DOMAĆA PREZENTACIJA

Novi Yaris više nije samo za Hrvatice

19.10.2011 u 13:06

Bionic
Reading

Novi Yaris prvi je automobil iz serije noviteta kojima će nas Toyota zatrpati u nadolazećem periodu, a ako nam može poslužiti kao indikator onog što nas očekuje - tada budućnost čekamo s nestrpljenjem

Za početak, Toyota je odbacila Yarisov ženskasti dizajn u korist modernijeg uniseks izgleda. To znači da se muškarci više neće sramiti za upravljačem male Toyote, dapače. 'Mala' Toyota, doduše, baš i nije najprimjereniji naziv za Yaris ako u obzir uzmemo da je u novoj generaciji automobil porastao za deset centimetara u dužinu, dobio pet centimetara veći međuosovinski razmak, dok je visina smanjena za dva centimetra. Rezultat je agresivniji, sportskiji izgled, a da Yaris pritom još uvijek odgovara idejnom konceptu na kojem je stvorena prva generacija 1999. - 'kompaktan izvana, prostran iznutra'.

Novi Yaris nije samo prostraniji od svojeg prethodnika. Japanci su konačno odlučili odbaciti vertikalno postavljanje instrumenta u korist horizontalnog i instalaciju vozački orijentiranog kokpita. Pritom su zbogom rekli i digitalnim mjeračima pa je Yaris sada konačno automobil po mjeri vozača.

Toyota je prihvatila trend oplemenjivanja najmanjih modela, pa se i Yaris sada nudi s detaljima koje smo dosad viđali isključivo na luksuznijim Toyotama. Uz nadoplatu, naravno. Treba spomenuti i implementaciju multimedijalnog sustava Touch&Go sa 6,1-inčnim displejom koji u jednoj cjelini donosi integraciju s Appleovim iPodom, satelitsku navigaciju, kameru za vožnju unatrag te putno računalo.

Yaris i dalje raspolaže ovjesom s arhitekturom McPherson sprijeda te torzijskom osovinom straga, dok je za upravljanje zadužen električni servo. U Toyoti ističu da su unaprijeđene vozne osobine, zahvaljujući krućoj šasiji, te da Yaris još uvijek ima najmanji krug zakretanja u klasi, od svega 4,7 metara.

Pod poklopcem nema iznenađenja, što će reći da će kupci moći odabrati Yaris s jednim dizelskim ili dva benzinska motora. Osnovu čini jednolitreni trocilindraš sa 69 KS i 93 Nm, uparen s ručnim peterostupanjskim mjenjačem, koji na stotinu kilometara troši 4,8 litara goriva. Snažniji 1,33-litreni četverocilindrični benzinac moguće je dobiti s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, odnosno automatskim, kontinuirano varijabilnim, sa sedam stupnjeva. Ovaj motor razvija 99 KS i 125 Nm te u prosjeku troši 5,1 litru goriva.

Jedini dizelaš, 1-4-litreni common-rail s filtrom čestica, razvija 90 KS i 205 Nm, a za prijenos koristi isključivo ručni mjenjač sa šest stupnjeva te u kombiniranom europskom ciklusu na stotinu kilometara troši 3,9 litara goriva.

Osnovni Yaris s jednolitrenim benzincem i troja vrata u Hrvatskoj košta 93.000 kuna, dok će najprestižniji dizelaš s petero vrata biti dostupan po cijeni od 130.500 kuna. U serijskoj opremi Toyota nudi prednje i bočne zračne jastuke, ABS i elektronsku raspodjelu sile kočenja, ručnu klimu, električne prednje prozore, MP3 CD radio s vanjskim ulazima AUX i USB te kontrole audiosustava na upravljaču.