Znate li što je Labubu? Ako mislite da je ovaj lik samo još jedan prolazan trend, možda se varate jer ova 'ružno-slatka' lutkica osvaja svijet brzinom munje
Vidjeli ste je svugdje - na TikToku, u grupnim chatovima, možda čak i na torbicama svojih prijateljica. Malo strašna, malo slatka, definitivno drugačija, lutkica Labubu postala je globalni fenomen o kojem svi govore, a mnogi se još uvijek pitaju: tko je uopće taj lik?
Viralna senzacija koja tjera ljude na čekanje u redovima nije zaobišla ni slavne, a za njezinu je popularnost u mnogo čemu zaslužna i Lisa.
Labubu nije slučajno postala popularna. Tajno oružje? Lisa iz Blackpinka. Kada je K-pop zvijezda počela javno izjavljivati ljubav prema njoj u intervjuima i na društvenim mrežama, potražnja je eksplodirala.
Ni drugi slavni, poput Rihanne, nisu ostali imuni na Labubu groznicu, pa čak ni David Beckham!
'#HarperSeven Harper mi je kupila Labubu', pohvalio se nedavno na Instagramu.
Radi se o krznenom privjesku, dijelu kolekcije The Monsters hongkonškog umjetnika Kasing Lunga, a koji je postao globalni fenomen.
Nova it girl
Iako mnogi na prvi pogled pomisle da je Labubu dječak (što je razumljivo s obzirom na njezin izgled), ali ne, u pitanju je djevojčica.
Cijela ta priča počela je 2015. godine trilogijom slikovnica inspiriranih nordijskom mitologijom. No pravi uspjeh došao je 2019., kada je kineski div Pop Mart transformirao likove u kolekcionarske figurice kakve danas znamo.
'Unatoč nestašnom izgledu, dobra je u srcu i uvijek želi pomoći, ali često slučajno postigne suprotno' - tako Pop Mart opisuje Labubu.
ZA MAJČIN ROĐENDAN
Pogledajte kakvu je kombinaciju odabrala 12-godišnja kći Victorije Beckham
I da, ako vidite stvorenje koje izgleda kao Labubu, ali ima šiljast rep – to nije ona. To je Zimomo, vođa The Monstersa. I ne, Zimomo i Labubu nisu par, koliko god neki to htjeli. Labubu već ima dečka: Tycoca. Rezultat? Ljudi čekaju cijelu noć pred trgovinama, plaćaju višestruko od maloprodajne cijene, a serija The Monsters postala je najprodavanija franšiza Pop Marta s nevjerojatnih 419 milijuna dolara prihoda prošle godine.
Što možete kupiti?
Najtraženiji su privjesci za torbe, ali asortiman uključuje i čaše te posebno popularnu kolaboraciju Stanley, zatim privjeske i ogrlice, različite serije figura te brojne suradnje s poznatim imenima.
Trenutno je najpopularnija kolekcija 'Big into Energy', a cijene se kreću od 15 do 200 dolara...
Dakako, s popularnošću dolaze i krivotvorine. Lažne Labubu, koje fanovi zovu 'Lafufu', preplavile su tržište. Kako prepoznati original?
Stručnjaci savjetuju da se pazi na nekoliko ključnih detalja. Originalna Labubu ima točno devet zuba, ni više ni manje. Kada je riječ o licu, treba paziti na kvalitetu boje očiju i rumenila jer krivotvorine često imaju lošu boju i nemarne završetke. Šivanje na čelu mora biti ravno i čisto dok je na lažnim verzijama ono obično neravnomjerno. Konačno, na tabanima nogu mora biti logo Pop Marta i 'O Kasing' - to je najsigurniji način provjere.
Labubu nije samo igračka, ona je i kulturni fenomen koji spaja K-pop, kolekcionare, društvene mreže i nostalgiju za 'ružno-slatkim' stvarima u neodoljivu kombinaciju.
Hoće li ova manija potrajati ili je samo prolazna moda? Pa sudeći po redovima i cijenama na crnom tržištu - čini se da Labubu planira ostati tu još neko vrijeme.