao i najrelevantnije govornicima iz svijeta sporta i sport biznisa što s regionalne, što s internacionalne scene, a uskoro možemo očekivati i prva imena. Do tad, sve informacije možete pratiti na službenom webu i društvenim mrežama Festivala.