ZLATNA PRAVILA

Zablistajte na razgovoru za posao

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 04.11.2010 09:35
  • Objavljeno 04.11.2010 u 09:35
žena, razgovor za posao

žena, razgovor za posao

Izvor: Corbis / Autor: Edward Bock/Corbis

Odlaskom na razgovor za posao želite ostaviti najbolji mogući dojam. Stoga je vrlo bitno znati da 90 posto ljudi svoje mišljenje o drugoj osobi stvara u prve četiri minute, a njih skoro 80 posto to mišljenje stvara na temelju neverbalnih znakova

Allan i Barbara Pease u knjizi Velika škola govora tijela u izdanju Mozaik knjige tvrde da postoji devet zlatnih pravila koja će vam omogućiti stvaranje izvrsnog prvog dojma na razgovoru za posao.

Izbjegavajte ulazak u ured punih ruku stvari preko kojih možete pasti te djelovati vrlo nespretno. Stoga skinite kaput ili jaknu te ih, ako je to moguće, predajte na ulazu. Uvijek stojte na ulazu – nikada nemojte sjesti. Na ulazu će zasigurno ustrajati da sjednete jer kad to učinite više vas ne vide, pa smatraju da se vama ne trebaju više baviti. Samouvjerenost ćete pokazati držeći na leđima ruku u ruci, a dojam samokontrole nabacite njišući se polako na stopalima naprijed-natrag ili ruke postavite u obliku šiljka.

Vaš ulazak u prostoriju drugima govori kako se trebaju prema vama odnositi. U prostoriju se preporučuje ulaziti bez oklijevanja, nemojte zastati na vratima. Kada prođete kroz vrata ureda, zadržite brzinu. Ljudi kojima manjka sigurnosti mijenjaju brzinu te pri njihovu ulasku nastane pravi mali metež.

Potrudite se drugim osobama pristupati izravni i sigurno, pa čak i kada ta osoba telefonira ili kopa po ladicama. Odložite torbu, papire ili što god držali u rukama, rukujte se s osobom i odmah sjednite. Tako drugoj osobi dajete do znanja da ste navikli tako puni samopouzdanja ulaziti u urede te da uopće ne očekujete da vas ostave čekati.

Ljudi koji polako ulaze ili rade velike korake odaju dojam kao da imaju mnogo vremena ili kao da im nije stalo do onoga čime se bave.

Prilikom rukovanja držite dlan ravnim i uzvratite pritiskom koji dobijete. Dajte drugoj strani da odluči kad će prekinuti rukovanje. Dok prilazite, stanite na lijevu stranu četverokutnog stola, kako biste izbjegli rukovanje dlanom okrenutim prema dolje. Izbjegavajte rukovanje izravno iznad stola.

Ako ste prilikom sjedanja prisiljeni sjesti u niži stolac sučelice drugoj osobi, zakrenite ga za 45 stupnjeva kako biste izbjegli 'kazneni' položaj. Ne možete li zakrenuti stolac, zakrenite svoje tijelo.

Ako ste pozvani da sjednete u neformalni dio nečijeg ureda, to je pozitivan znak jer se 95 posto poslovnih odbijanja odvija iza

Peter M. Fisher/Corbis

Peter M. Fisher/Corbis

Izvor: Corbis / Autor: Peter M. Fisher/Corbis

Za vrijeme razgovora za posao obratite pažnju gdje i kako sjedate

stola. Izbjegavajte sjedanje na nisku fotelju, a ako je potrebno, sjedite uspravno na rubu tako da možete kontrolirati govor tijela i pokrete.

Imajte na umu i da vaše kretnje igraju veliku ulogu. Hladnokrvni, smireni i sabrani ljudi kontroliraju svoje emocije i koriste jasne, jednostavne i promišljene pokrete. Zrcalite kretnje i izraze drugih ljudi kad to ima smisla.

Poštujte osobni prostor druge osobe, koji je najveći u prvim minutama sastanka. Priđete li preblizu, osoba će odgovoriti tako što će sjesti, nagnuti se unatrag ili koristiti ponavljajuće kretnje poput lupkanja prstima. U pravilu, možete se primaći bliže poznanicima i stajati malo dalje od novoupoznatih.

Prilikom odlaska stvari pokupite smireno i promišljeno – ne užurbano – rukujte se ako je moguće, okrenite se i izađite. Ako su vrata bila zatvorena pri ulasku, zatvorite ih kad izađete. Kada dođete do vrata, polako se okrenite i nasmiješite.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi