MODNA REVOLUCIJA

Najluksuzniji nogometni transfer sezone: Evo zašto je Real Madrid sklopio partnerstvo s Louis Vuittonom

22.06.2025 u 20:09

Bionic
Reading

Nogometni div Real Madrid i luksuzni brend Louis Vuitton potpisali su partnerstvo koje je podiglo prašinu u svijetu sporta i mode. Službeni ugovor vrijedan je 7 milijuna eura po sezoni, a od sada će zvijezde Reala putovati i pojavljivati se na najvećim događanjima u komadima koji potpisuje najpoznatija modna kuća na svijetu

Francuska modna kuća Louis Vuitton prošlog je tjedna službeno objavila partnerstvo s Real Madridom, najtrofejnijim europskim nogometnim klubom. Ovaj potez nije iznenađenje u svijetu u kojem luksuzni brendovi sve češće ulaze u sport, ali suradnja Louis Vuittona i Reala već je izazvala pažnju zbog globalnog utjecaja oba brenda.

Louis Vuitton nije prvi luksuzni brend koji je zakoračio u svijet sporta. Manchester City je 2024. najavio suradnju s talijanskim brendom C.P. Company, koji je postao njihov službeni partner za odjeću. Prije toga, klub je imao dugogodišnji ugovor s Dsquared², koji je završio u sezoni 2023. kada su Cityjevi igrači i trener Pep Guardiola na gostovanja u Ligi prvaka stizali u odjeći tog dizajnerskog brenda. No, City nije jedini, a slični ugovori sve su češći u Premier ligi.

Momčad Tottenhama prošlog je mjeseca na stadion stigla u odijelima talijanske tvrtke Kiton, koja je od 2023. službeni partner kluba za formalnu odjeću. Njihovi sjeverni londonski susjedi Arsenal nedavno su inspiraciju za stil tražili bliže domu, surađujući s Labrum London, čiji je osnivač Foday Dumbuya navijač Arsenala, na prošlosezonskom gostujućem dresu i lifestyle kolekciji.

U talijanskoj Serie A, Juventus surađuje s luskuznom modnom kućom Loro Piana još od 2021., a Milan je prošle sezone surađivao s Off-Whiteom na četvrtom dresu. I sam Madrid je prije imao suradnju sa Zegnom, tako da ovo nije prvi put da klub surađuje s renomiranim modnim brendom.

Ovaj novi ugovor Real Madrida navodno vrijedi 7 milijuna eura po sezoni, iako izvor iz kraljevskog klub koji je želio ostati anoniman jer nije imao dopuštenje komentirati uvjete za Athletic NY TImesa tu brojku opisuje kao 'optimističnu'.

Bez obzira na to, prestiž Louis Vuittona, jednog od najprepoznatljivijih simbola luksuza u modi, je jedinstven. 'Ovakve suradnje događaju se već godinama i pokazuju promjenu s obje strane', kaže konzultant za sportski biznis i novinar Daniel-Yaw Miller. 'Ne samo u načinu na koji klubovi vide sebe, već i u načinu na koji brendovi vide sebe. Postoji velika sinergija između kultnih modnih brendova i nogometnih klubova. To su ogromni kulturni entiteti s bogatom poviješću i nasljeđem, kao što modne kuće imaju svoje nasljeđe vezano uz kolekcije, nogometni klubovi imaju povijest vezanu uz dresove, estetiku i grbove kroz vrijeme.'

Louis Vuitton i nogomet se vole

Louis Vuitton nije potpuni stranac u svijetu nogometa, izradili su prigodnu loptu za Svjetsko prvenstvo 1998. u Francuskoj i dizajnirali kofer za trofej turnira od 2010. godine.

Američki glazbenik Pharrell Williams od 2023. je kreativni direktor muške mode u Louis Vuittonu, a nogometne zvijezde poput Judea Bellinghama, Marcusa Thurama, Jadona Sancha, Julesa Koundéa i velikog ljetnog pojačanja Reala Trenta Alexandera-Arnolda bile su na njegovoj prvoj modnoj reviji. Williams je u proljetno/ljetnoj kolekciji ove godine predstavio i 'nogometne tenisice' koje se prodaju za vrtoglavih 1.200 dolara.

Pet godina prije nego što su sadašnji vlasnici iz Qatar Sports Investmenta kupili Paris Saint-Germain 2011., taj je francuski klub izdao gostujući dres inspiriran bojama i dizajnom Louis Vuittona, iako doduše bez službene poveznice s brendom. S obzirom na zajednički grad i modnu tradiciju, PSG je mogao biti logičan kandidat za prvo službeno klupsko partnerstvo LV-a. Ipak, Miller kaže da prestiž Madrida i snažni osobni brendovi njihovih zvijezda čine ovu suradnju očitom.

