SPRINGSTEEN & DRAGAŠ

Dva kapitalna djela rock publicistike

28.11.2011 u 20:19

Bionic
Reading

U malom pogonu Tvornice kulture održana je promocija dva doista vrijedna publicistička djela na hrvatskoj sceni: velika biografija Brucea Springsteena 'Dva srca' Davea Marsha i 'Rock 21. stoljeća', izbor recenzija i tekstova rock kritičara Aleksandra Dragaša

Izuzetno posjećena promocija održana u ponedjeljak navečer u Malom pogonu Tvornice kulture nije samo dokaz da Dragaš ima puno kolega, prijatelja i obožavatelja njegovih zapisanih i objavljenih misli, već da su mnogi jedva dočekali sveobuhvatnu biografiju The Bossa Springsteena, ali ono što je najvažnije, da postoji publika koje je unatoč nepopularnom terminu (ponedjeljak u 18 sati) spremna iz znatiželje i respekta prisustvovati ovakvoj jednoj promociji. Tako su pred okupljenu masu kolega, prijatelja, novinara i dobronamjernika za stol sjeli urednik Velike biografije Brucea Springsteena Denis Leskovar, strastveni obožavatelj Brucea Springsteena i frontmen Hladnog piva Mile Kekin, autor pogovora, rock kritičar Hrvoje Horvat, direktor diskografske kuće Menart (koja je objavila ovu biografiju) i osoba koja je odabrala ovu knjigu za prijevod Branko Komljenović, Ante Perković kao urednik sabranih tekstova Aleksandra Dragaša 'Rock 21. stoljeća' te autor iste, Sale Dragaš. Valja spomenuti da je u publici bila i Mirela Priselac Remi koja uz suradnike potpisuje prijevod Bruceove biografije knjige na hrvatski.

Fino probrano društvance istinskih i strastvenih zaljubljenika u svoj posao, ali i lik i djelo gospodina Springsteena čiju karijeru su mnogi od njih pratili od kada znaju za sebe. Tako je Leskovar, kao urednik izdanja, ispričao kratku priču o samom autoru biografije Daveu Marshu kao jednom od najvećih rock kritičara današnjice koji je Bossovu karijeru pratio od prvih dana zbog čega je ova biografija toliko vrijedna (a i sastoji se od oko 500 stranica) navodeći još neke Marshove zasluge za narod. Kekin se kroz šaljivu anegdotu, iz ranih 80-ih, prisjetio svog prvog susreta s pjesmom 'Born In the U.S.A.' Brucea Springsteena, ali i njegovom glazbom koju obožava i dan danas, te se smatra velikim obožavateljem, dok je Horvat sjajno obrazložio svu njegovu veličinu, značaj i utjecaj na povijest rock'n'rolla koja još uvijek traje i koja se prati bez daha. Komljenović je naglasio velik posao izdavanjem ovog publicističkog djela spomenuvši da su se već počeli javljati zainteresirani obožavatelji iz cijele regije čim su čuli da je knjiga prevedena na hrvatski jezik te zahvalio VBZ-u što su našli zajednički jezik, udružili snage i zajednički predstavili ova dva djela.



Ante Perković, urednik druge knjige u izdanju VBZ-a, 'Rock 21. stoljeća – ((Pan)generacijska glazba: od Arctic Monkeysa do Boba Dylana)'Aleksandra Dragaša, povezao je ove dvije promocije citatom iz spomenute knjige odnosno viđenjem Dragaševog doživljaja Bossovog koncerta u Beču, koji se našao u ovoj knjizi i koji je, zbog Dragaševog živopisnog načina pisanja i dojma koji je na njega ostavio Bog (kako ga Sale naziva u recenziji koncerta), izazvao pljesak prisutnih. Perković je obrazložio što zapravo znači 'Rock 21. stoljeća' te zašto je ovo važna knjiga za hrvatsku publicistiku i koliko je zapravo Dragaš kao rock kritičar važan na hrvatskoj sceni. Na koncu je Dragaš podcrtao Perkovićeve riječi, zahvalio okupljenima i dodao još par zanimljivih teza i osvrta na knjigu, rock'n'roll i svoje pisanje.


Doista uspješna promocija dva djela čiji život upravo počinje i koja su zaista velik korak za hrvatsku publicistiku jednako kao i za hrvatsku rock scenu. Prvo zbog toga što je objavljivanje glazbene publicistike u ovo vrijeme hrabar potez u koji se ne bi svatko upustio, potom zbog toga što je biografija Brucea Springsteena jedno doista kapitalno djelo vrijedno svačije pažnje, a potom i zbog izabranih tekstova i recenzija hrvatskog rock kritičara kojega možda ne vole svi niti se slažu s njegovim stavovima, ali čije pisanje je unazad deset i više godine u Jutarnjem listu doista pratilo evoluciju rock glazbe u svijetu nudeći tako jedan specifičan kritičarski prozor u svijet iskrenih emocija i strasti pisanja o rocku 21. stoljeća.