SAMO NAPRIJED

Ponedjeljak je idealan dan da se riješite ove loše navike

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 17.03.2014 11:53
  • Objavljeno 17.03.2014 u 11:53
limenka gazirani sok

limenka gazirani sok

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Tinkstock

Redovito vježbate, pazite na prehranu i ne pušite, ali imate jednu manu - volite sokove? Nova istraživanja kažu da se ove loše navike nije tako teško riješiti

World Health Organisation preporučuje da ponedjeljak bude dan u kojem ćete se riješiti loše navike ispijanja sokova budući da mogu dovesti do kroničnih bolesti. Nedavno objavljena studija JAMA Internal Medicine sugerira da konzumiranje šećera iz jedne limenke gaziranog pića (oko devet žličica ili 38 grama) može povećati rizik smrti od srčanog udara bez obzira imate li kakvih drugih faktora ovog rizika. Studija je također pokazala da je ponedjeljak najbolji dan u tjednu za dobre promjene. Prema preporuci WHO-a news.com au prenosi ideje kako se riješiti ovisnosti o gaziranim sokovima.

Svaki tjedan jedan sok manje

Prvo razmislite koliko sokova popijete u tjednu i od danas izbacite jedan. Idući tjedan izbacite još jedno piće i tako dok ne dođete do samo jednog soka na tjedan. Na taj ćete način jedan sok gledati kao poslasticu koju si možete dopustiti.

Dajte šansu zdravijim napicima

Ako baš nikako ne volite vodu, dodajte joj limuna ili birajte vodu s nekim drugim okusima. Također nemojte zaboraviti na čaj koji ima velike zdravstvene dobrobiti.

Voće

Želju za šećerom možete utažiti i voćem. Tijekom vikenda nabavite dovoljno voća za cijeli tjedan tako da vam bude pri ruci. Osim što ima manje šećera nego bilo koji gotovi proizvod poput čokoladica i keksa, voće ima i vlakna, a ona stabiliziraju šećer u krvi i daju osjećaj sitosti.

Razgovarajte i napravite plan

Iskoristite ponedjeljak za donošenje pozitivnih odluka i potražite podršku partnera ili prijatelja. Zamolite ih da ne piju gazirana pića u vašoj blizini ili se dogovorite da zajedno krenete u promjenu navika.

Nutricionisti i svjetske zdravstvene organizacije slažu se da bismo dnevno trebali unositi do 25 grama šećera. American Heart Association preporučuje da žene ostanu ispod 25 grama dnevno, a muškarci mogu konzumirati do 38 grama. Dakle, ako izbacite sokove i gazirana pića, još uvijek možete zasladiti jutarnju kavu ili ponekad pojesti kakvu slasticu za gušt.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!