VIŠE OD 26.000 BAKTERIJA

Perete li ruke nakon korištenja novčanica?

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 07.05.2014 10:58
  • Objavljeno 07.05.2014 u 10:58
novac euro novci

novac euro novci

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Dvije trećine Europljana vjeruje kako su novčanice i kovanice prljave, no bore se kako bi se othrvali lošim navikama jer samo jedan od pet pere ruke nakon diranja novca

Istraživanje koje je proveo MasterCard pokazalo je da unatoč vjerovanju kako je korištenje novčanica i kovanica nehigijensko, samo jedan od pet ispitanika pere ruke nakon njihova doticanja. Opsežna studija, provedena na preko 9,000 ispitanika u 12 europskih zemalja, pokazuje da, iako novčanice i kovanice smatraju više nehigijenskim od rukohvata u javnom prijevozu, zajedničke hrane poput kikirikija u kafićima i sl., Europljani se ne mogu othrvati lošoj navici korištenja prljavog novca.

Tri četvrtine svih Europljana ispitanih u ovoj studiji složilo se da treba biti oprezan kada je riječ o korištenju novčanica i kovanica, zbog bakterija koje se na njima nalaze. No, istraživanje također pokazuje kako ćemo vjerojatnije češće prati naše ruke nakon nekih drugih aktivnosti poput diranja životinja (46%) ili korištenja javnog prijevoza (36%).

Inicijalno istraživanje koje su MasterCard i Oxford University proveli 2013., pokazalo je da prosječna europska novčanica nosi 26,000 bakterija koje su moguća opasnost za zdravlje. Iako su ispitanici i u ovogodišnjem istraživanju prepoznali potencijalnu zdravstvenu opasnost povezanu s novčanicama i kovanicama, diljem Europe postoji velika razlika između uvjerenja da su prljave i poduzimanja aktivnosti koje utječu na tu činjenicu. U Mađarskoj i Francuskoj taj je jaz najveći jer najviše ispitanika vjeruje da su novčanice i kovanice prljave, a najmanje njih pere ruke nakon njihove upotrebe.

Komentirajući oklijevanje da prekinemo naviku trošenja novca, psihologinja Donna Dawson naglasila je: 'Novac u obliku novčanica i kovanica najveći je oblik vidljive ekonomske moći i individualnog uspjeha; zato je ljudima teško zadržati negativne konotacije povezane s novcem. Razlog za taj veliki jaz u istraživanju između onog što kažemo i radimo zapravo je nedostatak 'povezanosti'. Shvaćamo da novac može sadržavati bakterije, ali ne povezujemo bolesti s korištenjem novčanica i kovanica.

Dodatna saznanja iz MasterCard istraživanja naglašavaju kako gotovo četiri od deset (37%) Europljana tvrdi da su voljni napraviti barem jednu malu promjenu u svakodnevnom životu kako bi on postao više higijenski, a većina tvrdi kako bi radije koristili kartice ili beskontaktno plaćanje umjesto novca.

Dr. Jim O’Mahony, predavač bioloških znanosti, The Cork Institute of Technology u Irskoj, komentirao je: 'Veza između novca i higijene odavno je utemeljena. Iz povijesne perspektive čak postoje izvještaji da su seljani u Engleskoj vjerovali kako je novac nekako povezan s kugom te su ga ostavljali u vodi s octom kako bi ga dekontaminirali. Znanstveno, mnoge su studije tijekom godina dokazale da novčanice i kovanice nose bakterije i mikrobe. Većina ljudi shvaća da je korištenje novca opasno, ali iz praktičnih razloga neskloni su usvojiti osnovne higijenske metode.

Provedena istraživanja pokazala su da prosječna europska novčanica ima 26,000 bakterija. Svjesni te činjenice trebali bismo se osvijestiti da je korištenje novčanica i kovanica potencijalno opasno, podjednako kao i diranje vrata toaleta, dijeljenja hrane ili držanje rukohvata pomičnih stepenica. Iako nema definiranih internacionalnih smjernica o korištenju novca tijekom sezone gripe i viroza, pametno je posvetiti više pažnje higijeni – i to prelaskom na bezgotovinska plaćanja.'

Chris Kangas, Head of Contactless Payments, MasterCard Europe dodao je; 'Iz rezultata istraživanja očito je da se Europljani bore s lošim navikama korištenja novčanica i kovanica iako znaju da to nije higijenski. Korištenje beskontaktnih metoda plaćanja nije samo inovativan način plaćanja nego također eliminira i neke od bakterija i bacila za koje znamo da se renose novčanicama i kovanicama.'

Promo

Promo

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!