OPREZ!

Pet loših navika zbog kojih vam ispada kosa

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 01.04.2014 10:19
  • Objavljeno 01.04.2014 u 10:19
ŽENA KOSA

ŽENA KOSA

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Prekomjerno ispadanje kose može djelovati poprilično zastrašujuće – pramenovi koji ostaju na četki, jastučnici ili pak u odvodu tuša. No nemojte očajavati, to ne mora biti konačno stanje, a kosa vam vrlo vjerojatno ispada zbog određenih loših navika koje je lako promijeniti

Kako navode stručnjaci iz American Academy of Dermatology (AAD), prosječna osoba gubi između između 50 i 100 vlasi dnevno, no ukoliko primijetite da gubite cijele pramenove kose ili vam se kosa općenito stanjuje i prorjeđuje, krivac za to mogu biti loše navike, piše Huffington Post.

Pod velikim ste stresom

Ako ste u nedavnoj prošlosti proživjeli veći traumatski događaj, poput razvoda, to lako može biti uzrokom ispadanja kose. Ekstreman stres koji izazivaju tri elementa - tugovanje izazvano teškim gubitkom, financijski problemi te prekid veze ili razvod - može potaknuti snažne emocije koje čak mogu promijeniti ciklus kose. Kako navodi Jerry Shapiro, profesor u medicinskom centru NYU Langone na odjelu za dermatologiju, gubitak kose može se pojaviti od šest tjedna do tri mjeseca nakon stresnog događaja. Ova vrsta gubitka kose naziva se telogen effluvium, a može biti izazvan i infekcijama, velikim operacijama ili pak rođenjem djeteta. No tu je i dobra vijest, kosa će ponovno narasti i obnoviti se nakon smanjenja utjecaja stresa.

Prejako stežete kosu u repu
Često vežete kosu u zategnuti rep ili punđu? Nosite li čvrsto stegnute pletenice ili pak ekstenzije? Tijekom vremena ti načini vezanja kose mogu oštetiti folikulu kose, a to stanje poznato je kao alopecija. Povremeno vezanje kose neće naškoditi vlasištu, no ukoliko se kosa godinama čvrsto veže i nosi snažno zategnuta, to može čak izazvati trajni gubitak kose. Ukoliko često vežete kosu, pokušajte ju što češće nositi raspuštenu, a gumice zamijenite trakama od tkanine. Nemojte uvijek nositi kosu zavezanu na istom mjestu, već kombinirajte niski i visoki rep.

Pretjerano korištenje sušila za kosu
Previše bilo čega može biti loše, a to se svakako odnosi i na proizvode za kosu i proizvode za oblikovanje kose. Pokušajte na minimum ograničiti upotrebu sušila za kosu, pegle ili pak uvijača za kosu. Visoka temperatura zraka iz sušila za kosu može uzrokovati lomljenje kose, što pak može dovesti do pretjeranog ispadanja. Svakako, ako je moguće, na sušilu za kosu podesite manju temperaturu, kosu kada je god to moguće sušite na zraku, a mokru kosu nikada ne tretirajte peglom i uvijačem.

Raščešljavate mokru kosu
Mnogi nakon tuširanja i pranja kosu jednostavno, dok je još vlažna, raščešljaju. No upravo je to najveća greška. Naime, češljanje mokre kose može izazvati njezino lomljenje jer je mokra kosa vrlo osjetljiva. Radije kosu dobro raščešljajte prije pranja. Ako je to nemoguće, mokru kosu radije raščešljajte običnim češljem a ne četkom, i budite jako nježni. Čak i kada je kosa suha, izbjegavajte pretjerano češljanje jer će i to uzrokovati lomljenje i ispadanje kose.

Pogrešna prehrana
Zdrava, uravnotežena prehrana je ključ za sve, uključujući i zdravlje kose. Prehrana koja nije dovoljno bogata željezom ili proteinima može dovesti do gubitka kose. Osobe koje su vrlo često na različitim dijetama ili pak imaju poremećaje u prehrani vrlo često doživljavaju gubitak kose. Svakako obratite pozornost na prehranu, a zdravije namirnice na svakodnevnom meniju će rezultirati i manjim ispadanjem kose. Dobri izvori proteina su meso, jaja, riba, orašasti plodovi, mahunarke i sjemenke, a željezo u organizam unesite namirnicama kao što su leća, špinat i drugo povrće, žitarice obogaćene željezom, školjke i kamenice.

Vitamin A tijelo koristi za rast kose, no previsoka razina tog vitamina može imati sasvim suprotan učinak te rezultirati gubitkom kose. Stoga izbjegavajte uzimanje prekomjernih vitaminskih dodataka koji bi mogli uzrokovati porast vitamina A, a za povišene razine vitamina A također mogu biti odgovorni i neki lijekovi, posebice retinoidi koji se obično koriste za liječenje akni i psorijaze.

Još jedan vitamin na koji valja obratiti pažnju je vitamin D. Iako njegovo djelovanje nije do kraja istraženo, neka istraživanja sugeriraju da niske razine vitamina D i željeza mogu uzrokovati stanjivanje kose u žena. U tome slučaju, najbolje je posavjetovati se s liječnikom oko uzimanja vitaminskih dodataka.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!