MOŽE OZBILJNO UGROZITI ZDRAVLJE

[VIDEO] Ovo je jedna od najpopularnijih dijeta na svijetu koje se ne bismo trebali pridržavati na duge staze, a evo i zašto

  • Autor: T. B.
  • Zadnja izmjena 07.08.2020 19:23
  • Objavljeno 07.08.2020 u 19:23
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Olena Danileiko / Alamy / Alamy / Profimedia

Ideja keto dijete je dovesti tijelo u stanje u kojem troši vlastitu masnoću zbog gladovanja

Kako bi doveli tijelo u stanje ketoze, osobe na keto dijeti konzumiraju vrlo malo ugljikohidrata. Mnoštvo slavnih osoba poput LeBrona Jamesa i Kourtney Kardashian baš takvu prehranu smatraju najboljim načinom kako smršavjeti.

Dr. Shivam Joshi koji radi u bolnici Bellevue u New Yorku i podučava medicinu na Njujorškom sveučilištu smatra da je izbacivanje najzdravijih namirnica iz prehrane loš potez. Dr. Joshi javno je iskazao to mišljenje člankom u časopisu JAMA Internal Medicine gdje kaže da 'entuzijazam nadilazi dokaze' da je keto dijeta dobra.

Dr. Joshi keto dijete vidi kao i sve ostale takve vrste prehrane - kao privremeni trend.

Osobe koje su na keto dijeti oko 70 do 80 posto kalorija dobivaju od masnoća, oko 15 posto od proteina, a samo pet posto od ugljikohidrata. Dr. Joshi smatra kako takve prehrane svode sve ugljikohidrate pod zajednički loši nazivnik koji ne zaslužuju.

'Mnoge osobe koje koriste keto prehranu smatraju da su ugljikohidrati loši. Ja ne branim rafinirane ugljikohidrate, već nerafinirane poput voća, povrća, žitarica, graha, leće i drugih sličnih namirnica. To su među najzdravijih hranama na planetu', kaže dr. Shivam Joshi.

Nutricionisti se uglavnom slažu s mišljenjem dr. Joshija. Na primjer, osobe koje jedu više smeđe riže i ječma žive duže i zdravije živote.

'Veći unos cjelovitih žitarica povezan je s manjim rizikom kardiovaskularnih bolesti i raka', kažu stručnjaci iz CDC-a.

Mediteranska dijeta je, na primjer, povezana sa sporijim kognitivnim propadanjem i smanjenim simptomima depresije. Ono što je zajedničko mediteranskoj dijeti i keto dijeti je smanjeni unos rafiniranih ugljikohidrata, poput sadržaja bijelog kruha i krafni.

Rafinirani ugljikohidrati kraće daju osjećaj sitosti, a značajno podižu šećer u krvi te uzrokuju debljanje i povećavaju šansu srčanih bolesti i dijabetesa.

Drugi glavni problem koji dr. Shivam Joshi ima s keto dijetama je manjak podataka o dugotrajnim posljedicama koje imaju na ljudski organizam. Keto dijete postoje u raznim varijantama od 19. stoljeća, no postoji vrlo malen broj stručnih radova i istraživanja o njima.

Postoji niz mogućih štetnih posljedica - od bubrežnih kamenaca do manjka željeza u krvi - no keto dijete nisu dovoljno istražene da bi se mogli donositi nekakvi opći zaključci. Kad se tome doda da nije svaka prehrana dobra za svaku osobu prilično je jasno da će neke osobe biti oduševljene keto dijetom, dok će drugi imati razne probleme zbog nje.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!