MOSTRA, PETI DAN

Od ljubavne opsesije do štokholmskog sindroma

Bionic
Reading

Ponedjeljak je na Mostru doveo dva filma koja su različitim stilovima prikazala što se zbiva kada odnosi dvojice muškaraca postanu patološki, od ljubomore do štokholmskog sindroma

Ubijte svoje najdraže' (Kill Your Darlings) Johna Krokidasa priča je o godinama buntovnog studentskog života pisaca beat generacije Allena Ginsberga, Jacka Kerouaca i Williama Burroughsa, razuzdanim mladenačkim danima koji su završili brutalnim ubojstvom - Davida Kammerera nožem je izbo i utopio voljeni Lucien Carr - u koje su bili uvučeni kao Lucienovi prijatelji.

Najpoznatije glumačko ime u ekipi je Daniel Radcliffe (Harry Potter) koji je mladog Allena Ginsberga dočarao s (možda i previše očitom) dozom začuđenosti i fascinacije novim prijateljima i njihovim radikalnim stavovima koji su uzburkali duhove na konzervativnom Sveučilištu Columbia, povremeno se početnički preglumljujući, a posve različit dojam ostavio je ljubiteljima televizijskih serija dobro poznat, suzdržani Michael C. Hall (Dexter) koji je u interpretaciji prigušio žudnju i opsesiju svog lika mladim plavokosim Lucienom Carrom (solidni Dane DeHaan).

Solidno produciran, vizualno rafiniran, Krokidasov film uspijeva slikovito dočarati likove mladih pjesnika i njihovu dekadenciju, a nisu izostale ni scene najrazličitijeg drogiranja, gay seksa (Radcliffe, tj. Ginsberg s neznancem), provaljivanja na Sveučilište, sjeckanja i kolažiranja važnih knjiga ni drugih vrsta rušenja svetinja i morala tadašnjeg američkog društva.

Tom na farmi' (Tom à la ferme) kanadskog wunderkindaXaviera Dolana, snimljen prema istoimenoj kazališnoj drami, otišao je dalje: kada mladi dizajner Tom (glumi ga sam redatelj) dođe na selo na sprovod svog dečka, otkrit će da je njegova majka (Lise Roy, odlična glumica posuđena iz predstave) bila uvjerena da njen sin ima djevojku, ali je zato bratu Francisu sve više nego jasno.

Francis je psihopat koji će Toma istući u nekoliko navrata te mu pod prijetnjom smrti zabraniti da ode, a između dvojice mladića razvit će se neobičan odnos privlačnosti žrtve i nasilnika. Dolanov vizualni stil znatno je siroviji, odnosi brutalniji, glazba (Gabriel Yared) uznemirujuća, a atmosfera napeta i tjeskobna.

Dolan impresionira kao vrstan glumac, ali i solidan mladi redatelj koji se nakon trilogije o obitelji i ljubavi (Ubio sam majku, Izmišljene ljubavi, Laurence svakako) uspješno približio i žanru trilera, napustivši pritom svaku želju za dopadljivošću te režirajući film u prikladno hladnom, morbidnom i brutalnom tonu kakav predložak i traži.