NADA MIRKOVIĆ:

'Moja jedina želja je da preživimo'

24.11.2012 u 19:19

Bionic
Reading

U četvrtak su pokrenute nove dnevne novine - 21. stoljeće - pa smo razgovarali s glavnom urednicom Nadom Mirković

21. stoljeće, nove dnevne novine i ujedno prvi veliki projekt na hrvatskoj medijskoj sceni od dolaska 24 sata, već su nekoliko dana među čitateljima. Riječ je o dnevniku na čijem je čelu Nada Mirković, svestrana novinarka i urednica, s istaknutim pozicijama u tiskovnama od nekadašnjeg Svijeta do Jutarnjeg lista, autorica izvanredne serije talk show emisija 'Sanja', sa Sanjom Doležal na RTL-u, i vrsna komentatorica profinjena stila i velike erudicije. Ovoga puta uhvatila se ukoštac s velikim izazovom – pozicionirati nove dnevne novine u Hrvatskoj, odnosno kreirati uspješan medijski proizvod. 21. stoljeće zanimljiv je novinarski hibrid klasičnog dnevnika, magazina i opinion medija, novi koncept za novo medijsko vrijeme – a sve to u tiskanom obliku i za pet kuna. Iza 21. stoljeća je i veliki timski rad brojnih hrvatskih žurnalističkih profesionalaca – uz Nadu Mirković, pokretačka snaga ove novine svakako je i urednički bard Denis Kuljiš u ulozi izvršnog urednika, među kolumnistima su i izvanredni Ivan Starčević i Vuk Perišić, zamjenica glavne urednice je Sandra Njavro, novinarka i urednica s velikim iskustvom u lifestyle i ženskom novinarstvu… Za tportal Nada Mirković odgovorila je na nekoliko kratkih pitanja:

21. stoljeće insistira na pozitivnom pogledu na život i zbivanja (politička i ina) u Hrvatskoj. Vjerujete li da će takav pristup u društvenoj i medijskoj sredini koja živi velikim dijelom od cinizma i negative – donijeti vašoj novini i tržišni uspjeh?

To je svakako jedan od najvećih izazova pri pokretanju novih dnevnih novina u Hrvatskoj. Navikli smo na čemer i jad, masovnu histeriju, tjeskobu, ljudi koji su na to navučeni često ne mogu bez toga. Mislim da je važniji jasan stav, nego lažna pozitivna psihologija.

Koji segment čitateljstva gledate kao prvenstveno svoj: je li to primarno urbana publika i to premoćno ženska – s obzirom na udio lifestyle sadržaja - ili vjerujete da će vas čitati svi, upravo zato što pokrivate sve dijelove spektra – i politiku, i životne priče, i lifestyle?

Kao i vaš portal-  želimo sve, odmah!

Imate jake kolumniste – a novina će svakoga dana imati i vaš uvodnik… vidite li 21. stoljeće ubrzo i kao važna opinion makera?

Da, mislim da je to u Hrvatskoj danas u medijima važno, bez toga vas i ne primjećuju bez obzira na tiražu. NovaTV radi veoma kvalitetan infotainment pa je Mislav Bago danas vjerojatno najutjecajniji opinion maker na medijskoj sceni.

Kada i u kojem obliku planirate izlazak na web, a onda i mobilni web – s obzirom na to da se vaši konkurenti na tržištu publici obraćaju i na tim platformama?

To je veoma teška strateška odluka. Novi mediji su skupi i rade se posve drugačije od naših novina: to je neprestana rijeka novih agencijskih vijesti koja zahtijeva velik pogon. Mi se ne bavimo vijestima, već obradom vijesti, kontekstualizacijom, analizom.

Novina je krenula… Kako se osjećate? Kako je tim? Uz puno prodanih primjeraka – što biste naveli kao svoju najvažniju želju u ovom medijskom poduhvatu?

U ovom trenutku, kad uopće ne spavam, moja jedina želja jest da preživimo - i mi koji tu danonoćno radimo i naš pothvat.