IGRE MOĆI

Zvuči poznato, zar ne? Ovo je pet najčešćih taktika kojima se služe zlonamjerni kolege

  • Autor: E. K.
  • Zadnja izmjena 07.03.2020 18:05
  • Objavljeno 07.03.2020 u 18:05
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Goran Bogicevic / Alamy / Alamy / Profimedia

Na poslu provodimo velik dio dana, a ukoliko su odnosi među kolegama loši, osim stalnog stresa, to može pogoršati poslovnu atmosferu te je učiniti nepodnošljivom

Podmetanja, umanjivanje vrijednosti ostvarenih uspjeha, isključivanje iz važnih projekata, svojatanje tuđih rezultata ili ideja, nažalost, nisu ništa neuobičajeno na mnogim radnim mjestima.

Kad se zaposlite negdje, možda ćete se iznenaditi kad shvatite da vaš posao neće biti samo izvršavanje određenih zadataka, već i preživljavanje u uredskoj 'džungli', u kojoj ima puno 'predatora'.

Vaša uspješnost na poslu odnosi se na to i koliko ste u stanju dobro surađivati s kolegama

Vaša uspješnost na poslu odnosi se na to i koliko ste u stanju dobro surađivati s kolegama

Izvor: Profimedia / Autor: - / Wavebreak / Profimedia

Marie G. McIntyre, američka psihologinja i autorica knjige 'Secrets to Winning at Office Politics', kaže kako se vaša uspješnost na poslu odnosi na to i koliko ste u stanju dobro surađivati s kolegama.

Ovo je pet najčešćih načina na koje zlonamjerni kolege funkcioniraju na poslu i evo što možete napraviti:

Kontroliraju vas iako nemaju ovlasti za to

Tzv. nadzornik u hodniku vrlo je česta 'funkcija' koju si neke osobe - ničim izazvane - pripisuju. Dakle radi se o kolegama koji se upliću u vaš rad i ponašaju poput šefova iako nemaju ovlasti za to. 'Iznenadili biste, no postoji velik broj ljudi koji si uzimaju pravo, iako nemaju nikakve ovlasti, nadzirati druge kolege ili suradnike te čak izvještavaju šefove o onome što im se ne sviđa ili misle da drugi pogrešno rade', upozorava McIntyre, navodeći čak praksu da se šefovima šalju e-mailovi o greškama koje su po njihovom mišljenju napravili suradnici.

Što napraviti: Ako stalno dobivate kritike na vaš način rada od osobe koja nije ovlaštena za to niti ima autoritet nad vama, trebate dati do znanja kako vaš šef nema nikakvih problema s vašim načinom rada. Toj osobi u jednom trenutku jasno kažite: 'OK, siguran/na sam kako mislite da našem šefu pomažete tim e-mailovima, ali stvarno nije vaš posao da me kontrolirate. Šef dosad nije imao problema s mojim radom pa bih vam bio zahvalan/na kad biste to prestali raditi', objašnjava McIntyre. Osim toga, ona savjetuje da, ukoliko kolega nastavi po starom, odete do šefa i kažete što se događa, uz npr. pitanje: 'Je li to možda vaša želja da on/a nadziru moj posao?'

Pa ako imate takvog prerevnog kolegu na poslu, znate što vam je činiti, piše The Huffington Post.

Ne pozivaju vas na sastanak ili događaj na kojem biste trebali biti

Mnogim zlonamjernim kolegama ovo je omiljena strategija: isključivanje iz događaja ili sastanaka na kojima biste morali biti kako bi postigli veću kontrolu jer su uvjereni da će im bolje ići ako vas nema tamo. Ili, jednostavno rečeno, kaže McIntyre, ne žele vaše stajalište na tom sastanku.

Što napraviti: Ako su vas isključili iz sastanka, nema druge nego da se sami pozovete! Rahkal C. D. Shelton, voditeljica projekata, rekla je da nije bila pozvana na radne ručkove koje su održavali njezini kolege. Ukoliko se radi o pozivima na sastanke putem e-maila, upozorite ih na ono što se događa uz pitanje je li moguće da su vas možda zaboravili i - dodajte i šefa u cc.

Ulaze u vaš prostor

Ako nekome to niste dopustili, nitko nema pravo previše se približiti vašem stolu, sjediti za vašim računalom, uzimati vaše stvari ili kopati po vašoj ladici. Osobe koje inače krše granice tome su sklone pa ako često upadaju u vaš osobni prostor, samo žele potvrditi svoju dominaciju.

M. McIntyre se prisjetila slučaja kad je kolega s njenog stola uzeo dokument bez pitanja. 'Neke osobe doista imaju vrlo loš osjećaj za granice. Jednom je jedan kolega došao iza mog stola, posegnuo preko mog ramena i uzeo dokument koji sam imala pred sobom. Samo sam ga uzela, okrenula se u svojoj stolici i rekla: 'Trebaš nešto?'I on je samo otišao, bez ijedne riječi. Ako ne možete fizički vratiti ono što je vaše, recite da vam se to vrati jer radite na tome.'

Što napraviti: Nema tu puno filozofije - jasno dajte do znanja da vam to smeta i maknite osobu iz svog prostora.

Uključuju šefa u e-mailove koje vam šalju

Da, vjerojatno na svakom poslu postoje kolege koji vole u poslovnu komunikaciju uključivati i nadređene, vjerojatno kako bi pojačali osjećaj vlastite moći. Ovo je vrlo često metoda zastrašivanja koju koriste mnogi u komunikaciji s kolegama.

Što napraviti: Kako ovdje može doći do popriličnih nesporazuma, psiholozi savjetuju da svakako razjasnite to sa šefom.

Kradljivci zasluga

Da, i ovo zvuči vrlo poznato! Dolaze u različitim varijantama: nekad preuzimaju vaše ideje, a drugi put zajednički uspjeh predstavljaju kao vlastiti.

To su kolege koji će grupnim mailom suptilno čestitati svima na doprinosu u zajedničkom projektu na kojem su svi podjednako radili, ali oni se, naravno, osjećaju najviše zaslužni za uspjeh. Kradljivac zasluga trebao bi ipak malo smanjiti vlastitu samoljubivost te iskreno priznati zasluge i drugima.

Što napraviti: Dati mu jasno do znanja kako nije u pravu i da njegovo ponašanje nije kolegijalno, a dobro bi bilo uključiti i druge kolege. Na primjer, ako se netko pokušava pozicionirati kao najzaslužniji za projekt u komunikaciji putem e-maila, M. McIntyre predlaže odgovor poput: 'Hvala na toj informaciji. Kao voditelj projekta, sigurno ću to rado uključiti u svoje izvješće.' Tako jasno dajete do znanja da imate sve u svojim rukama i da ste šef operacije.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!