MOTOVUN FILM FESTIVAL

Irska produkcija, zatvorski filmovi i 3D premijera u ljetnom kinu

18.07.2011 u 07:00

Bionic
Reading

Iako more nije pretjerano blizu, tisuće i tisuće filmofila i ove će godine od 25. do 29. srpnja svoje ljetovanje provesti u Motovunu, gledajući novu filmsku ponudu

Stigli smo već i do 14. Motovun Film Festivala – vrijeme leti kad se dobro zabavljate, a uz motovunsku smo se ponudu itekako zabavljali već gotovo desetljeće i pol, kako na proslavljenim tulumima i koncertima koji su od samog početka razdvajali istarski filmski recept od ostatka oskudne konkurencije, tako i mnogim filmovima koji su prodefilirali bijelim platnom festivalske igrane i dokumentarne ponude.

Ove godine, selektor glavnog programa Jurica Pavičić dao si je oduška popuniti satnicu europskom produkcijom, od istočnoeuropskih uradaka do belgijskih, francuskih i talijanskih uradaka, iako se među 26 naslova ove godine može naći uistinu svega, kako Pavičić kaže: 'Od plesnih dokumentaraca do dokumentaraca o tučnjavi, od akcijske A produkcije (...) Tu su svi kontinenti osim Afrike, tu su Kanađani, Australci, Meksikanci, po prvi put tu je Ukrajina...'

Među filmovima glavnog programa tako će se naći i novi Nuri Bilge Ceylan ('Bilo jednom u Anadoliji'), Bela Tarr ('Torinski konj') i Alex de la Iglesia ('Posljednji cirkus'), kao i dobitnik queer nagrade Teddy u Berlinu 'Žetva' Benjamina Cantua

Želimir Žilnik donosi novi dokumentarac u svom poznatom stilu, još jedno seciranje jugoslavenske povijesti; ovog puta kroz životnu priču junakinje Dragice Srzentić osvjetljava niz značajnih događaja i osoba vezanih za jugoslavensku povijest prije i poslije Drugog svjetskog rata. Iz Makedonije nam dolazi igrani 'Punk nije mrtav' Vladimira Blaževskog, saga o sredovječnim punkerima iz Skopja.

Gledat ćemo i 'Norvešku šumu', adaptaciju Murakamijevog knjiškog bestselera u režiji Anh Hùng Trân, francuskog redatelja vijetnamskog porijekla. Film je snimljen u Japanu s japanskim glumcima, a ove se godine natjecao za venecijanskog Zlatnog lava.

Motovun donosi i prvu 3D projekciju na otvorenom u cijeloj regiji, a riječ je o hrvatskoj premijeri dokumentarnog filma 'PINA 3D', proslavljene biografije još proslavljenije

'Posljednji cirkus'

koreografkinje Pine Bausch u režiji Wima Wendersa

Zemlja partner ove je godine Irska, iz koje ćemo moći pogledati 16 uradaka različitog predznaka – od dokumentarca o borbi malog irskog sela protiv moćne naftne industrije (‘Cijev') preko niskobudžetne obiteljske drame 'Come On Eileen' do odličnog, također niskobudžetnog doprinosa osvetničkom žanru i psihološkoj studiji vigilante koncepta 'Divljak', U selekciju je upao i 'Ondine', dvije godine stari uradak Neila Jordana, s Colinom Farrellom i jednom vodenom nimfom.

Poseban program, koji je probrao i složio Rajko Grlić, 'umjetnički direktor festivala u časnoj mirovini', nosi naziv Kino Remetinec, prema nekad postojećem, ali danas zatvorenom kinu koje je zaboravljeno onoliko koliko je zatvor nazvan prema istoimenom zagrebačkom kvartu dobro zapamćen. Zatvorske će filmove zastupati prastari klasici Bustera Keatona, Stanlija i Olija, ali i suvremeni naslovi.

'Import Export'

Glavni gost festivala austrijski je redatelj Ulrich Seidl, nakon Kena Russella (2008) i Terryja Jonesa (2010), treći dobitnik motovunske nagrade kojom se slavi neukalupljenost. Seidl je redatelj koji svoj opus opisuje riječima: ‘Ja ne pravim razliku između igranih filmova i dokumentaraca. Zato su za moj rad skovali izraz 'inscenirana stvarnost'. To znači da ljudi u mojim filmovima nisu glumci, ali se ponekad tako ponašaju’, a ove će riječi potvrditi njegovi proslavljeni uraci kao što su 'Uvoz, izvoz' ('Import Export'), 'Pasji dani' ('Hundstage') ili 'Prisni prijatelji' ('Der Busenfreund').