TEST

Mazda 6 2.2 CD163 GTA – dizelašica sa sportskom dušom

01.04.2011 u 15:26

Bionic
Reading

Mazda je u posljednjoj generaciji Šestice napravila dizajnerski odmak od unificiranog i pomalo konzervativnog dizajna, a u interijeru je pomalo koketirala s hladnjikavim njemačkim stilom oblikovanja panela i komandi

Spojimo li vizualnu atraktivnost s Mazdinom pouzdanošću i preciznom izradom, pred sobom imamo recept za izvrstan automobil. Još kad jednadžbi pridodamo redizajn u kojem je ponajviše profitirala mehanika automobila, teško je ne pristupiti testu nove Šestice s poprilično visokim očekivanjima.

U Mazdi su, naime, odlučili da, kad su njihovi dizelaši u pitanju, takozvani downsizing, odnosno smanjivanje volumena motora, neće biti potreban, već će, naprotiv, problem potrošnje i emisije CO2 riješiti naprednom tehnologijom i lakšom izradom. Tako je novi aluminijski blok motora, premda veći, svega šest kilometara teži, učinkovitiji te redom razvija više snage od prethodnika.

Pod poklopcem našeg testnog modela našla se verzija koja razvija 163 KS i 350 Nm okretnog momenta, a od nje je snažniji tek model CD180 koji iz istog obujma istiskuje 180 KS i 400 Nm. Premda, nesumnjivo, od viška konjskih snaga glava ne boli, i sa 163 KS na raspolaganju Mazda 6 je izuzetno potentan automobil koji će malo koga ostaviti ravnodušnim. Da stvar bude bolja, testni model raspolagao je sportskim paketom GTA koji vanjštinu i interijer automobila čini atraktivnijima opremom poput 18-colnih aluminijskih felgi i aerodinamičnih karoserijskih dodataka te sportski profiliranih sjedala i aluminijskih papučica.

Neovisni ovjes je prilikom redizajniranja dorađen i sad je primjetno krući, posebice straga, dok je upravljač ostao u podjednakoj mjeri lagan i direktan. U Mazdi 6 sjedi se dovoljno nisko s ručicom upravljača koja je vrlo dobro pozicionirana za dinamičnu vožnju i čestu izmjenu brzina, premda takav stil vožnje, s obzirom na elastičnost motora, najčešće neće biti potreban. Uz dobro pogođene prijenosne omjere šesterostupanjskog mjenjača, svidjeli su nam se kratki hodovi, a jedine zamjerke imamo na račun dosta tvrde papučice spojke koja zahtijeva privikavanje. 2.2-litreni dizelaš trenutno reagira na papučicu gasa, a zahvaljujući turbopunjaču varijabilne geometrije efekt turborupe gotovo je nezamjetan.

Mazda 6 možda nije najudobniji automobil za oštećene prometnice, no zato će se u najboljem svjetlu pokazati u povezanim zavojima otvorene ceste. Kao problem bi se mogla pokazati jedino relativno visoka buka u kabini pri brzinama većim od 130 km/h na autocesti.

Putnici sprijeda moći će se jako udobno smjestiti, a Mazda se arhitekturom stražnjeg ovjesa pobrinula i za maksimalno iskorištavanje prtljažnog prostora od 500 litara. Na stražnjoj klupi pak, unatoč niskoj krovnoj liniji, putnicima također neće nedostajati prostora za glavu i koljena.

U Mazdi su vrlo ozbiljno pristupili unapređivanju svojih automobila da bi mogli konkurirati u luksuznijem segmentu, što se jasno vidi na svakom detalju testiranog automobila. Nažalost, sve to ne dolazi uz nisku cijenu.

Proizvođač: Mazda
Model: Mazda 6 CD163 GTA
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.183 cm3
Snaga (kW/KS): 120/163 @ 3.500 o/min
Okretni moment (Nm): 360 @ 1.800
Potrošnja (l/100 km): 5,7/8,9/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,9
Maksimalna brzina: 212 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.755/1.795/1.440
Cijena testnog modela do registracije: 250.900 kuna