TEST

Mazda6 2.2 CD129 - karavan za vozačke entuzijaste

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 25.11.2010 17:21
  • Objavljeno 25.11.2010 u 14:33
258

258

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Mazda6 oduševljavala nas je i prije redizajna, a s njime je došlo do nekih unapređenja koja su ovu modernu japansku limuzinu srednje klase učinili još poželjnijim automobilom
tportal

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: tportal

Konzervativnim Japancima trebalo je dosta vremena da odbace okove filozofije 'ne mijenjaj ukoliko je uspješno', pa tek u posljednjim generacijama dvojke, trojke i šestice vidimo evidentan napredak proizvođača iz Hiroshime prema vizualno atraktivnijim i dinamičnijim automobilima.

S redizajnom Mazda6 je postala bolja, usudili bismo se reći, na svim terenima. Japanci su čak i produžili garanciju s tri na pet godina, odnosno sa 100.000 na čak 150.000 kilometra, što god dođe prvo, kao jamstvo da vjeruju u svoj unaprijeđeni proizvod. A povjerenje smo i sami stekli jednom kad smo zavirili u unutrašnjost. Oku ugodan dizajn, prije svega kvalitetni materijali i izvrsna završna obrada, ono je što se prvo primjećuje. Testni model bio je u karavanskoj karoserijskoj izvedbi, pa nas ponuda prostora za putnike i prtljagu nije previše iznenadila. Recimo samo da ćete četvero odraslih putnika bez većih problema smjestiti u Mazdu6 te da se neće previše buniti ni nakon dužeg putovanja.

Prtljažnik mjeri 500 litara s podignutom stražnjom klupom, odnosno 1.700 s preklopljenom, a oni skloni čestom prevoženju većih i težih predmeta znat će cijeniti nisku utovarnu plohu.

Položaj za upravljačem pogodovat će vozačima nižim od 185 centimetra, no ni oni viši neće se buniti. U Mazdi6 sjedi se nisko, a ergonomija, premda ne savršena, primjetno je bolja nego u prethodnice. Zato oduševljava izolacija buke s ceste i nalijetanja vjetra, pa čak i pri brzinama većim od 130 km/h putnici sprijeda i straga mogu razgovarati bez podizanja glasa.

Ipak, najimpresivniji jest način na koji se Mazda6 vozi. Japanci su temeljito doradili ovjes, što se osjeti u svakom zavoju, no i kod prelaska preko oštećenja na cesti, pa je Mazda6 jedan od ponajboljih vozačkih automobila u ovoj klasi koji smo imali prilike isprobati. Dojam donekle kvari lagani, pomalo neinformativan upravljač, kao i kočnice koje bi mogle biti i učinkovitije u zaustavljanju 1.550 kilograma teškog automobila. Zato baš nikakve pokude nemamo na račun novog četverocilindričnog common-rail dizelaša.

Pod poklopcem našeg testnog primjerka našla se njegova najslabija izvedenica sa 130 KS, no teško biste u prvi mah povjerovali da je to istina. Riječ je o izuzetno elastičnom motoru koji ne gubi dah u čitavom radnom području od 1.800 do 3.500 okretaja u minuti, zbog čega djeluje snažnije no što jest, a izvrsno mu pogoduje i šesterostupanjski ručni mjenjača s odlično pogođenim prijenosnim omjerima, pa se nećete često uhvatiti kako posežete za ručicom. Ovaj isti motor Mazda nudi u izvedbi sa 150 i 180 KS, pa nas ne čudi njegova potentnost sa 130 KS. Pritom valja istaknuti da je također riječ o vrlo štedljivom motoru koji nam je čak i pri izuzetno agresivnoj vožnji iziskivao manje od osam litara goriva na stotinu kilometara.

Mazda6 odličan je automobil koji će malo koga ostaviti ravnodušnim. Posljednjom generacijom Japanci su otvoreno najavili ulazak u viši segment, što se očituje i u cijeni, no ona je opravdana svime što ovaj automobil može ponuditi.

Proizvođač: Mazda
Model: Mazda6 SPC/CD129/TE
Vrsta motora: 2,2, četiri cilindara, dizel
Obujam: 2.183 cm3
Snaga (kW/KS): 95/129 @ 3.500 o/min
Okretni moment (Nm): 340 @ 1.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,9/7,7/5,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9
Maksimalna brzina: 193 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.785/1.795/1.490
Cijena testnog modela do registracije: 226.144kuna

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi