MEDIJSKA PISMENOST

Roditelji, znate li što gledaju vaša djeca?

23.10.2015 u 18:05

Bionic
Reading

Na Danima elektroničkih medija u Opatiji premijerno su prikazana i predstavljena dva preostala televizijska spota iz kampanje 'Birajmo što gledamo' UNICEF-a i Agencije za elektroničke medije (AEM). Spotovi ukazuju na potencijalno štetne utjecaje na djecu i mlade nasilnih i neprimjerenih sadržaja kao i iskrivljenih, nerealnih medijskih slika

Kampanja je započela 9. listopada, a cilj joj je podići razinu svijesti o važnosti medijskog opismenjavanja roditelja, skrbnika i djece, te ukazati na važnost pažljivog odabira medijskih sadržaja za djecu. Na predstavljanju spotova član Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović zahvalio je svim nacionalnim i lokalnim TV postajama što su njihovim emiranjem podržale kampanju.

'Medijska pismenost danas nije samo važna, već možda i ključna i to ne samo za djecu već i za roditelje i sve druge koji brinu o djeci. Medijska kampanja ukazuje na važnost primjerenog odabira sadržaja koji djeca gledaju, ali medijsko opismenjavanje mora ići i dalje od toga i treba mu pristupati sustavno i kroz različite platforme i alate. Budući da od lošeg i štetnog sadržaja djecu možemo najbolje zaštititi ako ih naučimo kako analizirati, evaluirati i kritički promišljati medijske sadržaje', poručio je Robert Tomljenović.

Kampanja poziva roditelje na svrsihodno korištenje oznaka o prikladnosti TV programa za različite dobne skupine. Prema podacima istraživanja AEM-a i UNICEF-a iz listopada 2014. godine, djeca gledaju televiziju oko tri sata dnevno, a gotovo polovinu vremena pred televizorom provode bez prisutnosti odrasle osobe. Taj podatak potvrdio je koliko važnu ulogu mediji imaju u djetetovu razvoju, pa je presudno podići svijest i medijsku pismenost roditelja, skrbnika i djece o važnosti biranja sadržaja koji će imati pozitivan utjecaj na djecu.

Tomljenović je najavio da će važan dio projekta biti i izrada Preporuka za sigurno korištenje elektroničkih medija, u čiju su izradu uključeni stručnjaci koji se bave djecom, medijski stručnjaci i stručnjaci iz područja razvojne psihologije.

'Preporuke će s jedne strane poslužiti urednicima u medijima za lakše i kvalitetnije kategoriziranje sadržaja, a s druge strane pomoći roditeljima u odabiru primjerenog televizijskog programa za njihovu djecu. Nakon objave Preporuka uslijedit će i radionice za medijske djelatnike', pojasnio je Robert Tomljenović, dodajući kako je krajnji cilj potaknuti na uključivanje medijskog opismenjavana u redovne obrazovne programe.


Kampanju je osmislila kreativna agencija Najlon, spotove je producirala Livada produkcija pod režijskom palicom Brune Ankovića.