OPREZNO S RAČUNIMA

Znate li kako vas varaju u restoranima?

26.11.2012 u 13:56

Bionic
Reading

Mudri vlasnici restorana jako dobro znaju kako povećati zaradu na račun gostiju koje uz pomoć suptilnih strategija navode na veću potrošnju. Stoga valja pripaziti i znati određene trikove prije nego li neplanirano naručite najskuplje jelo s menija te potpuno ispraznite novčanik

Rijetko kome se nije barem jednom dogodilo da u restoranu neplanirano potroši dvostruko više od planiranog, a to uopće nije samo slučajnost, piše realsimple.com. Stručnjaci sada otkrivaju najveće tajne restorana koje vas navode na veću potrošnju te načine kako te trikove izbjeći.

Dizajn menija
Sam izgled menija, raspored ponuđenih jela, način pisanja cijene i drugi faktori podsvjesno utječu na hranu koju naručujemo. Tako je na primjer studija koju je proveo Culinary Institute of America ustvrdila kako izostavljanje valute u navođenju cijena u meniju odvlači fokus od same cijene te da su tada posjetitelji skloniji naručivanju skupljih jela.

James Sinclair vodeći čovjek OnSite Consultinga, koji je specijaliziran za restoransku industriju, kaže kako se jednako tako i sočnim opisima hrane goste restorana navodi na naručivanje skupljih jela. 'Hrana može zvučati znatno ukusnije kada se koriste riječi poput organsko, sočno, meko i slično', navodi James. Osim toga, cijene jela dolaze tek nakon opisa tog jela kako bi nam narasle zazubice i prije nego što odlučimo koliko želimo potrošiti. U menijima su cijene i često zbijene tek nakon opisa hrane, pa je često vrlo teško pogledom odmah potražiti jeftiniju ponudu.

Zavaravanje cijenama
Cilj zavaravanja cijenama je promijeniti vam percepciju onoga što je skupo, a što povoljno. U menijima se često prvo navodi prilično skupo jelo, a ispod njega nešto povoljnije jelo, koje iako je i dalje dosta skupo, posjetiteljima restorana djeluje povoljno. 'Većina ljudi ne naručuje jako skupo mesno jelo, no ako je nakon njega navedena na primjer piletina po nižoj cijeni, koja je i dalje skupa, vjerojatnost je da će se gost odlučiti za to 'jeftinije' jelo', navodi psiholog Matt Wallaert.

Strategije serviranja
Specijaliteti restorana gostima se često predstavljaju usmeno, a i za to postoji jako dobar razlog. Uz navođenje imena specijaliteta i njegova sočnog opisa, konobari mudro ne navode cijenu te tako goste navode na njihovo naručivanje. Gostima je pak, jer ne žele ispasti škrti, neugodno pitati za cijenu, pa tako ta 'prevara' vrlo često uspijeva. Zaposlenici restorana osim toga jako dobro znaju da će muškarci koji ženu izvedu na spoj u restoran vrlo rijetko odbiti preporuku za skupo vino, desert ili pak aperitiv.

Boje, glazba i ostalo
Čimbenici poput glazbe, temperature i boja znatno utječu kako na atmosferu u restoranu tako i na narudžbe gostiju. 'Ako je u restoranu pretoplo, pomalo bučno, a boje vizualno jake, sve do doprinosi konfuznom stanju', kazao je Wallaert. A upravo to pomalo konfuzno stanje vrlo često dovodi do brzopletnih odluka te trošenja novca više od planiranog. 'Što ste zbunjeniji, to ćete i više naručiti. Osim toga, zastupljenost crvene, narančaste i žute boje u restoranu može dodatno izazvati osjećaj gladi', dodaje Wallaert.

Savjeti kako izbjeći bacanje novca u restoranu
Neka vam ne bude neugodno postaviti pitanja o cijeni ili veličini porcije. Jednostavno i ljubazno postavljeno pitanje 'Kolika je cijena današnjeg specijaliteta? Ili 'Kolika je porcija tog menija?' mogli bi vam pomoći da ne potrošite znano više od planiranog.

Prije samog odlaska u restoran, online provjerite meni restorana kako biste unaprijed znali što želite naručiti te kako biste spriječili rasipanje novaca.

Ako vam se račun u restoranu čini pomalo sumnjivim, nemojte to prešutjeti. Pitajte ono što vam nije jasno, jer u restoranima se vrlo često naplaćuje kruh za koji ste smatrali da je besplatan ili nadopuna čaše, a menadžeri restorana, ako žele da se ikada vratite i njihov restoran, na svako pitanje bi trebali imati spreman odgovor.