VOZILI SMO

Mazda3 stigla na domaće tržište

  • Autor: M. V.
  • Zadnja izmjena 22.05.2009 12:58
  • Objavljeno 22.05.2009 u 12:28
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Nekoliko mjeseci nakon službenog predstavljanja nove Mazde3 u Ženevi dobili smo priliku isprobati je iz prve ruke na domaćoj prezentaciji

Kao i ostali proizvođači, Mazda na stranom i domaćem tržištu trpi teške udarce kroz drastičan pad prodaje svojih vozila. Unatoč tome u Mazdi imaju optimistične planove za model Mazda3 koji su u novoj generaciji pokušali odmaknuti od središta segmenta i približiti luksuznijim konkurentima u klasi.

Za početak, Japanci su automobil temeljito redizajnirali, pa je sprijeda nova Mazda3 utjelovila izgled nove Mazde6, dok je stražnji kraj naglašen aerodinamično oblikovanim, oko karoserije omotanim svjetlosnim sklopovljem. Aerodinamika je, uz snižavanje ukupne mase automobila, bila jedan od primarnih prioriteta Mazdinih inženjera, pa tako mjerenja u zračnom tunelu pokazuju da je ona s koeficijentom zračnog otpora od 0,29 Cd najaerodinamičniji komapakt u segmentu. U Mazdi se zbog ovog hvale i znatno boljom izolacijom buke u unutrašnjosti te nižom potrošnjom.

mazda

mazda

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Kako bi se približila luksuznijim konkurentima, Mazdi3 temeljito je izmijenjen interijer. Korišteni su kvalitetniji materijali, dizajn je ugodniji oku, a hvalimo i znatno poboljšanu ergonomiju gdje je većina kontrola u vidokrugu vozača i baš ondje gdje bi se trebale nalaziti.

S aspekta prostranosti, nova Mazda3 ne razlikuje se previše od prethodnice, ali opremljenost automobila ipak je poboljšana. Tako osnovni model standardno dolazi s prednjim električnim podizačima stakala, ručnim klima-uređajem, zatamnjenim stražnjim staklima, radio CD uređajem s četiri zvučnika, ABS-om i elektronskom kontrolom stabilnosti DSC te putnim računalom.

mazda

mazda

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Osnovni motor je 1,6-litreni benzinac sa 105 KS, preuzet iz aktualnog modela koji zahvaljujući spomenutim aerodinamičkim poboljšanjima troši gotovo devet posto manje goriva. Tu je i dvolitreni benzinac sa 150 KS, dok dizelsku ponudu čine poznati 1,6-litreni agregat sa 109 KS i dvije verzije nove 2,2-litrene jedinice sa 150, odnosno 185 KS.

Osnovna Mazda3 u Hrvatskoj će stajati 134.200 kuna, dok će najprestižniji model, ako izuzmemo verziju MPS koja stoji 247.200 kuna, sa 2,2-litrenim dizelskim motorom i paketom opreme GTA koštati 208.700 kuna.

Proizvođač očekuje da će na domaćem tržištu do kraja godine prodati 400 primjeraka nove Mazde3.

mazda

mazda

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

mazda

mazda

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi