UVID U VIZIJE

Venecija postala modna pista: Dior, Versace i Chanel pokazali prve kreacije pod novim vodstvom

05.09.2025 u 08:26

Bionic
Reading

Od Diorovog 'New New Looka' do 'New New New Bottege', venecijanska Mostra postala je odskočnom daskom za nove kreativne direktore u vodećim modnim kućama

Venecijanski filmski festival dao je uvid u vizije novih kreativnih direktora modnih kuća - i prije službenih Tjedana mode u svjetskim metropolama.

Val novih imena u velikim kućama

Dosad smo vidjeli prve kolekcije dizajnerice Sarah Burton za Givenchy, Petera Coppinga za Lanvin, Jonathana Andersona s muškom linijom Diora, Michaela Ridera za Celine i prvu kolekciju visoke mode dizajnera Glenna Martensa kao novog kreativnog direktora modne kuće Maison Margiela.

Ono što tek dolazi uključuje: debi dizajnerice Louise Trotter u Bottega Veneti, Andersonovu žensku kolekciju za Dior, Daria Vitalea za Versace, Demne Gvasalije za Gucci, Pierpaola Picciolija za Balenciagu, Durana Lantinka za Jean Paul Gaultier, Miguela Castra Freitasa za Mugler, Jacka McCollougha i Lazara Hernandeza u Loeweu, te Matthieua Blazyja u Chanelu.

Jacob Elordi i Bottega boy moment

Ako je itko sumnjao u vjernost glumca Jacoba Elordija Bottegi Venetti nakon odlaska dizajnera Matthieua Blazyja u Chanel – dilema je riješena. Zvijezda 'Euforije' ostaje uz Trotterinu viziju.

Na dolasku u Veneciju, nosio je cijeli niz Bottega torbi, uključujući prepoznatljiv model Cabat i veliki kovčeg u intrecciato pletenju.

Na festivalu se pojavio u košulji s inicijalima 'B.V.' i plisiranim hlačama, zatim u potpuno bijelom izdanju, a za premijeru 'Frankensteina' Guillerma del Tora odjenuo je Bottegin smoking sa sakoom na dvoredno kopčanje, uz klasični model cipela Roma.

Vicky Krieps – nova ambasadorica Bottege

Glumica Vicky Krieps, koja je već u Cannesu nosila prve kreacije Trotter za Bottegu, sada je službeno postala zaštitno lice te talijanske kuće.

Za photocall je odjenula komplet od maslinastozelene kožne košulje i bermuda hlača, dok je na premijeru stigla u skulpturalnoj crnoj haljini s kožnim detaljima, uz kultne Rana cipele mule i Intreccio naušnice.

Dario Vitale i nova Versace estetika

Julia Roberts u Veneciji je predstavila Vitaleovu viziju Versacea u ležernoj, minimalističkoj kombinaciji: plavom blejzeru, prugastoj košulji i ravnim trapericama – daleko od boja i uzoraka kakvim je naginjala Donatella Versace.

Na crvenom tepihu pak zablistala je u dugoj haljini od mornarski plavog crêpe de chine materijala. Vitale se, čini se, okreće bezvremenskoj eleganciji u kultnom talijanskom brendu,

Andersonov Dior – igra povijesnih referenci

Jonathan Anderson priprema veliku Diorovu žensku kolekciju, koja će svoju premijeru imati na pariškom Tjednu modeu listopadu. U Veneciji je odjenuo Monicu Barbaro, Andrewa Garfielda, Gretu Lee, Miu Goth i Albu Rohrwacher. Njegovi krojevi i siluete bilježe klasičnost s prepoznatljivim Andersonovim zaokretom, nadahnutim erom New Looka, ali i vlastitim Loewe iskustvom.

Chanel – povratak u arhivu

Za Chanel, glumice Ayo Edebiri i Fernanda Torres nosile su kreacije Matthieua Blazyja koji je jasno pokazao oslonac na arhivu kuće.

Torres u crnoj baršunastoj, romantičnoj haljini; Edebiri u kaskadno crvenoj rekreaciji haljine iz kolekcije jesen/zima 1986., te u bijelom odijelu reinterpretiranom kroz Chanelov DNK.

Margiela – novo lice kuće

Glenn Martens i dalje pomiče Margielinu estetiku u prvi plan. Cate Blanchett je u Veneciji nosila gotičku haljinu s perjem, dok je Kim Kardashian zasjala u sivoj kreaciji Margiele na dodjeli nagrada zaklade dizajnerice Diane Von Furstenberg.

Zašto baš Venecija?

U godini prepunoj dizajnerskih premijera i stalnih rotacija po modnim kućama, crveni tepih Venecijanskog filmskog festivala postaje jednako važna pista kao i Pariz ili Milano.

Možda je riječ o sjaju filmske umjetnosti, možda o slobodi koju daje glamur crvenog tepiha – no jedno je sigurno: u Veneciji se trenutno rađa nova era mode.