NOVA ULOGA

Tko danas kontrolira kućnu blagajnu?

26.11.2012 u 08:47

Bionic
Reading

Možda muškarci još uvijek bolje zarađuju, ali žene su zapravo te koje kontroliraju obiteljske financije i donose najveće odluke o potrošnji, pokazuje novo istraživanje

Čak devet od deset sredovječnih žena u Velikoj Britaniji preuzima kontrolu nad plaćanjem računa, financijskim planiranjem i kupovinom robe za svoje domaćinstvo, piše Daily Mail.

Kao obiteljski predsjednici uprave, te žene vjeruju da je pojam kućanica staromodan te da više ne odgovara njihovim obvezama. Kažu i da njihov široki raspon odgovornosti znači da njihova uloga više nalikuje poziciji šefa tvrtke. Oko 2.000 britanskih žena u dobi od 40 do 60 godina ispitano je u anketi koji je proveo izdavač IPC media.

93 posto žena kaže da donose sve ili većinu financijskih odluka u svom kućanstvu, ali ta brojka raste na 98 posto među onima koje su glavne hraniteljice obitelji.
Više od trećine, 36 posto, kaže kako njihov partner ili suprug vjeruje da on kontrolira obiteljske financije. No ustvari one kontroliraju financije i odgovorne su za redovito plaćanje računa, te balansiranje izdacima. Devet od deset ispitanih žena reklo je da odlučuju o kupnji namještaja, 92 posto ima pod kontrolom kupovinu velikih aparata, uključujući televizore, linije i računala, dok 85 posto kaže da donose odluku kamo će obitelj ići na odmor.

Većina, ili 66 posto, otkrilo je da imaju zadnju riječ kad se kupuje obiteljski automobil. 8,5 milijuna žena u dobi između 40 i 60 godina u Velikoj Britaniji čini više od polovice ženske populacije te zemlje. Oko trećine ih radi puno radno vrijeme, a isti je broj glavnih hraniteljica u obitelji.

Istraživanje je pokazalo kako ove žene vjeruju da su oslonac u društvu, a oko 70 posto ih tvrdi da im se drugi često obraćaju za savjet te da prijatelji i obitelj cijene njihovo mišljenje. Više od polovice kaže da se nikada nisu osjećale s više samopouzdanja, a dvije trećine kažu da više ne brinu o tome što druge žene misle o njima.

Oko 67 posto ispitanica kazalo je da im je važno da budu zdrave, a gotovo ih polovica kaže da na sebe paze bolje nego kad su bile u dvadesetima i tridesetima.
One su također i zahtjevni kupci, no često imaju dojam da u trgovinama nisu dobile najbolju uslugu.
Neke od ispitanih žena izjavile su da se osjećaju poput 'zaboravljene generacije' i da su u nekim trgovačkim lancima gotovo nevidljive.