'BEZ ROCKA TRAJANJA'

Knjiga o najboljem i najgorem u glazbi naših prostora

03.11.2010 u 15:38

Bionic
Reading

Od 5. studenog na domaćem i regionalnom tržištu bit će dostupna 'multi-kulti' knjiga s pripadajućim glazbenim soundtrackom i grafičkom mapom

Radi se o jedinstvenom projektu Anđela Jurkasa koji je oduševio, ali i uzburkao mnoge duhove. U knjizi Bez rocka trajanja u nakladi Znanja osim autora sudjeluje stotina izvođača i autora koji su svojom glazbom pomogli predstaviti prostor s kojeg dolazimo i dešifrirati ga kao bitan dio na glazbenoj mapi svijeta.

Azra

Jurkas se dotakao svega od Vardara do Triglava polemizirajući s dosad ustaljenim shvaćanjima nečijih veličina – u potezu od Timea, Drage Mlinarca, Fosila i Krila, Azre, Haustora, Discipline Kičme, Filma, Partibrejkersa, Idola, Laibacha, Borghesie, Miladoyke Youneed, Lačnog Franza, Buldožera, Plavog Orkestra, Zabranjenog pušenja, Predina, Olivera, Arsena, Josipe, Đoleta, Čorbe, Dugmeta, Prljavaca, preko Laufera, Majki, Psihića, Pipsa, do novog doba Ede Maajke, TBF-a, Urbana, Kawasaki 3P-a, Cinkuša, Mire Evačića, Lidije Bajuk, ne strahujući od seciranja utjecaja Rokera s Moravu ili Lepe Brene

'Osnovna ideja je bila razotkrivanje onog najboljeg, najgoreg ili samo karakterističnog za podneblje iz kojeg dolazimo, koje nas opisuje i govori o nama više nego što bismo mi to željeli priznati. Glazba kao nešto što nas određuje, bez mogućnosti bježanja, ma koliko se često trudili okretati glavu u kontra smjeru od onoga koji nam odgovara', Jurkas približava osnovnu ideju.

Tematski siže su osvrti na najznačajnije popkulturne izvođače, glazbu, pojave, albume s prostora zemalja ex Yu na konto prošlog i tekućeg stoljeća. Stotina glavnih, stotina dopunskih – primjera i odgovara na pitanje što jesmo, a što bismo željeli biti – kroz glazbu.

Knjiga je nastala iz izrazite autorske želje za otvorenom komunikacijom s autorima djela o kojima se piše te se bazira na otvorenom dijalogu – svaki odlomak uključuje mišljenje autora knjige, autora ili izvođača glazbe o kojoj se govori, te arbitražne opaske trećih lica, javnih osoba – kao korektora viđenja i stavova autora knjige, te onih o kojima se piše.