ZDRAVSTVENE PREDNOSTI

Česta konzumacija žitarica, mahunarki i orašastih plodova zaštiti će vaše srce i produžiti vam život

  • Autor: T. B.
  • Zadnja izmjena 17.07.2020 19:04
  • Objavljeno 17.07.2020 u 19:04
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Nina Firsova / Alamy / Alamy / Profimedia

Znanstvenici su dodatno pojačali ideju da prehrana na temelju biljnog proteina ima pozitivne učinke na zdravlje

Znanstvenici sa Nacionalnog instituta za rak napravili su istraživanje koje ukazuje kako biljni protein smanjuje šansu rizika smrti od srčanih bolesti i objavili ga u časopisu JAMA Internal Medicine.

Zamjena jaja izvorima biljnog proteina smanjuje šansu smrti od srčanih bolesti za više od 20 posto. U slučaju zamjene crvenog mesa hranom s visokim sadržajem biljnog proteina smanjuju rizik smrti od srčanih bolesti za 15 posto.

'Naši podaci podupiru pozitivnu ulogu biljnog proteina u prevenciji smrtnosti od srčanih bolesti', rekao je jedan od autora istraživanja Jiaqi Huang.

Najčešći izvori biljnog proteina su kruh, tjestenina, žitarice, orašasti plodovi, grah i zeleno povrće. Te namirnice uglavnom imaju manje 'lošeg' kolesterola i masnoće od crvenog mesa i peradi.

Znanstvenici su za ovo istraživanje analizirali podatke čak 416104 osoba u razdoblju od 16 godina. Oko 40 posto proteina koje su subjekti istraživanja unosili bili su iz biljne prehrane dok je ostatak bio iz životinjskih izvora, od čega su 20 postao činili mliječni proizvodi.

Američke prehrambene smjernice preporučuju raznoliku prehranu, no moguće je da će ovo istraživanje utjecati na njih i jednog dana staviti težište na biljne proteine.

'Naše istraživanje pokazuje da je kombiniranje biljnih i životinjskih proteina povezano s nižom smrtnosti. To ukazuje da žitarice, mahunarke i orašasti plodovi čine jedan vid zdrave prehrane koja potiče dug život', rekao je jedan od autora istraživanja, dr. Demetrius Albane.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!