TEST

Renault Laguna Coupe 2.0 T - egzotika na francuski način

15.03.2013 u 15:49

Bionic
Reading

Umjesto da krene stopama ostalih proizvođača koji pod nazivom kupe nude limuzine s povijenim krovnim linijama, u Renaultu su odlučili ostati vjerni tradiciji

Lagunu Coupe lansirali su s parom vrata i kraćim međuosovinskim razmakom, prozorima bez okvira i klaustrofobičnom stražnjom klupom, baš kako struka nalaže. Da stvar bude bolja, opremili su je i najsnažnijim benzinskim i dizelskim motorima V6 koje imaju u ponudi te automobil opremili sofisticiranim sustavom za upravljanje na sva četiri kotača.

Je li sve to pomoglo Renaultu da potuče konkurenciju? Ne baš.

U posljednjem, osvježenom izdanju u Renaultu se nadaju ovo promijeniti. Redizajnirana Laguna Coupe dobila je atraktivniju vanjštinu te kvalitetniji i bogatije opremljen interijer. Na testu smo imali vrlo rafinirani i uglađeni, no ne pretjerano štedljivi motor - dvolitreni turbobenzinski četverocilindraš s direktnim ubrizgavanjem uparen s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem.

Dokazani benzinac pršti od snage te je vrlo okretan i trenutno reagira na papučicu gasa, a šasija je dovoljno kruta te uz pomoć tehnologije upravljanja sva četiri kotača (4Control) dovoljno uvjerljiva u prenošenju snage na podlogu. Upravljač bi mogao biti direktniji, no svejedno je nemoguće ne ostati impresioniran načinom na koji Laguna Coupe svladava zavoje. Sve pohvale idu i na račun ručnog mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa koji nudi sve ono što bismo od njega očekivali - kratke i precizne hodove te dobro prilagođene prijenosne omjere naklonjene dinamičnoj vožnji. Ako mu već nešto moramo zamjeriti, onda je to izrada ručice od metala koji nije ugodan za držanje pri niskim temperaturama (a pretpostavljamo i visokim).

Laguna Coupe će dvojici putnika ponuditi pregršt prostora, no oni na stražnjoj klupi se neće usrećiti. Sjedala su udobna i na dužim relacijama, no mogla bi nuditi i bolje držanje tijela u zavoju. Kvaliteta materijala i završna obrada podignuta je na još viši nivo, što se vidi na gotovo svakom koraku. Pomalo iznenađujuće djeluje ogroman prtljažnik od gotovo 450 litara koji postaje još iskoristiviji preklapanjem stražnje klupe.

Renault je posljednjim preinakama uspješno ispolirao Lagunu Coupe, no sumnjamo da ju je uspio učiniti išta privlačnijom no što je ona to i dosad bila. Problem nije u tome što je Laguna loš automobil, dapače, već u tome što pred sobom ima prežestoku i preetabliranu konkurenciju koja, premda primjetno skuplja, još uvijek bolje kotira među ciljanom klijentelom.

Proizvođač: Renault
Model: Laguna Coupe 2.0 T
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.998 cm3
Snaga (kW/KS): 150/205 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 300 @ 1.750 - 2.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,8/11,3/9,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 7,8 s
Maksimalna brzina: 230 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.640/1.810/1.400
Cijena do registracije: 279.000 kuna