STIGAO NA NAŠE TRŽIŠTE

Može li novi Jeep Grand Cherokee ponovno osvojiti Hrvate

04.10.2013 u 13:11

  • +3

Jeep Grand Cherokee SRT8

Izvor: Promo fotografije / Autor: jeep

Bionic
Reading

Jeep je svojevremeno definirao tržište luksuznih SUV-ova te je kao pionir ovog segmenta i kod nas uživao iznimnu popularnost. Amerikanci su u međuvremenu zaspali na lovorikama, a konkurencija učinila svoje

Dvadeset godina kasnije, za kormilom su Chryslera, a time i Jeepa, Talijani. Fiat je u jeku globalne krize preuzeo Chyrsler, a jedan od automobila za koji gaje najveće nade upravo je peta generacija Grand Cherokeeja. Automobil je napokon stigao i na naše tržište, a imali smo ga prilike isprobati u Starigradu i Paklenici.

Ono što prvo upada u oči novi je dizajn. Premda prepoznatljiv, novi Grand Cherokee izgleda agresivnije i moćnije nego ikad prije. Ovakav dojam ponajprije ostavlja dizajn prednje maske s Bi-Xenon/LED svjetlima te dinamični bočni profil. Novi Grand Cherokee duži je za pet cm i dva je cm viši. Temeljito je izmijenjen i interijer, koji sada djeluje luksuznije, opremljenije i sofisticiranije.

Tu je novi 8,4-inčni kontrolno-multimedijalni displej osjetljiv na dodir UConnect, sedmoinčni digitalni mjerni uređaji koji se mogu podešavati u preko stotinu kombinacija, Harman Kardonov 7.3 surround zvučni sustav sa 19 zvučnika i zakretna videokamera koja olakšava vožnju unatrag.

Nisu sve preinake isključivo kozmetičke naravi. Grand Cherokee sad standardno dolazi s novim ZF-ovim osmerostupanjskim automatikom a tu je i dorađeni, štedljiviji trolitreni V6 dizelaš koji je u kombiniranom ciklusu deklariran na 7,5 litara goriva na stotinu kilometara.

Što se performansi izvan uređenih prometnica tiče, lijepo je vidjeti da Grand Cherokee nije omekšao kao konkurencija. Tu je zračni ovjes Quadra lift, Quadra Trac II, sustav elektronske koordinacije dvanaest različitih parametara mjenjača, elektronske kočnice, ESP-a, mjenjača i diferencijala kako bi se osigurala prolaznost u gotovo svim uvjetima te Quadra Drive II koji detektira proklizavanje kotača i proaktivno predviđa slabu prijemljivost guma s podlogom te automatski preusmjerava okretni moment na kotač s najviše kontakta.

Grand Cherokee opremljen je i adaptivnim tempomatom s radarskim sustavom koji omogućava kontinuirano održavanje udaljenosti od vozila ispred.

Na domaćem tržištu automobil će se nuditi s pet motora i u četiri razina opreme.

Osnovni model pokreće trolitreni dizelski V6 sa 190 KS, a na našem će tržištu koštati 455.886 kuna. Domaći koncesionar pak očekuje najveću prodaju Grand Cherokeeja s opremom Limited i 250 KS snažnim dizelašem po cijeni od 499.023. Najprestižniji model u ponudi bit će Grand Cherokee SRT 8 sa 468 KS snažnim 6.4-litrenim V8 HEMI-jem. Za ovaj model trebat će izdvojiti 757.499 kuna.