SPRIJEČITE ŠIRENJE ZARAZE

Znate li što trebate činiti, a što izbjegavati kad vam se u domu pojavi gripa

  • Autor: V.I.
  • Zadnja izmjena 08.02.2020 21:13
  • Objavljeno 08.02.2020 u 21:14
tportal

Izvor: Alamy / Profimedia / Autor: Tatyana Tomsickova / Alamy

Nije lako ostati zdrav kad u kući imate nekoga tko šmrca, kiše, kašlje i bori se s visokom temperaturom. U skučenim prostorima zarazne klice lakše se šire, što je odličan preduvjet da vam prehlada ili gripa dulje borave u kući

Skrbite li o nekome tko je bolestan ili samo dijelite isti krov nad glavom, postoje jednostavni načini da se zaštitite od zaraze.

Evo što trebate činiti

Često perite ruke, ali ne samo brzinskim ispiranjem pod mlazom vode

Namočene ruke trljajte međusobno sapunom najmanje 20 sekundi i potom isperite. Ne zaboravite ih oprati između prstiju i ispod noktiju. Ruke držite podalje od nosa, usta i lica.

Čistite i dezinficirajte površine

Širenje mikroba zaustavlja se čišćenjem i dezinfekcijom čvrstih površina poput radnih ploča, stolova, ručki hladnjaka, kvaka i slavina. Ne zaboravite i na daljinske upravljače, telefone, stolna i prijenosna računala. Neki mikrobi na tim površinama mogu preživjeti i 24 sata, stoga ih obavezno očistite dezinfekcijskim sredstvom, kojega možete i sami napraviti miješajući četvrtinu šalice izbjeljivača u litri vode.

Minimalno se približavajte oboljeloj osobi

Nije lako potpuno izbjegavati bolesnu osobu u kući, posebno ako se brinete za nju, ali najviše što možete napraviti kako biste se oduprijeli zarazi je držati distancu. Ako ste u mogućnosti, osigurajte bolesniku vlastitu sobu za odmor i opuštanje. Pobrinite se da u njoj ima dovoljno potrebnih stvari poput maramica, kante za smeće, lijekova i boca s vodom. Ograničite im posjete. Jedina osoba koja treba ulaziti u tu sobu je ona koja se brine za bolesnika.

Osnažite svoj imunološki sustav

Naša tijela rade izvanredan posao neprestano nas štiteći od bolesti, posebno kad se brinete i održavate svoj imunološki sustav. Jedite puno voća i povrća, a posebnu pažnju posvetite odmoru. Pomoći će vam i svakodnevno vježbanje, kontroliranje stresa i ograničavanje unosa alkohola.

Što je s uzimanjem vitamina C i drugih proizvoda za koje se tvrdi da jačaju imunitet?

Nema puno dokaza da ti dodaci doista djeluju. Dodaci vitamina C, na primjer, mogu skratiti i ublažiti simptome prehlade već kad se razbolite, ali ne mogu spriječiti razbolijevanje.

Liječnici cijepljenje smatraju jednim od najsigurnijih načina da se zaštitite od gripe, ali kod nabavke cjepiva predviđaju koji bi tip virusa mogao stići u određenoj sezoni.

Što činiti ili ne činiti ako ste vi zaraženi?

  • Kad kišete ili kašljete, na usta umjesto ruke stavite lakat.
  • Ruke operite nakon diranja usta i nosa, čak i ako ste ih dirali maramicom.
  • Bilo koji lijek koji vam prepiše liječnik, popijte do kraja terapije. Ne prekidajte propisanu terapiju onoga trenutka kad osjetite da se osjećate malo bolje.
  • Pokušajte izbjegavati svoje ukućane, posebno ako netko ima slabiji imunološki sustav, jer se zbog toga može lakše razboljeti.

Što svakako morate izbjegavati?

  • Ne dijelite hranu ili piće, šalice, pribor za jedenje ili ručnike s bolesnim osobama.
  • Ne zaboravite promijeniti četkice za zube nakon što svi ukućani ozdrave. Četkicu za zube bolesne osobe držite podalje od četkica ostatka ukućana, jer bi to moglo biti uzgajalište mikroba.
  • Ne dopustite ikome dijeljenje jastuka ili posteljine s bolesnom osobom. Kad ozdravi, posteljinu bolesne osobe i sve što je ona koristila tijekom bolesti treba temeljito oprati.
  • Ne dajte bolesnoj i zdravoj djeci da se igraju s istim igračkama. Ukoliko igračka zdravog djeteta završi kod bolesnoga, prije nego se vrati zdravom djetetu pobrinite se da je dezinficirate.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!