DIJETA OSOBNOSTI JE NOVI HIT

Otkrijte koji ste tip osobe i riješite se viška kilograma

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 30.08.2011 14:56
  • Objavljeno 30.08.2011 u 14:56
hrana druženje mršavljenje

hrana druženje mršavljenje

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Zaboravite brojanje kalorija i režime prehrane u skladu s krvnom grupom. Želite li doista izgubiti kilograme grupom, morate obratiti pažnju na osobine svoje ličnosti

Puno vremena i energije trošimo na dijetne planove koje nikada neće dati rezultata, jednostavno zato što nismo genetski sposobni da se pravila dijete držimo, tvrdi američki klinički neurolog Daniel Amen kojeg citira Daily Mail.

Umjesto da jurite u teretanu, trebali biste započeti s vježbama samospoznaje, identificirati svoje slabosti i shvatiti što vas tjera da jedete. Dr. Amen nedavno je u SAD-u objavio kontraverznu knjigu u kojoj

osobe sklone debljanju definira u pet kategorija: kompulzivni, impulzivni, kompulzivno-impulzivni, tužni ili emocionalni te tjeskobni tip ličnosti. U knjizi ide toliko daleko da tvrdi da određeni tipovi moraju izbjegavati određenu vrstu hrane kako bi uspješno izgubili kilograme.

'Pratili smo funkcioniranje mozgova naših pretilih pacijenata i otkrili da ne postoji samo jedan uzorak ponašanja povezan s debljanjem, nego najmanje pet vrsta', piše dr. Amen: 'Upravo zato što imaju jedinstven pristup različitim tipovima osoba, većina dijeta ne daje rezultate.'

Kompulzivni tipovi, primjerice, imaju tendenciju da zaglave misleći i fokusirajući se na hranu. Tom tipu osoba prehrana koja sadrži puno proteina ne pomaže jer ta vrsta namirnica povećava fokusiranje kojeg kompulzivni tipovi ionako imaju napretek. Umjesto toga, dr. Amen sugerira da jedu više složenih ugljikohidrata koji pomažu da tijelo proizvede više serotonina koji podiže raspoloženje. Istodobno su, tvrdi, ugljikohidrati koji poboljšavaju raspoloženje pogubni za dijetni režim impulzivnih tipova jer im smanjuju ionako nisku razinu samokontrole. Takvi bi tipovi trebali jesti piletinu i žitarice koji podižu razinu dopamina i poboljšavaju koncentraciju.

Kompulzivno-impulzivni tipovi
trebali bi se fokusirati na tjelovježbu, a emocionalni tipovi moraju povećati unos omega-3 masnih kiselina koji smiruju tijelo. Tjeskobni tipovi, koji koriste hranu kao neku vrst lijeka koji liječi njihove osjećaje napetosti, nervoze i straha, trebali bi izbjegavati alkohol i kofein te odabrati namirnice kao što su brokola, leća i orašasti plodovi. Knjiga dr. Amena već se našla na udaru kritike poznatih nutricionista, koji tvrde da bi osobe koje usvoje doktrinu dr. Amena mogli svoje osobine ličnosti sada koristiti kao izliku što ne mogu smršavjeti, piše Daily Mail.

thinkstock

thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: thinkstock

Ugljikohidrati koji poboljšavaju raspoloženje pogubni za dijetni režim impulzivnih tipova?
Koji ste tip osobe

1. Kompulzivan ste tip ako se volite svađati, skloni ste ekscesima i imate problema s nesanicom. Trebali biste jesti smeđu rižu, losos, banane, puretinu bez kože, sjemenke suncokreta, a izbjegavati kofein i namirnice bogate proteinima.

2. Impulzivan ste tip ako ste skloni jedenju i kad niste gladni, lako vas je omesti, neorganizirani ste i stalno kasnite. Za ovakve tipove dr. Amen sugerira odreske, piletinu, puretinu, jaja, žitarice i zeleni čaj. Trebali biste izbjegavati ugljikohidrate i šećer.

3. Emocionalni ste tip ako ste skloni tjeskobi, patite od glavobolja, često se dosađujete, osjećate usamljeno i imate nisko samopouzdanje. Trebali biste jesti jaja, jetra, orahe i lješnjake te brokulu.

4. Tjeskobni ste tip ako često patite od boli u mišićima, grizete nokte, imate redovite glavobolje, stidljivi ste i osjećate se neugodno u društvenim situacijama. Dr. Amen savjetuje da jedete mliječne proizvode, agrume, špinat, bademe, leću i omegu 3-6-9, a preporuča da izbjegavate životinjske proteine.

5. Kompulzivno-impulzivni tip ste ako istodobno imate karakteristike kompulzivnih i impulzivnih osoba, razmišljate o hrani cijeli dan. Vama odgovara puno zelenog čaja i puno Sunčevog svjetla.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi