BLOG PEDALIRANJE

Naš bloger se nasmrzavao, no u jednom cugu biciklirao je od Austrije do Hrvatske

24.12.2017 u 10:20

Iako je bilo hladno i maglovito vrijeme, bloger tportala uputio se iz Austrije do Međimurja, a sav trud, smrzavanje i umor isplatili su se zbog dobrog ugođaja koji ga je dočekao u najsjevernijoj hrvatskoj županiji

Zimsko pedaliranje bilo je obećavajuće još dok sam se iz Spielfelda u Austriji lokalnim vlakom vozio prema Bad Radkersburgu. Mislio sam sići na kojoj stanici prije i malo voziti, pa onda na advent i kuhano vino u Bad Radkersburg. Predomislio sam se kada sam shvatio da je ondje niža temperatura nego što sam očekivao. Snijega nema na cesti, ali ga ima po poljima. Pojačavam odjeću, dodatne čarape, još jedne hlače, pa majica, duple rukavice. Sunce je, ali zubato.

Dok gmiže topli vlak, počelo je i meni biti vruće, no ne zadugo. U Austriji je sve bilo još u redu. Prvi biciklistički koraci od kolodvora do grada prošli su bez problema. Odlučio sam da ću kratko obići moderan most na Muri, koji je ujedno granica Austrije i Slovenije. Navratio sam do centra, nekako me prošla volja za bilo čime, htio sam što prije krenuti prema Međimurju i Hrvatskoj. Pedeset kilometara i nije malo, pogotovo zimi.

Zadnje što sam vidio u Bad Radkersburgu bila su četiri pingvina koji su mi djelovali promrzlo na gradskom klizalištu. Zapravo me njihova slika pratila cijelim putem do Sv. Martina na Muri. Moj Giant Toughroad 1 baš je bajk za takve trekking vožnje. Imam i nove gume manjeg profila nego prije. Ne mogu baš na off road vožnje s njim, ali za ovo će biti savršen. Brz prije svega.

Kod Murske Sobote u mjestu Tišina sve se promijenilo. Ušao sam u maglu, postalo je vrlo hladno i neugodno. Uključio sam sva raspoloživa svjetla, stavio žutu traku koju sam dan prije dobio na poklon u Sindikatu biciklista. Pokazala se i te kako korisna. U takvim uvjetima vožnje nije mi više ni do čega. Samo želim stići što prije.

Naselja kroz koja prolazim su pusta. Nigdje nikog. Magla sve gušća. Svakako planiram doći prije mraka na cilj. Voda u bidonu se zaledila. Planiram pauzu, no caffe i dućan uz koje sam znao da moram proći nestali su u magli. Preskočio sam odmor jer se i nemam gdje odmoriti, osim da nekom pokucam na vrata.

Dodajem energije i krećem dalje. Iako ovu rutu idem drugi put, samo ovaj put u drugom smjeru, pokušavam se bar u mislima ugrijati. Prošli put nije bilo tako zima, ali je puhao jak vjetar, baš tu kroz Sloveniju. Ovaj put sam preskočio dio koji ide kroz Austriju i poseban je jer se stalno vozi uz Muru. Prava bike ruta s puno makadama, odmorišta, atrakcija i biciklističkih brunerica.

KrampusLauf Sv. Martin Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breintefeld

Ušao sam u Hrvatsku pred mrak. Preostao je samo most na Muri i dolazak u mjesto Sveti Martin. Malo mi je bilo čudno otkud najednom toliki automobili i živost na ulicama. Dok pred mene nije iskočio Krampus. Znao sam da dolazim u turističko mjesto, ali baš na lauf rogatih bića nisam mislio. Tako sam odmah ravno s bicikla upao među baklje i dobru feštu. Svetomartinski KrampusLauf međunarodna je manifestacija koja okuplja družine iz cijele Europe koje njeguju običaje ove zaboravljene tradicije. A zbog atraktivnosti ovog ludog i otkačenog predblagdanskog eventa ovaj kraj pohodi na tisuće posjetitelja. Tako je to uvijek na biciklu, bar meni, počne nešto lošije, a završi jako dobro.

Nisam se mogao požaliti ni u termama LifeClass, mojoj omiljenoj bike hotelskoj kući. Terme su inače poznate jer osim što vole i kućne ljubimce, iznenadilo me to da imaju hotel za kukce.

Mojim bike nedaćama ipak se nije nazirao kraj. Zapao je snijeg i prekrio međimurske brežuljke. Nisam mogao ne pedalirati bar malo, ako ništa drugo do Mlinarske kuće uz Muru, koja je netom otvorena, kao i novi Centar za posjetitelje u mjestu Žabnik, najsjevernijoj točki Hrvatske.

LifeClass Sv. Martin Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

U toplicama sam si sam spravio užinu gotovo s bicikla. Ispekao sam kajganu od domaćih međimurskih jaja. Ništa čudno, naime ovdje su svi proizvodi koje gosti konzumiraju s obližnjih OPG-ova. A proizvođače i njihove proizvode gosti hotela mogu vidjeti na fotkama ili ih jednostavno posjetiti i obići na licu mjesta. Petkom na tematskim međimurskim večerima turisti i upoznaju vinare, kuhare, mještane koji predstavljaju svoje tradicijske proizvode. Terme LifeClass su poznate i po jedinstvenom medicinsko-turističkom konceptu Healthness. Odmor, zdravlje i wellness na jednom mjestu.

Temperatura je u jednom danu porasla na 18 stupnjeva Celzija, pa je povratak prema Zagrebu bio ugodniji. Naravno do Železne Gore, mislim da se više neću rugati bregima u Međimurju. Pedaliranje ovdje počinje već s prvim danom nove godine. Gosti koji žele moći će na kratki izlet na biciklu iz termi prema mjestu Sveti Martin. Svratiti do Žabnika i vidjeti kako izgleda 'Jen dan v življenju mlinara Franca Žalara' u novom multimedijalnom centru. Uz novogodišnji šampanjac te uz hitru Muru na biciklu, naravno.