POSLOVATI U HRVATSKOJ

'Zagreb nam je draži od Japana i Amerike!'

16.06.2014 u 13:21

Destinatio Tokyo

Izvor: Promo fotografije / Autor: Destinatio Tokyo

Bionic
Reading

I dok u Hrvatskoj mladi u nedostatku posla bježe u inozemstvo ne bi li ondje gradili karijere, Antonio Jerković i Shin Ayukawa, Hrvat i Japanac, obišli su pola svijeta, radili u uspješnim svjetskim kompanijama, a onda donijeli odluku – ostajemo u Zagrebu, otvaramo dućan i širit ćemo projekt Destinatio Tokyo

U Hrvatskoj odsad možemo kupovati japanski sladoled, tjesteninu, začine, alge… i piti japansko pivo. Sve to u novootvorenom zagrebačkom dućanu Destinatio Tokyo nude njegovi vlasnici Antonio Jerković Shin Ayukawa. Za tportal otkrili su zašto su se nakon uspješnih karijera u inozemstvu odlučili živjeti i raditi u Zagrebu.

Prije Zagreba oboje su živjeli i gradili karijere u Tokyju i SAD-u, Shin također u Kini, a Antonio u Njemačkoj – zašto ste se odlučili baš za Zagreb?
Vrlo je jednostavno, ovdje se osjećamo kao kod kuće, iako bi najtočnije bilo reći da imamo dom na više mjesta, a ovo je jedan od njih. U našim razmišljanjima za budućnost, iskristalizirala se ideja da pokušamo približiti Japan i sve njegove specifičnosti Hrvatima, odnosno ostvariti razmjenu u oba smjera. I tako je 2011. nastao Destinatio Tokyo. Planova imamo jako puno, kockice se pomalo slažu i vjerujem da će Zagreb biti pravo mjesto da ih i ostvarimo.

Što se sve može pronaći u vašem dućanu i kako ste formirali cijene? Koliko proizvoda nudite? Nudite li možda i neki hrvatski proizvod za Japanske turiste?

Imamo više od 120 različitih proizvoda vodećih brendova koji brzo nestaju s polica, što nam je iznimno drago jer pokazuje da postoji interes. Neki od naših glavnih aduta su natto, niskokalorijska tjestenina shirataki i japanski sladoledi od zelenog čaja, crvenog graha i crnog sezama. Imamo i vrhunski sake i shochu, izbor piva te najbolje čajeve. Kvaliteta nam je na prvom mjestu, ali vjerujem da smo uspjeli prilagoditi ponudu hrvatskim cjenovnim standardima. Želja nam je također da i turisti budu naši kupci, pratili smo tržište i razgovarali s Japancima o tome što vole i žele ponijeti kući s putovanja, tako da imamo izbor i hrvatskih proizvoda.

Znamo za posebnost sakea i shochua, a kakvo je japansko pivo u odnosu na hrvatska piva?
Želimo kupcima prenijeti jamstvo da kada kažemo da je nešto japansko, da je to onda uistinu tako. Piva se u Japanu popije oko 6 milijardi litara godišnje. To su velike brojke. U našoj trgovini odlučili smo ponuditi tri najstandardnija branda - Sapporo, Kirin Ichiban i Asahi. U fermentaciji Asahija dodaje se i riža, pa ima i slatkastu notu u okusu. Najveća je razlika između hrvatskih i japanskih piva u vodi. Japan ima jednostavno savršenu vodu.

Čime se još bavite u Hrvatskoj?
Destinatio Tokyo je za nas puno više od gastro trgovine jer ulažemo i u apartmane za japanske turiste u Zagrebu koji će ponovno dizajnom i prostornim konceptom biti prilagođeni njihovim svakodnevnim navikama, prema našim iskustvima koje imamo iz života u Japanu. Između ostalog, u skoroj budućnosti Destinatio Tokyo zaživjet će i kao mjesto za okupljanja oko kulturnih događaja, japanskih običaja i slično.

Koliko ste novca uložili u cijeli projekt? Jeste li uložili vlastiti novac, ili?
Što se samog dućana tiče, uloženo je oko milijun kuna vlastitog novca, uglavnom ušteđevine koja je prikupljana tijekom višegodišnje karijere u investicijskom bankarstvu i drugim poslovnim projektima. Cjelokupni kapital je, dakle, ostvaren u inozemstvu - od zapadnoeuropskih zemalja, SAD-a do Japana.

Je li bilo prepreka, administrativnih i ostalih, pri otvaranju dućana? Kakvih?
Bilo je puno izazova povezanih s birokracijom, kao što je pronalazak odgovarajućeg prostora s urednom dokumentacijom, dozvole za uvoz alkohola za sake, kao i tipičnih hrvatskih iskustava s građevinskim radovima i majstorima u apartmanima i slično. Ali imali smo snažnu volju i zacrtali smo uspjeh. Ne želimo odustati i dignuti ruke od ovog projekta, na početku smo hrvatske avanture, imamo još energije!

Što očekujete od biznisa u Hrvatskoj?
Dobre poslovne rezultate, naravno, kao i svaka tvrtka. No, kao što smo spomenuli, cijeli naš projekt nije samo zarada i posao, vjerujemo da ćemo zadržati dobre odnose s Veleposlanstvom Japana u Hrvatskoj i cijelom japanskom zajednicom, pa da će Destinatio Tokyo ostvariti svoj zadani cilj da poveže dvije države, prenese im specifičnosti koje svaka ima i na taj način obogati društvo.

Imate puno iskustva i proputovali ste doista mnogo, kako gledate na život u Hrvatskoj općenito? Što mislite o stanju u našem gospodarstvu?

Proputovali smo zaista veći dio svijeta. To nisu bili samo turistički posjeti, već smo pokušali vidjeti i razumjeti različite poslovne procese u različitim okruženjima i uvjetima. Također smo istraživali i lokalne gastro ponude te išli na tečajeve kuhanja lokalne hrane. Odvojili smo vrijeme za polugodišnje putovanje po istočnoj i jugoistočnoj Aziji, gdje smo obilazili i industrijska postrojenja u NR Kini, upoznavali se s bankarskim sustavom Hong Konga i bogatim potencijalom nekih država iz jugoistočne Azije koje su, nažalost, još uvijek poprilično nezanimljive Hrvatskoj.

Život u Hrvatskoj je super ako se pogledaju samo neke druge ekonomije. Ali treba težiti boljem, pa se nadam da će takav pozitivan stav vrlo brzo zaživjeti i pretvoriti cijelu administraciju u konkretna djela, programe i akcije. Nažalost, to je ono što uporno nedostaje.