MAME VAS NA KUPNJU

Zbog ovoga više trošite u trgovinama

16.01.2014 u 07:30

Bionic
Reading

Svima je već poznato kako gotovo svaka trgovina ili trgovački lanac imaju skrivene i suptilne, ali vrlo nevjerojatno uspješne tehnike koje nas navode na kupnju i prekomjernu potrošnju. No dok su ogledala koja sužavaju i prevelika kolica već dobro poznate tehnike, neki trikovi još su jako dobro skriveni

Događa vam se da određene stvari, koje uopće niste planirali, kupite i onda se po izlasku iz trgovine pitate zašto ste to napravili? Krivci za takve postupke vjerojatno mogu biti neke od navedenih tehnika kojima se dućani redovito služe kako bi kupce naveli na veću potrošnju, piše Huffington Post

Što vas mami na kupnju: mekan tepih u vašoj omiljenoj trgovini

Stajanje na mekom tepihu čini predmete u trgovini, posebice pri prigušenijim svjetlom, ljepšima i udobnijima, nego kada biste iste te predmete promatrali stojeći na tvrdoj podlozi. Naime, stajanjem na mekoj podlozi mijenja se percepcija pa se na primjer namještaj ili oprema za dom čine znatno ljepšima i ugodnijima. S druge strane, pod popločen malim i neravnim pločicama uzrokuje više buke dok gurate kolica što vas pak navodi da usporite i, naravno, više kupujete. Glatki podovi bez trenja također na nas djeluju potpuno nesvjesno odvlačeći nas prema dubini trgovine s osjećajem lakoće i navode da kupimo ono što uopće nismo planirali.

Što vas mami na kupnju: miris limuna, bora i drugih jednostavnih mirisa

Svatko tko je ikada ušao u pekarnicu i osjetio miris svježeg kruha dobro zna koliko miris može utjecati na odluku o kupnji. No činjenica jest da nije svaki ugodan miris ujedno i 'komercijalno inspirativan'. Prema istraživanju stručnjaka, ako u prodavaonici prevladava ugodan miris, kupac je spreman potrošiti do 20 posto više novca, no samo ako je taj miris vrlo jednostavan, a ne složen. Primjerice, običan miris naranče, limuna ili bora pokazao se znatno učinkovitijim od ugodne mješavine mirisa bora, bosiljka i zelenog čaja. Naime, prema riječima znanstvenika, mozak ima ograničen kapacitet prerade pa pomiješan mirisi mogu spriječiti fokus jer zahtijevaju više kognitivne propusnosti.

Što vas mami na kupnju: Adeleina pjesma 'Turning Tables' i pjesma Led Zeppelina 'Stairway to Heaven'

Pop rock pjesme koje su relativno sporog ritma i u nižem molu navode nas da više kupujemo i trošimo. Kako su otkrili stručnjaci, kupci su spremni potrošiti i do 12 posto više novca ako u trgovini sviraju nježnije i mekše pjesme nego one jako glasne i ritmične. Tako sporije pjesme uspijevaju usporiti kupca, a pomalo melankolične i tugaljive pjesme iziskuju potrebu popravljanja raspoloženja – i to baš šopingom.

Što vas mami na kupnju: dodirivanje sjajne, glatke i nove 'igračke za odrasle', poput novog iPhonea

Ako imate priliku dotaknuti nove sjajne gadgete, još ćete ih više željeti. Prema riječima stručnjaka, svaki dodir predmeta koji nam se jako sviđa, ili prosječno sviđa čini nas povezanim s njime te se stvara osjećaj posjedovanja. Osim toga, nakon dodirivanja određenog predmeta, znatno lakše ćemo i pristati na veću cijenu jer ćemo imati osjećaj da vrijedi više.

Što vas mami na kupnju: prodavač koji vam govori da niste dužni ništa kupiti

Obratite pažnju kada vam trgovac kaže da biste svakako trebali kupiti tu skupocjenu ogrlicu, no niste obavezni. Upravo je trik u tim riječima 'niste obavezni'. Naime znanstvena istraživanja pokazuju kako se korištenjem izraza 'niste obavezni' šansa za kupnju udvostručuje. Razlog zašto ta faza tako pali je činjenica da kada prodavač naglašava slobodu kupca i neobaveznost kupnje, to zapravo navodi na kupnju – to je čista obrnuta psihologija.