TKO JE U PRAVU?

Rasplamsala se bitka Mercedesa i EU-a

02.08.2013 u 12:39

Bionic
Reading

SAE International, jedna od vodećih svjetskih istraživačkih organizacija, odbacila je Daimlerove tvrdnje o opasnostima Dupontovog i Honeywellovog rashladnog klimatizacijskog sredstva R-1234yf kao neutemeljene

Podsjetimo, Daimler se našao na udaru Europskih zakonodavaca nakon što je odbio prebaciti klimatizacijske uređaje svojih automobila na novo, ekološki prihvatljivije sredstvo od 1. siječnja 2013.

Nijemce je oglušivanje zasad koštalo zabrane uvoza određenih modela u Francusku, a kako stvari stoje, i ostale bi se zemlje mogle povesti za ovim primjerom.

Daimler je R-1234yf odbacio nakon što je njihovo istraživanje pokazalo izuzetnu zapaljivost i otrovnost ove supstance. SAE International sad tvrdi da su Mercedesove metode testiranja bile manjkave obzirom na to da okolnosti u kojima su Nijemci testirali nisu na reprezentativni način demonstrirale stvarne uvjete u kojima automobilu prijeti opasnost od požara.

Navodno su Daimlerovi stručnjaci izoliranim testovima pribrojali čitav niz faktora koji povećavaju rizik te istovremeno ignorirali one faktore koji bi mogli onemogućiti nastanak požara.

Prema američkoj kompaniji, koju osim znanstvenika i inženjera čine predstavnici pojedinih automobilskih kompanija, opasnost da se vozilo zapali zbog R-1234yf-a je tri na jedan trilijun.

General Motors, Toyota, Ford, Chrysler, Fiat, Honda, Mazda, Hyundai, Peugeot, Citroen i Renault, podržali su SAE-ove zaključke, dok su Daimler, BMW i Audi pristali sudjelovati u istraživanju, no potom se povukli iz projekta.

Europska komisija zahtjeva od Daimlera da udovolji propisima do rujna ove godine.