izniman utjecaj

Svaki euro koji potrošite na Coca-Colu – što to zaista znači za Hrvatsku?

28.11.2024 u 08:55

Bionic
Reading

Prošlo je nevjerojatnih 56 godina otkako je iz punionice u Zagrebu izašla prva bočica Coca-Cole u Hrvatskoj. Bilo je to 17. rujna 1968. godine, a danas je Coca-Cola je jedna od onih kompanija koje imaju izniman utjecaj na hrvatsko gospodarstvo

U Hrvatskoj Coca-Colu čine dvije tvrtke, Coca-Cola Adria i Coca-Cola HBC Hrvatska. Proizvodnja se odvija u punionici u Zagrebu, dok se sama distribucija obavlja u čak šest distribucijskih centara (Zagreb, Solin, Rijeka, Zadar, Požega i Baderna). Upravo zahvaljujući tim centrima opskrbljenost svih dijelova Hrvatske proizvodima Coca-Cole teče besprijekorno.

Svako radno mjesto u Coca-Coli podržava dodatnih 15 radnih mjesta u hrvatskome gospodarstvu i na taj način Coca-Cola nije samo veliki poslodavac, već i katalizator za rast drugih poduzeća.

0,5 % BDP-a Hrvatske

U 2023., svojim poslovanjem koji uključuje suradnju s 1.752 lokalna dobavljača i 31.166 kupaca, Coca-Cola je osigurala 0,6 % ukupnog iznosa poreznih doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj (210 milijuna eura).

Ukupni izravni i neizravni doprinosi Coca-Cola dosežu čak 387 milijuna eura što čini 0,5 % BDP-a Hrvatske, a najveći dio tog iznosa čine upravo gore spomenuti porezni doprinosi.

Ono što je uistinu podatak vrijedan spomena je i da čak 71 % od svakog eura potrošenog na Coca-Coline proizvode ostaje u hrvatskome gospodarstvu. Kako bi vam bolje dočarali što to znači reći ćemo jednostavno da od svakog eura hrvatsko gospodarstvo dobije čak 71 cent.

U posljednjih pet godina Coca-Cola je uložila milijun eura u društveno odgovorne projekte, a velik napor uložen je i u ekologiju, čemu u prilog govori to da se stopa recikliranja popela na 99 % te se recikliranjem otpadnih voda uštedjelo 7 % više vode.

Odgovornost i obveze prema društvu i okolišu

Velike kompanije poput Coca-Cole sa sobom donose brojne prednost, a u to osim znanja i resursa spada i tehnologija koja omogućuje brži razvoj i konkurentnost, ali i postavlja trendove koje prate i mali poduzetnici.

Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj
  • Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj
  • Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj
  • Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj
  • Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj
  • Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj
    +5
Coca-Cola u Hrvatskoj Izvor: Promo fotografije / Autor: Drazen Kokoric

O ulozi Coca-Cole u Hrvatskoj Nathalie Rayes, veleposlanica Sjedinjenih Američkih Država u Hrvatskoj je rekla: ‘Uspješne priče poput Coca-Coline pokazuju da ne moramo birati između gospodarskog rasta i društvene odgovornosti, niti između profita i održivosti. Visoki standardi vode do visoke učinkovitosti – i svi imaju koristi.'

U petoj po redu Studiji, koju je izradila međunarodna konzultantska tvrtka Steward Redqueen, pokazalo se da Coca-Cola ostvaruje uistinu izniman utjecaj na hrvatsko gospodarstvo, ali i na područje društvene odgovornosti i ulaganja u zajednicu. Značajno se ulaže u projekte fokusirane na zajednicu i održivost i to je za njih itekako važna priča koju žele podijeliti s ljudima.

Važni projekti

Kada je riječ o projektima, tu moramo spomenuti besplatni obrazovni program Raise the Bar Youth, u kojem sudjeluju učenici završnih razreda srednjih škola s turističkim i ugostiteljskim usmjerenjima i koji su, zahvaljujući Coca-Colinom projektu, stekli vještine za uspješniji izlazak na tržište rada.

Tu je i Akademija Raise the Bar, još jedan besplatni obrazovni program Coca-Cole HBC Adria, u kojem stručni tim odabire 15 barmena, barista i konobara i s njima njihove praktično i teoretsko znanje podiže na višu razinu.

Ne smijemo zaboraviti ni projekt Od izvora do mora, u kojem je sudjelovalo više od 2.200 volontera koji su se priključili priključilo akcijama te prikupili 420 tona ambalažnog otpada. Benkovac je osvojio prvo mjesto u kategoriji malih gradova, onih s manje od 10 tisuća stanovnika, Vinkovci u kategoriji srednjih gradova, dok je pobjeda u kategoriji velikih gradova pripala Velikoj Gorici.

Ovom akcijom ispunjen je i važan cilj - smanjenje onečišćenja, uz rast svijesti o važnosti očuvanja okoliša, ali i primjerenog odlaganja ambalažnog otpada. Pobjednici su u ravnopravnim iznosima podijelili nagradu u iznosu od 45 tisuća eura, a novac će biti utrošen za sadnju stabala na lokacijama koje su odabrali.

Pozitivni utjecaj na gospodarstvo

Rezultati same Studije naglašavaju upravo Coca-Colin sustav kao duboko ukorijenjenog i cijenjenog dionika hrvatskog društva, ponajviše upravo zbog pozitivnog utjecaja na šire gospodarstvo.

‘U posljednjih pet godina Coca-Cola je uložila više od milijun eura u društveno odgovorne projekte diljem Hrvatske, što najbolje pokazuje našu predanost društvu u kojem poslujemo. Ova Studija nas motivira da nastavimo putem izvrsnosti u Hrvatskoj, zajedno s našim cijenjenim kupcima i partnerima’, pohvalila se glavna direktorica Coca-Cole HBC Hrvatska, Dora Strezova-Nikolova.

Sudeći po svemu do sada viđenom, kao i nevjerojatnim brojkama koje je pokazala Studija, u bliskoj budućnosti možemo očekivati još veće uspjehe, koji će itekako utjecati i na hrvatsko gospodarstvo.

Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji s Coca-Cola HBC Hrvatska.