U posljednjih nekoliko godina Superman je često bio percipiran kao pomalo zaboravljen i nevažan lik, osobito u usporedbi s popularnošću Marvelovih junaka
Povijesno gledano, Superman je bio simbol američkog izuzetka, pravde, optimizma i snage, a njegov alter ego Clark Kent jednako je moralno čvrst, iako nespretno muževan. Superman je imao svoj radijski show još 1940., film 'Superman and the Mole Men' te TV seriju u kojoj ga je tumačio George Reeves, tada prikazan kao uljudan i ne pretjerano mišićav heroj.
Metropolis tog doba nije bio posebno nasilan, a Supermanovo 'S' moglo je značiti 'sigurnost'. S vremenom, kako se američko društvo mijenjalo, Superman je postao predmet ozbiljnih, ali i ironičnih rasprava, a vrhunac je doživio s filmom 'Superman: The Movie' iz 1978., u kojem je Christopher Reeve utjelovio šarmantnog, klasično lijepog Supermana.
Nakon toga, Superman je u filmskom svijetu oslabio, ne zbog Kriptonita, već jer je u novoj eri superheroja postao zastarjeli simbol, zasjenjen modernim pristupom koji je Christopher Nolan donio Batmanu. Henry Cavill pokušao je donijeti ozbiljnost liku, ali bez većeg uspjeha.
Superman po pravilima Hollywoodskog reboota
Sada, nakon sedam godina, Superman se vraća u režiji Jamesa Gunna, poznatog po vizualno dinamičnom stilu i duhovitosti koja je redefinirala Marvelove 'Čuvare galaksije'. Gunn ne pokušava vratiti Supermana na stare staze slave, već ga smješta u suvremeni kontekst, vođen pravilima Hollywoodskog reboota.
Rezultat je divlje neuredan, ali osvježavajuće drukčiji film s nekoliko originalnih ideja i novim, humanijim Supermanom. David Corenswet, poznat iz serija The Politician i Hollywood, nije tipičan 'isklesani' superjunak, ali ima pristupačnu i prijateljsku pojavu. Njegov Superman često izgleda kao da razmišlja o običnim stvarima, poput ručka, a ne samo o spašavanju svijeta. Gunn uvodi i Krypto psa, CGI ljubimca koji je simpatičan, iako ponekad naporan.
Film se ne bavi previše Clarkom Kentom, a život u Daily Planetu tek je površno prikazan, iako Skyler Gisondo kao Jimmy Olsen donosi dozu šarma. Rachel Brosnahan kao Lois Lane ima nekoliko snažnih trenutaka, osobito u sceni u kojoj se raspravlja sa Supermanom o intervjuu, što podsjeća na dinamiku iz Woody Allenovih filmova.
Gunn se ne boji ubaciti humoristične, svakodnevne scene – primjerice, Clark stavlja kruh u toster ili pije vruću čokoladu. Ti mali, ljudski trenuci ostaju u sjećanju više od akcijskih scena, kako ističu brojni kritičari filma. Naravno, film je i pun kaosa koji stvara Lex Luthor (Nicholas Hoult), a tu su i podzapleti s ratovima i paralelnim svemirima, no ti dijelovi, kako ističu, često djeluju neuvjerljivo i vizualno prenatrpano. Gunn uvodi i radikalnu promjenu u Supermanovoj mitologiji, vezanu uz poruku roditelja s Kriptona, koja se pokazuje manje uzvišenom nego što je Superman očekivao.
Reakcije raznolike, ali uglavnom pozitivne
Collider ističe da Gunnov Superman nije nepogrešiv, već ranjiv i ljudski, što ga čini zanimljivijim i bližim publici. Gunn je uspješno modernizirao lik, posebno kroz temu Supermana kao imigranta i njegovu potragu za pripadanjem u svijetu koji ga često gleda sumnjičavo. Deadline naglašava da Corenswet donosi vlastitu interpretaciju junaka, koji utjelovljuje starinske vrijednosti u suvremenom, podijeljenom društvu, dok je cameo Willa Reevea, sina Christophera Reevea, emotivna poveznica s prošlošću.
Prve reakcije s premijere u Los Angelesu su entuzijastične – Erik Davis s Fandanga film naziva 'sjajnim početkom za novi DC Studios', dok Perri Nemiroff iz Collidera hvali akciju i humor. Fanovi posebno ističu emocionalnu jezgru i optimističan ton filma, a mnogi ga nazivaju 'stripom oživljenim na ekranu'. Kritičari kao što su Bryan Sudfield i Brandon Davis ističu Corensweta kao iznimnog Supermana, a njegovu kemiju s Brosnahan kao Lois Lane ocjenjuju izvrsnom.
Međutim, nisu svi oduševljeni – neki zamjeraju filmu prenatrpanost likovima i podzapletima, kao i povremeno 'crtani' ton, što može djelovati neozbiljno ili površno. Axios i Entertainment Weekly upozoravaju da film ponekad pati od prevelikog broja likova i tankih geopolitičkih motiva, zbog čega se gubi fokus na glavnu priču, iako Corenswetov Superman ostaje emocionalno uvjerljiv.
The Wrap i SlashFilm hvale Corensweta kao 'pravog Supermana', koji je šarmantan, duhovit i ranjiv, a Gunnov optimističan vizualni stil donosi svježinu cijelom DC univerzumu. ScreenCrush naglašava da Gunnov Superman nije mučenik, već čovjek koji griješi, pati i pokušava spasiti sve, čak i neprijatelje, što ga čini najzanimljivijom verzijom u posljednjih dvadeset godina.
Zaključno, Gunnov Superman je svjež, emotivan i zabavan reboot koji uspješno balansira između poštovanja prema prošlosti i modernog pristupa, ali ne izbjegava ni kritike zbog prenatrpanosti i povremene površnosti. Corenswet je pohvaljen kao novi, ranjivi Superman, a film se smatra snažnim početkom nove ere za DC Studios.