ZLATNA SREDINA

[VIDEO] Nije dobro premalo, a ni previše: Jedete li dovoljno proteina?

  • Autor: T. B.
  • Zadnja izmjena 19.10.2020 16:01
  • Objavljeno 19.10.2020 u 16:01
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Mykola Lunov / Panthermedia / Profimedia

Proteini su važni za zdravu prehranu jer pomaže stvaranje stanica, kože, krvi i kostiju. Tijelo koristi proteine iz hrane – specifično aminokiseline - koji sudjeluju u stvaranju hormona, mišića i enzima

Kad ne unosimo dovoljno proteina u tijelo postajemo umorni i čangrizavi te češće obolijevamo, a oporavci nam traju duže. No, nije dobro ni pretjerivati. Previše proteina može dovesti do dehidracije i debljanja.

Prema osobnoj trenerici Lauren Cadillac, zdrave odrasle osobe trebaju oko jednog grama proteina za svaki kilogram tjelesne težine. U slučaju aktivnijeg životnog stila ta se brojka može udvostručiti, ovisno kojim se sportom bavite.

Trudnice također trebaju više proteina, kao i bolesne osobe ili oni koji se oporavljaju od operacije. Također je moguće da osoba treba više proteina zbog kroničnog fizičkog stresa ili loše probave.

Glad i loše pamćenje mogući su znaci nedovoljnog konzumiranja proteina. Nedostatak proteina ne može se nadoknaditi ugljikohidratima.

Niska razina proteina može dovesti i do promjena raspoloženja, suhe kože i stanjivanja kose.

Dobri izvori proteina su mahunarke i meso. No, tofu i razni proizvodi od soje odlični su za osobe koje izbjegavaju meso, kao i grčki jogurt i kvinoja.

 Većina mliječnih proizvoda bogata je proteinima. Pola šalice svježeg sira sadrži oko deset do 13 grama proteina.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!