NOVA NADA

Veliko otkriće koje će pomoći u liječenju raka dojke

28.05.2009 u 13:01

Znanstvenici su otkrili genetski proces koji sprečava tijelo u obnavljanju oštećenih DNA molekula. Novim otkrićem poboljšat će se liječenje raka dojke i raka jajnika, a moći će se djelovati i na prevenciji zloćudnih bolesti

Britanski znanstvenici došli su do velikog otkrića koje će pomoći u borbi protiv raka dojke i raka jajnika. Naime, tijekom istraživanja znanstvenici su uočili genetski proces koji onemogućava tijelo u obnavljanju oštećenih DNA molekula. To bi otkriće moglo znatno unaprijediti liječenje i spasiti živote brojnih žena.

Odavno je poznato da kod žena oštećenja gena BRCA1 povećavaju rizik od oboljenja različitih agresivnih tumora. Nasljedne mutacije gena sprečavaju organizam u obnovi oštećene DNA molekule, što dovodi do stvaranja kancerogenih stanica. Procjene su da oštećenje gena BRCA1, koje za 85 posto povećava rizik oboljenja od karcinoma dojke i jajnika, ima jedna od 800 žena.

Još uvijek je nepoznanica kako točno funkcionira BRCA1 i zašto oštećeni gen uzrokuje rak. Međutim, znanstvenik s Medicinske istraživačke komore otkrio je da BRCA1 'surađuje' s proteinom CtlP. Oštećeni BRCA1 gen nesposoban je uspostaviti potrebnu suradnju sa CtlP-om, što rezultira nesposobnošću CtlP-a da obnovi oštećenu DNA i tako spriječi nastanak tumora.

'Ako ne možemo shvatiti kako točno taj gen funkcionira, mogu mu se barem pronaći slabe točke. To nam daje veće šanse u pronalasku pravog načina liječenja bolesti ili čak prevencije', izjavio je dr. Kevin Hiom koji je vodio trogodišnje istraživanje na studiju molekularne biologije u Cambridgeu.