'Louis Vuitton je oduvijek imao manje veze sa sportom', kaže Miller. 'Bilo da je riječ o izradi kofera za trofeje ili limitiranim izdanjima povodom prestižnih prigoda. No, prije nekoliko godina LVMH, vlasnik Louis Vuittona, odlučio je sport učiniti svojim glavnim kulturnim iskorakom. Vidjeli ste to u njihovoj strategiji oko Olimpijskih igara, gdje su bili premium sponzor i platili velike iznose za vidljivost brenda. Navodno su platili milijardu dolara za sponzorstvo Formule 1 na 10 godina. Ali ako želite globalnu pozornost, želite biti povezani s nogometom.'

Počeli su raditi slično kao s Formulom 1, neformalno odijevajući Judea Bellinghama za određene događaje prije nego što su ga učinili službenim ambasadorom, kao što su napravili s Lewisom Hamiltonom, koji je 2024. postao ambasador Diora, još jednog brenda iz LVMH grupacije). No ako želite biti u nogometu, nema većg ulaznice od Real Madrida!

Introducing Jude Bellingham as Friend of the House Izvor: Društvene mreže / Autor: LV

Bellingham je prošlog ljeta postao partner Louis Vuittona, nakon što je njegov suigrač iz engleske reprezentacije Jack Grealish 2022. potpisao milijunski ugovor s Guccijem. Bellingham, koji je također povezan s brendom Skims, koji je osnovala Kim Kardashian, bio je treći veliki sportaš koji je potpisao kao 'prijatelj kuće' nakon teniske zvijezde Carlosa Alcaraza i NBA košarkaša Victora Wembanyame, koji je odrastao u predgrađu Pariza. Prošle godine, još jedan navijač Reala Rafael Nadal zajedno s dugogodišnjim rivalom Rogerom Federerom sudjelovao je u Louis Vuittonovom photoshootu u talijanskim Dolomitima.

Bellingham je samo jedan od brojnih superzvijezda u Madridu čija je slava prešla granice nogometa. Kylian Mbappé jedan je od najpoznatijih sportaša svijeta. Suigrač Vinicius Junior jedno je od zaštitnih lica brazilske reprezentacije s više od 50 milijuna pratitelja na Instagramu, a novopridošli Alexander-Arnold, kojeg se često može vidjeti na velikim modnim i sportskim događajima, također ima veliki brendovski potencijal.

'Real Madrid ima puno igrača koje obožava generacija Z', kaže Jordan Clarke, osnivač Footballer Fits, Instagram stranice s više od 800.000 pratitelja koja slavi vezu nogometa i mode. 'Louis Vuitton je tako prestižan brend, a povijesno nisu ciljali ovu publiku. No, s igračima poput Viniciusa, Bellinghama, Mbappéa, Camavingom, dolaze do novih generacija zahvaljujući ljubavi koju ljudi osjećaju prema tim sportašima. To je snažan pečat odobrenja za te brendove među mladima. Današnji sportaši, posebno ti visoko profilirani igrači Reala, gotovo su kreativci sami za sebe. Objavljivat će sadržaj na svojim društvenim mrežama noseći Louis Vuitton, snimljen izravno s njihovih mobitela. To čini brend bliskim igračima.'

Velika pozornica u Americi

Ovog ljeta Svjetsko klupsko prvenstvo u SAD-u bit će prva prilika da rekordni 15-erostruki europski prvaci predstave ovu novu suradnju.

Prema službenom priopćenju, 'kolekciju će nositi momčadi i uključuje odjeću po mjeri, obuću, modne dodatke i prtljagu', a komadi će se nositi na važnim putovanjima i događanjima.

LVMH je prošlog mjeseca objavio prihode za prvo tromjesečje od 20,3 milijarde eura , što je dva posto manje nego u istom razdoblju 2024. Djelomično je to posljedica pada prodaje modne i kožne galanterije za pet posto, pri čemu je Europa jedino tržište koje je zabilježilo rast (dva posto). No, približavanje brenda novim demografijama način je na koji LVMH pokušava potaknuti novi val uzbuđenja oko svog vodećeg brenda.

'Dugo su luksuzne modne kuće vjerovale da će ekskluzivnost brenda biti dovoljna za dobit, unatoč visokim cijenama', kaže Miller. 'No, posljednje tri ili četiri godine luksuzni brendovi teško drže korak. Prodaja i dobit opadaju, pa LVMH traži nove kanale.' A najbolja pozornica za to je novo, prošireno Svjetsko klupsko prvenstvo FIFA-e na američkom kontinentu.