HOTEL KOJI SE NE GRADI

Šibenik pokreće prvi hrvatski raspršeni hotel

18.02.2013 u 23:49

Bionic
Reading

Projekt raspršenog hotela, koji bi okupio pružatelje usluga u turizmu u staroj gradskoj jezgri, predstavljen je na inicijalnoj tribini u Gradskoj vijećnici Grada Šibenika

Riječ je o talijanskom modelu po kojem danas djeluju 62 takva hotela. Ministarstvo turizma nedavno je donijelo Strategiju razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine u kojoj raspršenim, difuznim hotelima daje prioritet u razvoju privatnog smještaja. Uvođenjem takvog oblika integracije smještajnih i ugostiteljskih kapaciteta, Šibenik bi bio prvi grad u Hrvatskoj koji bi pokrenuo takvu inicijativu

'Realizirali smo projekte poput plaže Banj koji su dali značajne rezultate za razvoj turizma i to nas je potaklo da idemo korak naprijed. Najveća prednost ovog modela je to da omogućava hotel bez nove gradnje unutar gradske jezgre te na osnovi postojećih resursa koji se dodatno valoriziraju', istaknuo je šibenski gradonačelnik Ante Županović

Projekt je usklađen sa Strategijom razvoja Grada Šibenika i razvojem poduzetništva u staroj gradskoj jezgri. U sinergiji je i s aktualnim projektima Grada Šibenika kao što su plaža Banj, ljetna pozornica na tvrđavi svetog Mihovila te projektima Jewel i Intermodal, za koje je Grad Šibenik uspješno aplicirao za novac europskih fondova i koji se direktno odnose na staru gradsku jezgru i turizam.

Šibenik je prošlu turističku sezonu završio s povećanjem noćenja od čak 28 posto i nedvojbeno je da su tom rezultatu upravo pridonijeli projekti poput plaže Banj. Organiziranje raspršenog hotela dodatno će pridonijeti povećanju smještajnih kapaciteta i duljem zadržavanju turista u gradu.

Ovakav model je karakterističan za povijesne jezgre. Osnovna ideja je stavljanje u funkciju građevina unutar jezgre kojima se daje nova vrijednost kroz turističke usluge te povezivanje postojeće ponude privatnog smještaja. Cilj je potaknuti razvoj autentičnih usluga, a u isto vrijeme očuvati i popularizirati tradicijsku kulturu i generirati prihod u cijeloj zajednici.

Smještaj u ovakvom hotelu organiziran je u više različitih međusobno nepovezanih objekata. Postoji centralna recepcija i centralni restoran te umreženi sustav ostalih usluga poput turističkih vodiča, suvenirnica, parkinga i slično.

Vođenje i organiziranje ove vrste hotela moguće je kroz udruživanje vlasnika pojedinih objekata koji stvaraju zajedničku upravljačku strukturu. Upravljačku strukturu može organizirati i lokalna samouprava kroz posebnu organizaciju koja će okupiti vlasnike smještajnih jedinica kao raspršeni hotel

'Podržavam ideju umrežavanja, ali nositelj takvog projekta mora biti Grad Šibenik koji će na ovaj način poboljšati uvjete iznajmljivača. Ovako ćemo ozbiljnije konkurirati na tržištu i riješiti probleme poput parkinga ili recepcije te stvoriti perspektivu za razvoj zdravstvenog, kulturnog i sportskog turizma i preko zime', istaknuo je šibenski iznajmljivač Anton Dobra