PAD GLOBALNE PROIZVODNJE

Zbog situacije u Japanu slijedi nestašica automobila

  • Autor: I. Ć.
  • Zadnja izmjena 25.03.2011 14:19
  • Objavljeno 25.03.2011 u 12:57
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Razoran potres koji je pogodio Japan 11. ožujka ostavio je posljedice i na tamošnju automobilsku industriju koja je zbog nestašice sirovina i dijelova minulih dana bila prisiljena na zaustavljanje proizvodnje

Stanje se donekle normaliziralo, no velik dio japanskih automobilskih pogona još uvijek je hladan.

Toyota će tako zatvorenim zadržati 18 pogona do najranije 28. ožujka, a na isti potez odlučila se i sestrinska kompanija Subaru. Toyota je ipak uspjela nastaviti proizvodnju hibridnih modela Priusa, Lexusa HS250h i modela CT 200h.

Honda je pak pomaknula datum pokretanja pogona sa 27. ožujka na 3. travnja, a drugi po veličini japanski proizvođač trenutno muku muči s nabavkom dijelova za Jazz i CR-V. U Hondi također ističu da su zbog razorenog istraživačko-razvojnog centra morali prebaciti nadolazeće projekte u druge urede u Japanu.

I Mazda se suočila s nedostatkom dijelova za crossovere CX-7 i CX-9, dok se Nissan požalio da je u potresu izgubio čak 1.300 novih Infinitijevih automobila. Nissan je ponovno pokrenuo proizvodnju, no zasad se koristi isključivo dijelovima sa zaliha, a novi još uvijek ne stižu.

Nezavisni analitičari procjenjuju da bi se situacija u Japanu, ukoliko se proizvodnja dijelova ne pokrene u idućih šest tjedana, mogla značajno odraziti na globalnu automobilsku industriju. Ukupan obujam proizvodnje automobila mogao bi pasti za 100.000 automobila dnevno, što bi činilo pad proizvodnje od čak 30 posto.

Problem bi se mogao dodatno uvećati ukoliko se proizvodnja dijelova ne pokrene u iduća dva mjeseca, kada bi dnevni obujam proizvodnje automobila mogao pasti za čak 40 posto, piše The Detroit News.

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi