DIZAJNERI PARFEMA

Kratka povijest najmirisnijeg zanimanja

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 17.03.2010 15:34
  • Objavljeno 17.03.2010 u 15:34
parfem žena miris

parfem žena miris

Izvor: Corbis / Autor: Glowimages/Corbis

Ono što su veliki kreatori za modne kuće, to su 'nosovi' za parfemske. Nisu toliko slavni kao njihovi modni kolege, ali itekako su poznati pravim ljubiteljima mirisa
Burberry

Burberry

Izvor: Promo fotografije / Autor: Burberry

Fascinacija alkemijskim učinkom mirisa datira još od drevnog doba egipatskih vladara. Koristili su se i 'mućkali' u svim razdobljima i gotovo svim društvenim slojevima, ali povijest najmirisnijeg zanimanje od svih, dizajnera parfema, tzv. nosa, nešto je novijeg datuma.

Zahvaljujući razvoju organske kemije i mogućnosti kreiranja sintetičkih zamjena za rijetke sastojke, krajem 19. stoljeća pojavili su se prvi važni 'nosovi' u provansalskom gradiću Grasse, koji je i danas središte parfemskog svijeta.

Snimanje kampanje za Burberry Sport for Women&Men
François Coty prvi je veliki 'nos' mirisne umjetnosti. U Grasseu je proveo dvije godine učeći kako uzgajati, brati i ekstrahirati mirisnu esenciju iz cvjetova, da bi zatim otvorio butik u Parizu. Čak je angažirao slavnog Jacquesa Laliquea da kreira kristalne bočice, popularne flakone za njegove mirisne kreacije. No tek ga je jedna nezgoda učinila slavnim preko noći. Slučajno se razbila bočica ružinog parfema i čitav mu butik natopila neodoljivim esencijama. Za samo nekoliko dana prodao je 500 bočica svog parfema!

'Dajte ženi najbolji parfem koji možete smiješati. Upakirajte ga u neodoljivu ambalažu, stavite mu razumu cijenu i imat ćete potražnju kakvu svijet još nije vidio', zaključio je Coty i ušao u povijest.

Stotinjak godina kasnije parfemi su doživjeli brojne promjene. Nije neuobičajeno da im je čak 95 posto sastojaka sintetičkog porijekla, katkad sadrže tako ekscentrične sastojke da ih Coty i njegovi suvremenici ni u ludilu ne bi povezali sa svojim profinjenim kreacijama, poput mirisa gume, tek otvorenog novog Appleova računala ili ekstrakata tjelesnih tekućina, urina, znoja, spreme...

Današnji kreatori parfema svojim delikatnim nosovima mogu razlikovati čak 5.000 mirisa, koji se dijele na sve brojnije mirisne porodice: svježe, cvjetne, orijentalne, drvenaste, voćne, morske i aldehide. Nota bene: aledehidi su sintetskog sastava, imaju drvenasto-puderastu aromu, a njihov najpoznatiji predstavnik je Chanelov klasik No. 5 iz 1921. godine. Zanimljivo, Chanel je jedini koji ima svog stalnog 'kućnog nosa', Jacquesa Polgea. Ostali kreatori parfema su neovisni, a parfemske ih kuće angažiraju po potrebi.

 

Burberry

Burberry

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi